Bukefalos 28 år!

Räv enda konstaterade DNA vid död häst

Nej, inte om man vill kolla på andra delar än just inälvorna. Jag tänkte om man vill göra en närmare undersökning av hals och huvud t.ex.
De verkar dock ha kollat halsen ganska noggrant med tanke på att de säger att halsen saknar hål efter bett och inte är krossad.
 
De verkar dock ha kollat halsen ganska noggrant med tanke på att de säger att halsen saknar hål efter bett och inte är krossad.
Jo jag håller med, men man kan alltid undersöka invändigt. Nu köper jag ju inte hennes berättelse, utan säger länsstyrelsen att det inte finns tecken på skador på halsen så tror jag dom. Jag hade nog obducerat skallen. Personligen hade jag varit intresserad som ägare. Men hon som är övertygad om att det var varg kanske skulle lära sig något. För tecken på vargbett skulle med trolighet synas i vävnaden. Och finns där inget så finns där inget.
 
Jo jag håller med, men man kan alltid undersöka invändigt. Nu köper jag ju inte hennes berättelse, utan säger länsstyrelsen att det inte finns tecken på skador på halsen så tror jag dom. Jag hade nog obducerat skallen. Personligen hade jag varit intresserad som ägare. Men hon som är övertygad om att det var varg kanske skulle lära sig något. För tecken på vargbett skulle med trolighet synas i vävnaden. Och finns där inget så finns där inget.
Skulle själv inte tycka det var det minsta intressant av kolla bara hals och huvud, känns som lite pengar i sjön när det inte går att kolla upp fler dödsorsaker.
 
Skulle själv inte tycka det var det minsta intressant av kolla bara hals och huvud, känns som lite pengar i sjön när det inte går att kolla upp fler dödsorsaker.
Chansen att det råkar vara något i huvudet är väl iofs ganska minimal med tanke på allt annat som kan gå fel i ett litet föl.
 
Jo visst, to each their own.
Jag kan förstå att man som ägare som sörjer vill ta vara på alla möjligheter som finns för chansen att ta reda på vad som hänt. Det är förståeligt, men jag hoppas att man kan ha lite realistiska förväntningar på en sådan obduktion.
 
Jag kan förstå att man som ägare som sörjer vill ta vara på alla möjligheter som finns för chansen att ta reda på vad som hänt. Det är förståeligt, men jag hoppas att man kan ha lite realistiska förväntningar på en sådan obduktion.
Ja, för mig är det såklart underförstått vad som är realistiskt.
 
Ingen aning om vad det sista mensas med.
Men är ändå väldigt få saker i huvudet och halsen ett föl dör av. Förstoppning, hjärtfel, medfött fel på tarmar lär ju vara betydligt mer troligt när ett föl självdör.
"To each their own" är ett talesätt som i stort sätt betyder att alla har rätt till sina egna preferenser.
Ja, jag håller med, man kanske inte skulle hitta något eller kunna fastställa något. Jag förstår att det inte är av intresse för alla, men jag tycker att obduktion är intressant överlag.
 
Nä det är vargformade foliehattar. Att det blev just vargen dom hatar och inte invandrare eller 5G verkar slumpmässigt.
Nej, det är nog samma människor som hatar, men de hatar olika saker olika dagar och beroende på sammanhang. Allt är alltid någon annans fel. Men när de säger det är det inte självömkan utan SANNINGEN

Jag bodde i det här landet före den stora invandringen (eller mellan de stora invandringarna eftersom många kom efter kriget), före vargens återkomst, före vindkraften och före 5G. Det är inte perfekt nu och det var inte perfekt då - men jag kommer mycket sällan på mig själv att längta tillbaka
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördagskvällen hittade Cecilia von Braun ett 80-kilos föl dött i hagen på gården Högaskog utanför småländska Nybro. Fölet var dödat...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter När Cecilia von Braun utanför småländska Eriksmåla skulle se till sitt Irish cob-föl på lördagens kväll fick hon en chock. Fölungen låg...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra helgen hittades ett föl dött och delvis uppätet i sin hage och hästägaren misstänkte en vargattack. Nu har Länsstyrelsens...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett fyra veckor gammalt föl har hittats halvätet på en gård i Småland. Länsstyrelsen utreder men ägaren är säker på att det rör sig om...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp