Bukefalos 28 år!

6årig - bett

TR III, Mom 307.12:
"För ungponny, mellan fyra och sex år, är endast vanligt tränsbett, odelat, tvådelat eller tredelat bett med mittersta länken/ länkarna rund/runda, tränsbett med parerstänger, tränsbett med fasta ringar och galoppbett, tillåtna."

Mvh,
Lady_S
 
Rider du den i ponnyklass är det som lady_s skrivit, bara "vanliga" tränsbett i olika varianter tillåtet. Men rider du den i hästklass, får du gå efter regler för stora hästar och då rida på vad du vill.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
4 522
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 457
Senast: Oknytt
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
446
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 094
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • (Dam) Fotboll
  • Pysseltråden
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp