Bukefalos 28 år!

Böter i Neapel...

Lena Furberg

Trådstartare
På väg tillbaka till Neapels flygplats med hyrbilen (inte en trevlig körupplevelse ska tilläggas) missade jag att köra in i rätt fålla vid en vägtull på motorvägen och ställde mig i en där man behövde bilpass istället för kontanter. Ingen personal fanns tillgänglig och efter ett par minuters tutande av arga italienska bilister bakom mig, öppnades bommen och jag kunde ändå köra vidare. Vid nästa vägtull där man körde ut tänkte jag betala istället men se det gick inte. Istället fick jag en böteslapp på €95 dvs ungefär tusen spänn. Sk*t!!!!! Jag frågade på Avis när jag lämnade av bilen och de sa att jag måste betala mina via internet hemifrån.

Hemma igen inser jag att jag hade böteslappen i en ficka på ett plagg jag kört i tvättmaskinen, dvs den är utplånad..... Vad gör jag nu?? Inte så att jag vill betala en idiotisk böter men tänk om bötern istället går tillbaka till Avis som lägger på en gigantisk straffavgift och tömmer mitt kreditkort som jag använt när jag hyrde?? Ska jag spärra kortet kanske....?

I övrigt var semestern gudomlig! Googla Domus Laeta, Giungano om nån vill se bilder från en helt helt magisk plats!
 
Jag missade en vägtull i Californien. Det som hände var att biluthyrningsfirman drog det beloppet från mitt kreditkort, och möjligen en liten avgift. Tror du att du behöver vara så rädd för gigantisk straffavgift?
 
Fast Avis i Neapel var ingen höjdare. Kaotiskt och svårt att kommunicera på engelska. Svenska Avis kanske inte är rätt väg heller....!

Fast, ring till Svenska Avis och be om hjalp.

Vad bra! Då väntar jag.

Det skulle inte jag ha gjort. Det kan bli en otrevlig overraskning. Vad som hande i Californien ar inte nodvandigtvis nagot som Italien skulle gora. Avis i Sverige borde veta vad praxis ar i det har sammanhanget.
 
Jag hade verkligen inte vågat vänta, jag hade kontaktat Avis på en gång, känner du någon som pratar italenska som kan hjälpa dig? Någon här kanske?
 
Vad bra! Då väntar jag.
Men det var ju en bot du fick? Till skillnad från @Sissa s vägtull.

Jag hade nog kollat med Avis. Antingen skiter italiensk polis i att lagföra utländska förare, eller så kanske de försöker få uthyrningsfirman att betala i stället. Jag hade inte vågat chansa på alt 1 - om inte Avis talade om för mig att det var så det brukade gå till.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp