En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Ni som haft missfall, hur lång tid har det tagit för er innan ägglossning och mens kommit igång igen? Nu är det 6 veckor sen jag började blöda (4,5 sen jag slutade blöda) och ingen ägglossning eller mens i sikte än! Bara trist och tråkig väntan....
Jag har haft två missfall. Det första var väldigt likt ditt med misstanke om utomkvedskap och långsamt minskade hormonnivåer. Blödde ganska länge. Det är 7år sen så jag minns inte exakt men det barnet som inte blev skulle ha födds i mars, när jag blev gravid igen gick allt bra och vårt barn föddes i oktober samma år.

Andra missfallet var exakt två år senare och helt annorlunda. Började ungefär samma vecka, blödde kraftigt en dag och sen som en vanlig mens en vecka. Blev gravid igen på nästa ägglossning. Det blev att majbarn istället för ett marsbarn.
 
Jag har haft två missfall. Det första var väldigt likt ditt med misstanke om utomkvedskap och långsamt minskade hormonnivåer. Blödde ganska länge. Det är 7år sen så jag minns inte exakt men det barnet som inte blev skulle ha födds i mars, när jag blev gravid igen gick allt bra och vårt barn föddes i oktober samma år.

Andra missfallet var exakt två år senare och helt annorlunda. Började ungefär samma vecka, blödde kraftigt en dag och sen som en vanlig mens en vecka. Blev gravid igen på nästa ägglossning. Det blev att majbarn istället för ett marsbarn.

Tack för info! Ditt första lät ju onekligen likt mitt. Skönt att du inte råkade ut för ett ev utomkveds igen.
 
Tack för info! Ditt första lät ju onekligen likt mitt. Skönt att du inte råkade ut för ett ev utomkveds igen.
Precis som för dig var läkarna inte säkra på om det var utomkveds eller inte. Har varit gravid 7 gånger, tre barn innan det "konstiga" missfallet och så två barn och en "enkelt" missfall efter.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 823
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp