Bukefalos 28 år!

Ersättning för operationsärr?

sthu

Trådstartare
Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare.

Kan man få ersättning för ärr efter operation?

Jag har opererat båda underbenen för kompartment och har långa och fula ärr på vaderna nu.
Operationerna i sig gick bra. Ena såret blev lite infekterat, annars inga komplikationer.

Jag pratade med en som opererat knät (ledband tror jag det var) och hon hade fått ersättning för ärr. Jag tänkte jag skulle prova jag med.
Vilken försäkring går det under egenligen?

Har olika försäkringar i Skandia via Akademikerförsäkringar.
 
Du kan få ersättning från flera bolag så länge skadan är anmäld till bolaget.
Hur lång tid som måste gått sen operationen står i villkoren.
Jag har fått ersättning för ärr från Folksam där jag har min olycksfallsförsäkring.
 
Du kan få ersättning från flera bolag så länge skadan är anmäld till bolaget.
Hur lång tid som måste gått sen operationen står i villkoren.
Jag har fått ersättning för ärr från Folksam där jag har min olycksfallsförsäkring.
Jag hittar inte ens att de ersätter ärr? Jag anmälde det ingenstans när det hände, kom ju krypande över flera år
 
Kolla villkoren i dina försäkringar om det täcker ärr. Brukar vara om du har olycksfallsförsäkring. Man får mycket mer för olycksfalls-ärr, men även sjukdoms-behandlingsärr kan ge ersättning i vissa försäkringar, dock med lägre belopp än om det varit olycksrelaterat. Var det länge sedan operationen?
 
Kolla villkoren i dina försäkringar om det täcker ärr. Brukar vara om du har olycksfallsförsäkring. Man får mycket mer för olycksfalls-ärr, men även sjukdoms-behandlingsärr kan ge ersättning i vissa försäkringar, dock med lägre belopp än om det varit olycksrelaterat. Var det länge sedan operationen?
Den ena var ett år sen, den andra i december.

Jag hittade villkoren, men det står ingenting om ärr.. Eller rättare sagt, filen går bara öppna halvvägs. De sista sidorna är blanka. Finns ingenting om schablonersättning på hemsidan vad jag kan se.

Om jag förstod det rätt på Akademikerförsäkringar måste man ha sjuk- och olycksfall. Jag har en sjuk och en olycksfall, inte den kombinerade.. Jävligt surt i så fall.
 
Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare.

Kan man få ersättning för ärr efter operation?

Jag har opererat båda underbenen för kompartment och har långa och fula ärr på vaderna nu.
Operationerna i sig gick bra. Ena såret blev lite infekterat, annars inga komplikationer.

Jag pratade med en som opererat knät (ledband tror jag det var) och hon hade fått ersättning för ärr. Jag tänkte jag skulle prova jag med.
Vilken försäkring går det under egenligen?

Har olika försäkringar i Skandia via Akademikerförsäkringar.
Hur länge sedan var det du opererade dig?
Man behöver anmäla ganska direkt till försäkringsbolaget, men du kan ju alltid testa även om det har gått längre tid.
 
Jag har fått ersättning för ärr, men min operation var på grund av olycka där jag bröt benet så ingen planerad operation.
Vet inte om det spelar roll.
 
Nu fick jag svar. Jag hade fel försäkring :cautious: Så jag får ingeting för ärren, tyvärr. Det var ju lite surt, ärren är både stora och framträdande. Pengar är inte allt, men ett litet tillskott hade inte varit fel.

Får däremot en liten peng för sjukskrivning.
 
Hur länge sedan var det du opererade dig?
Man behöver anmäla ganska direkt till försäkringsbolaget, men du kan ju alltid testa även om det har gått längre tid.
Ett år sen på höger ben, ett halvår på vänster. Men ja, operation ingick inte i mitt försäkringsskydd
 
Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare.

Kan man få ersättning för ärr efter operation?

Jag har opererat båda underbenen för kompartment och har långa och fula ärr på vaderna nu.
Operationerna i sig gick bra. Ena såret blev lite infekterat, annars inga komplikationer.

Jag pratade med en som opererat knät (ledband tror jag det var) och hon hade fått ersättning för ärr. Jag tänkte jag skulle prova jag med.
Vilken försäkring går det under egenligen?

Har olika försäkringar i Skandia via Akademikerförsäkringar.
Ang din kompis så gissar jag att hennes ledband skadades i en olycka? Då går det på olycksfallsförsäkringen så det är nog annorlunda jämfört med om man har operationsärr som inte är kopplade till ett trauma.
 
Jag har fått ersättning för ärr, men min operation var på grund av olycka där jag bröt benet så ingen planerad operation.
Vet inte om det spelar roll.
Nä, då är det olycka och faller under en annan försäkring.

Värsta djungeln det här känner jag
 
Ang din kompis så gissar jag att hennes ledband skadades i en olycka? Då går det på olycksfallsförsäkringen så det är nog annorlunda jämfört med om man har operationsärr som inte är kopplade till ett trauma.
Nja, som jag förstod det var det inte en olycka utan mer som en förslitning.
 
Nu fick jag svar. Jag hade fel försäkring :cautious: Så jag får ingeting för ärren, tyvärr. Det var ju lite surt, ärren är både stora och framträdande. Pengar är inte allt, men ett litet tillskott hade inte varit fel.

Får däremot en liten peng för sjukskrivning.

Jag har Sjuk- och Olycksfallsförsäkringen hos Skandia via Akademikerförsäkringar. Denna ska kunna täcka ärr efter sjukdom/operation. Jag vill söka ersättning för ärr, men - klickar jag mig vidare från Akademikerförsäkringar till Skadia för att anmäla ärende så kommer jag till en sida där jag bara kan välja Olycksfallsförsäkring, det är ju inte den jag har... Skitstörande.
 
Jag har Sjuk- och Olycksfallsförsäkringen hos Skandia via Akademikerförsäkringar. Denna ska kunna täcka ärr efter sjukdom/operation. Jag vill söka ersättning för ärr, men - klickar jag mig vidare från Akademikerförsäkringar till Skadia för att anmäla ärende så kommer jag till en sida där jag bara kan välja Olycksfallsförsäkring, det är ju inte den jag har... Skitstörande.
Ja, det var den jag skulle haft. Har en sjukförsäkring och en olycksfall, men det är inte samma sak..
 
Ja, det var den jag skulle haft. Har en sjukförsäkring och en olycksfall, men det är inte samma sak..
Nej precis, man ska ha den kombinerade. Men det verkar inte hjälpa för när jag klickar mig vidare från den (som jag har) så kommer jag bara till Olycksfall, som jag haft men inte har sedan 2021...
 
Nej precis, man ska ha den kombinerade. Men det verkar inte hjälpa för när jag klickar mig vidare från den (som jag har) så kommer jag bara till Olycksfall, som jag haft men inte har sedan 2021...
Dåligt. Mycket dåligt.

Jag blev rekommenderad ett paket när jag tecknade försäkringen, där ingick inte sjuk- och olycksfall. Surt.

Nu funderar jag på att byta bolag och teckna via maken istället. Men vi får se.
 
Dåligt. Mycket dåligt.

Jag blev rekommenderad ett paket när jag tecknade försäkringen, där ingick inte sjuk- och olycksfall. Surt.

Nu funderar jag på att byta bolag och teckna via maken istället. Men vi får se.
En sak att kolla med (vid ett eventuellt byte) är diagnoser - vilka sjukdomar som täcks och villkor för detta.
 
En sak att kolla med (vid ett eventuellt byte) är diagnoser - vilka sjukdomar som täcks och villkor för detta.
Japp, det har jag koll på :) Känns inte som att försäkringarna jag har täcker nånting ändå så det är nog värt att byta.

Men nu kikade min man på ny försäkring till sig. Skulle kosta över 700 i månaden O_o lite väl party..
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 297
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
38 061
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 503
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 990
Senast: kebabbert
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp