Höstföräldrar 2023

H har två små tänder nu. Den ena har kommit upp ganska så bra nu och den andra har nyss spruckit igenom verkar det som. Han tuggar på precis Allt han kommer åt och ibland blir han hysteriskt ledsen utan anledning så gör nog ont. Och vi ska inte prata om nätterna :angel:
 
Äntligen har H accepterat flaska. Drack 60ml. Tänker ersätta i alla fall ett mål med flaska.

Herrn har börjat gilla gröt.. väldigt mycket. Viftar med armarna och gnäller när det är dags för kvällsgröten. Äter en halv portion ungefär än så länge med lite plommonpure i och bröstmjölk från frysen. Mums tycker han!

Har fått testa kyckling nu och även ägg. Väldigt lite ägg eftersom storasyster var allergisk och det var lite otäckt första gången när hon testade och fick massa utslag.
 
Vi är påväg till ögon jouren med H.

Något hände när vi var på 1a maj firande. Jag tittade bort i några minuter när han helt plötsligt börjar skrika hysteriskt. Sen dess har han skrikit konstant med korta pauser. Kul att behöva göra sånt här en onsdag kväll med nio mil enkel resa till närmaste sjukhus.
 
Vi är påväg till ögon jouren med H.

Något hände när vi var på 1a maj firande. Jag tittade bort i några minuter när han helt plötsligt börjar skrika hysteriskt. Sen dess har han skrikit konstant med korta pauser. Kul att behöva göra sånt här en onsdag kväll med nio mil enkel resa till närmaste sjukhus.
Åh nej!
Hoppas det inte är något allvarligt och att ni får hjälp snabbt. Var ni hemma eller ute bland folk? Hur märker du att det är ögonen?
 
Åh nej!
Hoppas det inte är något allvarligt och att ni får hjälp snabbt. Var ni hemma eller ute bland folk? Hur märker du att det är ögonen?
Han är jätte röd i ögat, svullen och tårögd.

Han var ju så ledsen förut och jag trodde han var överstimulerad men då blev ögat rödare och rödare och han blev ledsnade och ledsnare. Nu har jag sovit ett tag i babyskyddet i bilen och inte sagt ett pip men vi sitter i väntrummet på akuten. Var inte så jätte mycket folk här ändå.
 
Han är jätte röd i ögat, svullen och tårögd.

Han var ju så ledsen förut och jag trodde han var överstimulerad men då blev ögat rödare och rödare och han blev ledsnade och ledsnare. Nu har jag sovit ett tag i babyskyddet i bilen och inte sagt ett pip men vi sitter i väntrummet på akuten. Var inte så jätte mycket folk här ändå.

Wow jag skriver som en kratta men skyller på stress.
 
Ett sår på hornhinnan blev diagnosen. Ska tydligen göra väldigt ont. Stackars lilla H vad han har skrikit av smärta. Och jag som trodde att det var pga alla nya intryck och övertrött. Tur att jag till slut tyckte att något inte stod rätt till ändå.
Stackars liten 😥 hoppas på snabb förbättring.
 
Ett sår på hornhinnan blev diagnosen. Ska tydligen göra väldigt ont. Stackars lilla H vad han har skrikit av smärta. Och jag som trodde att det var pga alla nya intryck och övertrött. Tur att jag till slut tyckte att något inte stod rätt till ändå.
Drt har jag haft, det gör sjukt ont!! Stackars lilla, men det brukar läka fort. Ska ni ge nån ögonsalva också?
 
Drt har jag haft, det gör sjukt ont!! Stackars lilla, men det brukar läka fort. Ska ni ge nån ögonsalva också?

Han ska få antibiotika två gånger om dagen och ögondroppar. Men herregud vad starka de är 6månaders bebisar. Ge honom detta själv går inte. Han kniper ihop ögat och vägrar.
 
Han ska få antibiotika två gånger om dagen och ögondroppar. Men herregud vad starka de är 6månaders bebisar. Ge honom detta själv går inte. Han kniper ihop ögat och vägrar.
Lite det jag tänkte på, kan inte vara lätt..på mig själv skulle man köra ögonsalva typ varannan timme. Det var nog så jobbigt, så fattar att det är kämpigt med den lilla! :heart
 
Han ska få antibiotika två gånger om dagen och ögondroppar. Men herregud vad starka de är 6månaders bebisar. Ge honom detta själv går inte. Han kniper ihop ögat och vägrar.
Ofta finns dropparna i en variant som salva också, det kan vara mycket lättare att få dit en klutt som de sedan blinkar ut.
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
852
Senast: enough
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 249
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 247
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp