Bukefalos 28 år!

Hur gör man när man flyttar?

mysboll

Trådstartare
Alltså seriöst hur gör man och hur orkar man? Jag vet ju hur man packar och så men hur får man alla saker från det ena stället till det andra. Hyra släp osv. kostar ju massor, iaf när man ska flytta 60 mil.

Hur mycket tar flyttfirmorna för att flytta hela möblemanget?
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Jag ska betala 825 kr/tim för två flyttkarlar från firman som ska flytta åt mig. Då är själva resan bara några kilometer. Jag fattade inte om tex bensin tillkommer, men det kvittar ju när det är så kort väg.

Man får låna flyttkartonger mot en depostion på 20 kr/st.

Jag packar sakerna i kartongerna själv.
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Man börjar långt innan flytten. De flesta har massor som INTE ska följa med, utan till tippen, myrorna, Röda Korset osv ... ;)
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Vi flyttade 125 mil. Skickade 20 kartonger + sängram, 2 sängbord och en 160 cm madrass med flyttlass. Kostade 4500. Vi packade bilen full, slängde resten och sen åkte vi. Skulle nog faktiskt hellre ha betalat mer för att få allt nedkört.
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Vart skall du flytta ? :)

Hyr en B-korts lastbil på statoil och kör själv, billigast tror jag. Sen har du väl en hög vänner och syskon och andra släktingar som kan bära grejjer i utbyte mot en bit smörgåstårta? ;)
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Helsingborg. :D

Vi ska iaf hyra ett stort släp och köpa en massa nytt när vi kommit ner.
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

välkommen till skåneland.

Jag tror att det blir bra också. När vi flyttade ner så körde vi med B-kortslastbil + en bil med släp.
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Tack!

Japp, det borde funka.. vi har gjort oss av med nästan alla stora saker redan.
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Det finns ju hyrsläp som man kan hyra på ett ställe och lämna på ett annat.
Mycket billigare än att anlita flyttfirma..
 
Sv: Hur gör man när man flyttar?

Tips:
1. Sälj stora och onödiga läs: tunga saker
2. Släng onödiga grejor.
3. Hyr ett stort släp på en mack och se till att ALLA prylar går in, väl ett släp från en mack där man kan lämna det i vilken dylik mack som helst i Sverige.
Tada! :)
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
881
Senast: mysboll
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 553
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 706
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp