Störiga saker vi stör oss på, del 33

Vi köpte från biltema kan inte minnas att det var några bekymmer att montera den. Den tidigare köptes från antingen k-bygg eller lokala affären som är liknande granngården inga bekymmer där heller.
Nä, inte jag heller egentligen. Jag har köpt ett antal billiga små skottkärror och det har väl inte varit omöjligt att få ihop dem. Men det var rätt skönt att slippa sist ändå... :) Den nuvarande är en guldfärgad plastskottkärra av märket Willab. Mycket trevlig skottkärra :up: !
 
Köpte en skottkärra. Underredet funkade inte med baljan. Åkte tillbaka och fick en annan. Tvingade underredet till baljan. Det går inte att få dit hjulet för utrymmet där den ska sitta är för smalt. Svårt att bända isär också så hjulet får plats. Provade att vända på underredet. Det blev ännu värre. :arghh:
Stoppa in hjulet där det ska vara först. Och dra inte åt några skruvar alls innan alla delar är inplacerade. Har man väl fått in skruvarna där de ska vara så kan man dra ihop delar som skevar med dem. Gärna tänk lite i förväg hur mycket man drar i olika skruvar i relation till varandra och i vilken ordning.
*mvh har monterat byggmax budgetkärra*
 
Stoppa in hjulet där det ska vara först. Och dra inte åt några skruvar alls innan alla delar är inplacerade. Har man väl fått in skruvarna där de ska vara så kan man dra ihop delar som skevar med dem. Gärna tänk lite i förväg hur mycket man drar i olika skruvar i relation till varandra och i vilken ordning.
*mvh har monterat byggmax budgetkärra*
Funkar första gången. Men när det behövs hjulbyte är det inte riktigt lika simpelt. Många skruvar att lossa. Många svordomar att yttra
 
Funkar första gången. Men när det behövs hjulbyte är det inte riktigt lika simpelt. Många skruvar att lossa. Många svordomar att yttra
Nej, det räknar jag kallt med att det inte är möjligt på den lågpriskärran. Men jag tror det är någon sorts massivt hjul(?) så antar det inte borde vara så stor risk att behöva göra det i första taget. Den är knappast bra nog för att kosta på det av andra skäl heller.
 
Oengagerade mäklare. Lade ut mitt hus för försäljning redan förra året och kan inte säga att jag är imponerad av dennes insats. Typ ingen rådgivning, inte ens på direkta frågor om varför det kan vara så svårt att få bra spekulanter. Och nu senast tog jag själv initiativ till att begära en ny energibesiktning, då den gamla var från när jag köpte huset som då hade vedpanna från 60-talet, och därmed var värstsämst på Energiklass G. Sedan dess har jag satt in bergvärme men min mäklare tyckte inte att vi behövde uppdatera energibesiktningen, för den gamla var ju giltig i tio år... Fick nyss rapporten från den nya. Energiklass C och till och med bättre energiprestanda än minimikrav för ny nybyggnationer.
@Barret :heart
Ville bara säga - Välkommen tillbaka!
 
Grattis! :D

För att stanna i den villfarelsen rekommenderar jag dig att hålla dig långt ifrån Ekebys 120 liters :up:
Ekeby ja jag tror vi hade någon variant av ekeby innan men det blev punkatering och svårt att få tag på exakt rätt variant av däck och snabbaste sätt att lösa problemet med att lossa en kärra gödsel var att åka till biltema.
 
Och en till störning, alla som använder marken bakom gravstenen som ett förråd? Inte tillåtet öht. Gravrättsinnehavaren har rätt till graven, inget mer. Hur ska vi som jobbar på kyrkogården kunna rensa ogräs eller klippa häckar när det ligger lyktor, jordsäckar och redskap i vägen?
 
Att solcellslampan jag köpt uppenbarligen är en returvara. Ska kontakta affären och fråga. Inte ok att sälja en returvara som ny.
 
Mina ögon. Jag börjar undra om de trots allt inte är sämre än jag tror. Eller, de fungerar på många sätt, men nu senast så skulle jag gräva fram laktulosen ur medicinlådan. Trots att jag kan svära på att den inte var där, så var flaskan plötsligt där. Därefter så var sprutan borta, trots att jag vet var jag la den. Sedan uppenbarande sig den också. Att jag inte är världens mest ordningsamma (eller ens den näst mest) hjälper inte heller till. Inte heller att katten damp ner på skrivbordet och allt flög åt alla håll och kanter.

Det är alltså inte i jobblivet som jag upplever att det är ett problem, särskilt som jag gör det absolut mesta via datorn. Men hemma hittar jag ingenting, och hittar det sedan på den plats jag redan letat. Jag blir tokig :arghh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 900
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 267
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 107
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 447
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp