Tjockistråden 3

Man kan nog se varför dottern är smal och jag tjock. Jag åt inte upp brödet men resten slank ner. Mest grönsaker men de panerade ostbitarna ingår inte i någon diet. Cola Light.
 

Bifogade filer

  • 20240502_124757.jpg
    20240502_124757.jpg
    419,4 KB · Visningar: 143
Har inte skrivit då det varit så svajigt, har lite deppigt av olika anledningar och det svårt att hålla kosten då. Äter i grunden ok, lyckes hålla kvar mina vanor med regelbundna måltider men det blir lite mycket på kvällen mellan varven.
Vågen visar +2 kg men bältet behöver ett nytt hål, så jag tar det med en nypa salt. Har ökat vikterna i träningen ordentligt och har ofta träningsvärk efter passen så tror jag binder mer vätska och att volymen på muskelmassan gått upp. Har ju varit ganska vältränad innan jag tog ett års paus från den tunga styrketräningen så då kan det öka upp rätt fort igen.

Lägger in jämförelsebild innan/efter, dock så är jag inte riktigt uppe i min högsta vikt där utan kanske fem kg ifrån ..

jag-27.png
 
Nu måste jag skriva ett generellt inlägg, de flesta av oss behöver 1800-2000 kcl om dagen för att må bra och hålla en lagom vikt.
De flesta av oss är runda och har legat betydligt högre än 2000 kcl om dagen ett längre tag för att dra på oss en rejäl övervikt.
Det finns ingen anledning att hålla sig på 1000-1200 kcl om man tycker det är plågsamt. (För alla som det funkar för, go for it!)

Ligger man på 1800 - 2000 kcl om dagen så äter du som om du vore normalviktig och kommer tappa i vikt.
Ja det tar skitlång tid att gå ner i vikt då, men dels tränar man på att äta "normalt" dels så funkar det bättre än att äta lite ena dagen för att överäta nästa, om det nu är ens mönster.
Karta och verklighet stämmer inte alltid.
Det du skriver är som taget ur läroboken.
Många är vi som bittert vet att det inte är en absolut sanning.
 
Har inte skrivit då det varit så svajigt, har lite deppigt av olika anledningar och det svårt att hålla kosten då. Äter i grunden ok, lyckes hålla kvar mina vanor med regelbundna måltider men det blir lite mycket på kvällen mellan varven.
Vågen visar +2 kg men bältet behöver ett nytt hål, så jag tar det med en nypa salt. Har ökat vikterna i träningen ordentligt och har ofta träningsvärk efter passen så tror jag binder mer vätska och att volymen på muskelmassan gått upp. Har ju varit ganska vältränad innan jag tog ett års paus från den tunga styrketräningen så då kan det öka upp rätt fort igen.

Lägger in jämförelsebild innan/efter, dock så är jag inte riktigt uppe i min högsta vikt där utan kanske fem kg ifrån ..

Visa bifogad fil 144495
Vilken radikal skillnad! :heart Man kan inte vara på topp hela tiden faktiskt.
 
Har inte skrivit då det varit så svajigt, har lite deppigt av olika anledningar och det svårt att hålla kosten då. Äter i grunden ok, lyckes hålla kvar mina vanor med regelbundna måltider men det blir lite mycket på kvällen mellan varven.
Vågen visar +2 kg men bältet behöver ett nytt hål, så jag tar det med en nypa salt. Har ökat vikterna i träningen ordentligt och har ofta träningsvärk efter passen så tror jag binder mer vätska och att volymen på muskelmassan gått upp. Har ju varit ganska vältränad innan jag tog ett års paus från den tunga styrketräningen så då kan det öka upp rätt fort igen.

Lägger in jämförelsebild innan/efter, dock så är jag inte riktigt uppe i min högsta vikt där utan kanske fem kg ifrån ..

Visa bifogad fil 144495

Visst syns det stor skillnad! Hejja dig! 🤩
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 934
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 111
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 198
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp