Träning och hälsa del 11

Vilat över helgen pga tandvärk men idag drog jag av det ganska tråkiga arm & magpasset..
PB i hantelcurl men så har jag aldrig lyckats träna armar mer än nåt enstaka pass då och då 😅. Nu har jag tränat åtta pass armar totalt sen jag började gymträningen igen, det är ju säkert rekord 😆..

Screenshot_20240430_203425.jpg
 
Ja, jag tänker att det borde ge samma träning för benen om jag typ sitter och reser mig upp, sitter, reser mig upp osv. Då blir det inget tryck mot svanken.
Ja knäböj där man sätter sig på låda/bänk i lagom höjd kanske funkar bättre 👍👍
Vill man ha lite vikt kan man ju antingen lägga stång på ryggen eller hålla en hantel/kettlebell.
 
Jag var helt slut efter att ha vinkat av mina besökare i måndags, söndagens vandringstur à 23 000 steg samt helgens genomsnittliga 4-5 sömntimmar hade eventuellt något med den saken att göra :angel: Har därför tagit det väldigt lugnt i ett par dagar nu, men idag kände jag äntligen att energin började komma tillbaka! Kvällen bjöd på ett Hyrox-pass vilket var en betydligt behagligare upplevelse denna veckan än förra veckan - främst för att det inte innehöll någon löpning utomhus. Istället delades vi in i par och gjorde 6 olika stationer i 3 minuter vardera:
  1. 400 m löpning + max antal burpee box jumps under återstående tid
  2. 1000m cykling + max antal devils press under återstående tid
  3. 20 kcal assault bike + max antal meter sled push under återstående tid
  4. 800 m roddmaskin + max antal plyo lunges under återstående tid
  5. 800 m stakmaskin + max antal wall balls under återstående tid
  6. 50 air squats + max antal burpees under återstående tid
Ingen vila mellan varje station, men det blev lite naturlig vila under passets gång medan man väntade på att ens partner skulle göra sin del. Det var ett jätteroligt pass och jag var nästan lite snopen, men väldigt svettig, när det var klart! Tyvärr dog min pulsklocka på väg dit, annars hade det varit intressant att se vilken puls jag låg på ungefär eftersom det kändes som att jag hittade ett rätt bra flow och hade ganska mycket energi. Gillar verkligen de här passen och blir mer och mer sugen på att ställa upp i en Hyrox-tävling en vacker dag. Det är bara det här med löpningen jag behöver få ordning på...
 
Haft ont i halsen i två dagar nu :arghh: håller tummarna för att det bara är pga mensen, känner mig ofta lite krasslig då. Men undviker träning tills det gått över, kan lika gärna vara yngsta dottern som delat med sig av en av alla miljoner förskoleförkylningar :meh:
 
Jag var helt slut efter att ha vinkat av mina besökare i måndags, söndagens vandringstur à 23 000 steg samt helgens genomsnittliga 4-5 sömntimmar hade eventuellt något med den saken att göra :angel: Har därför tagit det väldigt lugnt i ett par dagar nu, men idag kände jag äntligen att energin började komma tillbaka igen! Kvällen bjöd på ett Hyrox-pass vilket var en betydligt behagligare upplevelse denna veckan än förra veckan - främst för att det inte innehöll någon löpning utomhus. Istället delades vi in i par och gjorde 6 olika stationer i 3 minuter vardera:
  1. 400 m löpning + max antal burpee box jumps under återstående tid
  2. 1000m cykling + max antal devils press under återstående tid
  3. 20 kcal assault bike + max antalmeter sled push under återstående tid
  4. 800 m roddmaskin + max antal plyo lunges under återstående tid
  5. 800 m stakmaskin + max antal wall balls under återstående tid
  6. 50 air squats max antal burpees under återstående tid
Ingen vila mellan varje station, men det blev lite naturlig vila under passets gång medan man väntade på att ens partner skulle göra sin del. Det var ett jätteroligt pass och jag var nästan lite snopen, men väldigt svettig, när det var klart! Tyvärr dog min pulsklocka på väg dit, annars hade det varit intressant att se vilken puls jag låg på ungefär eftersom det kändes som att jag hittade ett rätt bra flow och hade ganska mycket energi. Gillar verkligen de här passen och blir mer och mer sugen på att ställa upp i en Hyrox-tävling en vacker dag. Det är bara det här med löpningen jag behöver få ordning på...
Alltså när man läser ett sånt här pass låter det ju vidrigt haha! Men när jag höll på med crossfit vet jag att jag verkligen gillade såna här pass med så där finns ju någonting 😉
Så roligt att du hittat något nytt du tycker så mycket om! Tycker absolut du ska tävla och sen rapportera här 😁
 
Helkroppspass: Pass B.png

Jag kämpar på med mina helkroppspass! Ganska slitigt nu tycker jag när jag börjar komma upp i lite vikt. 8: or i mark och frontböj på en för mig ganska tung vikt är kämpigt 😅 Men bra känsla iaf idag, 40 kg frontböj kändes för tungt för några veckor sen men inga problem idag 👍 Och en 10:a på 48 kg i lastdrag var kul! Marklyften trodde jag kanske jag inte skulle orka riktigt 8x3 så får väl höja till 75 kg nästa vecka och se hur det känns.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 328
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 232
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 416
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 167
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp