Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Fortsätter lite på ovanstående inlägg. Att vara ensamstående till fyra barn kan vara otroligt givande men också väldigt slitigt. Speciellt när alls fyra har sina olika påfrestande faser och behov av stöd samtidigt, där befinner jag mig nu. Idag står det tvätt, städ av soffan för det skedde en kissolycka i den nu på morgonen och helst diska mitt diskberg innan parkouren i eftermiddag. Däremellan ska det lagas frukost och lunch. Hejja oss föräldrar oavsett livssituation :bow:
 
Giv mig styrka. Två timmars nattning igår, båda var jättebökiga. När äldsta till slut somnat strax efter 21 fick jag en timmes lugn och ro innan yngsta vaknade igen… tänkte att jag bara skulle söva om honom och sen gå och borsta mina tänder mm. Men efter 45 minuter fick jag ge upp och ta med mig ett skrikande barn in i badrummet. Sen somnade vi väl hyfsat snabbt ändå, runt 23:30. Dock med lampan tänd för annars skrek han. 02:50 vaknade han igen och det var nog inte förrän typ 04:30-05:00 nån gång som vi somnade om ordentligt båda två. Så vaknade de båda 07:15 🫠

Naturligtvis på en dag när jag är ensam med dem utan avlastning. Ska också försöka få med äldsta till gymnastikträning och samtidigt underhålla yngsta utan att han stör. Utöver det får ambitionerna nog vara väldigt låga idag.

Lät kämpigt! Hur har dagen gått?
 
Jodå, vi har överlevt 😅 Första halvan av dagen var rätt bra med utelek och gymnastik. Sen kom vi hem och min energi tog slut, yngsta blev dessutom lite febrig. Så sen blev det tyvärr teven på resten av dagen. Ska gå och lägga mig tidigt och hoppas på en bättre natt och att det inte blir mer av febern.

Fullt förståeligt att tvn kom på under eftermiddagen. Krya på er!
 
Jag skrev ju för ett tag sen om att husläkaren misstänkte att min äldsta dotter har astma. Igår var vi hos lungläkaren. Hon har allergiutlöst astma, Allergietestet visade stark katt och kvalsterallergi. Tur att vi inte har hunnit skaffa en ny katt som vi funderat på (vår förra katt försvann för 2 år sen). Men dottern är ledsen, hon älskar katter men glädjer sig över att hon inte är allergisk mot häst.

Jag funderar vad vi ska göra för att minska kvalster här hemma.
 
Jag skrev ju för ett tag sen om att husläkaren misstänkte att min äldsta dotter har astma. Igår var vi hos lungläkaren. Hon har allergiutlöst astma, Allergietestet visade stark katt och kvalsterallergi. Tur att vi inte har hunnit skaffa en ny katt som vi funderat på (vår förra katt försvann för 2 år sen). Men dottern är ledsen, hon älskar katter men glädjer sig över att hon inte är allergisk mot häst.

Jag funderar vad vi ska göra för att minska kvalster här hemma.
Låter ungefär som min astma, jag fick diagnos när jag var 9. Allergi mot kvalster, damm, gräs och alla däggdjur utom hästar. Har aldrig upplevt besvär i stall etc och själva astman har i princip vuxit bort med åren, slutade medicinera på gymnasiet. Hoppas det blir lindrigt för dottern! :heart
 
Idag kommer barnen ♥️ vi skulle åkt till en 4h-gård och firat Valborg men jag har fått dotterns baciller och har feber och hosta. Tänker att vi får fira hemma med något gott att äta och färska jordgubbar till efterrätt :) Lite synd på firandet dock, känns som båda barnen hade kunnat uppskatta det i år. Begriper inte hur barnbaciller kan vara så himla lömska :rage:
 
Låter ungefär som min astma, jag fick diagnos när jag var 9. Allergi mot kvalster, damm, gräs och alla däggdjur utom hästar. Har aldrig upplevt besvär i stall etc och själva astman har i princip vuxit bort med åren, slutade medicinera på gymnasiet. Hoppas det blir lindrigt för dottern! :heart
Dottern har reagerat starkast just i stallet men det är många katter i stallet och det har blivit bättre nu när katterna mest är ute, i vintras var dom mer inne i stallet.
 
Idag kommer barnen ♥️ vi skulle åkt till en 4h-gård och firat Valborg men jag har fått dotterns baciller och har feber och hosta. Tänker att vi får fira hemma med något gott att äta och färska jordgubbar till efterrätt :) Lite synd på firandet dock, känns som båda barnen hade kunnat uppskatta det i år. Begriper inte hur barnbaciller kan vara så himla lömska :rage:
Planerade ni att åka till Björkö? (har för mig att du bor i närheten av Linköping)
Under ngr år tillbringade jag all min vakna tid där, saknar den tiden ibland.
Krya på dig och hoppas ni har en mysig dag ändå.
 
Planerade ni att åka till Björkö? (har för mig att du bor i närheten av Linköping)
Under ngr år tillbringade jag all min vakna tid där, saknar den tiden ibland.
Krya på dig och hoppas ni har en mysig dag ändå.
Ja precis 😊 Jag har aldrig varit där faktiskt, men verkar vara ett mysigt ställe!
Nu blev det istället så att stora barnet hängde på kompis och hens mamma dit för en liten stund sen. Ovant att vara hemma med bara ett barn!
 
Lilla E hade jättesvårt att somna ikväll, ville upp i stora sängen och ligga nära. I vanliga fall ligger hon i sin lilla spjälsäng med borttagen långsida precis bredvid. Jag insåg efter ett tag att hon nog saknade sin storebror, eller ljudet av när han och jag ligger och småpratar innan han somnar. Jag brukar tänka att vi inte ska störa henne för mycket men antagligen tycker hon det är tryggt och mysigt att lyssna på ♥️ Tillslut med lite ryggkli och handhållning somnade hon...
 
Har precis lyckats natta två barn (tror jag). Stora är/har varit sjuk så valborgsfirandet blev inställt för oss, bara mannen som kom iväg. Imorgon hoppas jag att han är frisk igen, magsjuka är inte det roligaste man kan pyssla med.
 
Storebror kom hem strax efter 21 igår, han hade haft jättekul 😊 Sover fortfarande mycket gott. Lillasyster studsade upp 6:45 och var klarvaken, hon la sig ju vanlig tid igår. Tur det finns surfplattor, nu tittar hon paw Patrol i sin säng tills resten av familjen är redo att börja dagen 🙈😁
 
Här kan det gå hursomhelst med nattningen känner jag 😛 Storebror som ligger runt 2h back och lillasyster som råkade sova middag i 1,5h idag 🙈 Hade hoppas att lite kompislek i eftermiddag skulle trötta ut henne men just nu står hon i sin säng och skanderar "jag vill inte sova!" 😅
 
Båda somnade relativt smidigt igår, känns orimligt med tanke på att jag låg bredvid och hostade lungorna ur mig 🙈
Morgonen var tuff, jag har pms och storebror testade alla gränser.
Hans senaste grej när man ifrågasätter ett visst beteende är "jag minns inte" (typ på frågan "slog du lillasyster nyss?") eller "jag glömde" när han brutit mot en tydlig gräns. Och det gör mig irriterad.
Nu ska de till sin pappa i eftermiddag och kommer tillbaka imorgon, då hoppas jag både att jag är friskare och att hormonerna skärpt till sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 160
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
979
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 212
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
5
· Visningar
257
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp