Bukefalos 28 år!

Vad petar vi i våra katter???

C

Cernika

Har nån läst kvällsposten idag? Ett numera förbjudet maskmedel används av som drog av ungdomar i landet efter att ha smuglats in.


http://www.kvp.se/nyheter/1.827185/nya-partydrogen-avmaskningsmedel-for-katter

Vi avmaskar våra katter eftersom de är ute mycket. När kattsystrarna kom till oss förra året från okänt ställe så kräktes en av dem upp en bandmask innan vi han köpa maskmedel. Vi hade avmaskat en gång vid det tillfället, men inte för just den masken.

Trots det. Ibland kanske man skall tänka en extra gång på vad det är för kemiska substanser man stoppar i sina djur för man vet ju inte vad framtiden kommer att visa.

Vi vaccinerar även vår katt, men det finns ju faktiskt föräldrar som vägrar låta vaccinera sin barn av oro för eventuella biverkningar. Det finns föräldrar som gått vidare med frågan att deras barn fått autism efter att ha vaccinerats enl rekommendation. det finns massor av teorier och skolor om olika saker.
 
Sv: Vad petar vi i våra katter???

Visst ska man tänka efter men som tur är så är Sverige väldigt noggranna över vilka medel som får säljas.
Det visas genom att det här maskmedlet är tillåtet i andra länder.
 
Sv: Vad petar vi i våra katter???

Jag har alltid varit försiktig med avmaskningsmedel. Avmaskar inte såvida jag inte vet att katten har mask.

Nu är ju just detta avmaskningsmedel inte tillåtet i Sverige men även de maskmedel vi har är ju gift. Gifter som ska döda maskarna och som antagligen även påverkar de kroppsegna cellerna i mer eller mindre stor omfattning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 463
Övr. Katt För knappt en vecka sedan tog jag över en 10-årig kastrerad hankatt från några bekantas bekanta. För att göra den långa...
Svar
8
· Visningar
3 279
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp