Bukefalos 28 år!

Vad skall vi träna på!

L

linnéa

Den 2 April skall jag på min första utställning med min buse. Finns det något som vi bör träna på före tycker ni?

//Linnéa & Melwin:d
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Att kunna visa upp hunden snyggt samt att den kan stå ordentligt och bli hanterad av domaren.
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Träna hunden att stå stilla, att du får titta på tänderna och att den kan springa fint bredvid dig.
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Vi skall snart till vår uppfödare för trimmning och råd,, bara så ni inte tror att jag går till en utställning utan att veta något alls. Jag har hört att man skall inte skall ställa för tyska dommare (Retriever) stämmer det?:confused:
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Jag vet inte om tyska domare är hårda på retriever. Jag har en Golden och tycker att finska domare har varit hårda. Hur gammal är din hund?
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Han är 8 månader gammal, så han går i Juniorklassen... Åh, min lilla guldklimp är ingen valp längre :crazy: Hihi, tur att det är en plutt på väg i sommar:love:
 
Sv: Vad skall vi träna på!

Se till att träna så att han kan springa fint bredvid dig så han inte springer och nosar i marken.. Han ska kunna stå fint stilla, och vara duktig på att någon okänd öppnar munnen på honom och så. Domarn brukar känna lite på ryggen o så, men om din hund inte har något problem med det så är det ju lugnt.

om det är lite "backe" där ni står, se till att frambenen står med frambenen där det går upp, nu vet ju ine jag vad det är för "mark" ni ska springa på, men ett litet tips i allafall.

Dommare brukar inte tycka om att man tar under hundens buk för att få hunden att ställa sig, försök istället med godis och ta ett steg fram, för att sedan stå stilla.

När ni ska springa bredvid varandra behöver du inte springa så fort, ta snabba steg eller jogga sackta, så att hundens rörelse blir fin. Annars ser det klumpigt ut.

Hoppas det går bra för er:) Hör av dig hur det gick;)
:rofl:
 
Sv: Vad skall vi träna på!

hovawart skrev:
Se till att träna så att han kan springa fint bredvid dig så han inte springer och nosar i marken.. Han ska kunna stå fint stilla, och vara duktig på att någon okänd öppnar munnen på honom och så. Domarn brukar känna lite på ryggen o så, men om din hund inte har något problem med det så är det ju lugnt.

om det är lite "backe" där ni står, se till att frambenen står med frambenen där det går upp, nu vet ju ine jag vad det är för "mark" ni ska springa på, men ett litet tips i allafall.

Dommare brukar inte tycka om att man tar under hundens buk för att få hunden att ställa sig, försök istället med godis och ta ett steg fram, för att sedan stå stilla.

När ni ska springa bredvid varandra behöver du inte springa så fort, ta snabba steg eller jogga sackta, så att hundens rörelse blir fin. Annars ser det klumpigt ut.

Hoppas det går bra för er:) Hör av dig hur det gick;)
:rofl:

Tack så mycket för tipsen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 305
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 162
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp