zitch vet pour-on

madonna2009

Trådstartare
Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on?

Tänker häst på lösdrift som går ut i regnet direkt efter behandling.
 
Nu la jag på exemtäcke men tyget suger ju upp en del av medlet som lär bli kvar i täcket också.
Jag hade väntat tills det slutat regna
 
Nu la jag på exemtäcke men tyget suger ju upp en del av medlet som lär bli kvar i täcket också.
Jag hade väntat tills det slutat regna
Märkte du någon reaktion på hästen att du la på täcke direkt efter?

Det ska endast läggas en sträng i mankam och vid svansroten. Så inget mer än vid svansroten kommer komma i kontakt med täcket (täcke utan hals).
 
Märkte du någon reaktion på hästen att du la på täcke direkt efter?

Det ska endast läggas en sträng i mankam och vid svansroten. Så inget mer än vid svansroten kommer komma i kontakt med täcket (täcke utan hals).
Nej. Men rådgör med din veterinär som skrivit ut preparatet.
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Livi
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: jemeni
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
1 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp