Bukefalos 28 år!

1-årsvaccination

movi

Trådstartare
Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan.

Vi ska iväg på en hel del hundjippon i början av juni, både privat, föreningar och SBK. På alla ställen kommer det vara en hel del hundar. Hon kommer inte hälsa på allt och alla, men en hundrik miljö.

Är det smartare att ge 1-årssprutan nu, typ mitten av maj eller ska man vänta tills hunden är fyllda 1 år?
Läser man regler så får man delta om hunden är under 1 år med 12v vaccin, är hunden över ett år så ska vaccinationen gjorts tidigast vid 10 mån. Nåt sånt 😁

Så vaccinerar jag henne vid 11 mån så är den godkänd för tävling upp till 4 år efter.

Varför jag funderar är om 12v vaccinet fortfarande har fullgott skydd när dom närmar sig ett år eller om det är bättre att vaccinera vid 11 mån?
 
Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan.

Vi ska iväg på en hel del hundjippon i början av juni, både privat, föreningar och SBK. På alla ställen kommer det vara en hel del hundar. Hon kommer inte hälsa på allt och alla, men en hundrik miljö.

Är det smartare att ge 1-årssprutan nu, typ mitten av maj eller ska man vänta tills hunden är fyllda 1 år?
Läser man regler så får man delta om hunden är under 1 år med 12v vaccin, är hunden över ett år så ska vaccinationen gjorts tidigast vid 10 mån. Nåt sånt 😁

Så vaccinerar jag henne vid 11 mån så är den godkänd för tävling upp till 4 år efter.

Varför jag funderar är om 12v vaccinet fortfarande har fullgott skydd när dom närmar sig ett år eller om det är bättre att vaccinera vid 11 mån?
Bättre vid 11 mån om hon ska iväg på mycket jippon 😊
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag har tänkt åka utomlands (Europa) med husbil tillsammans med min hund. Vi har tänkt åka om 1-2 månader. Hon fyller 1 år i...
Svar
8
· Visningar
1 644
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 383
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
4 971
Senast: exotic
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 889
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp