Aktivering/leksaker

linnsan

Trådstartare
Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅

Någon som har bra tips på någon leksak som det kanske finns timer på som kan gå igång någon gång på dagen när man jobbar? Helst inte för dyr. Hur är det med laserpekare? Är det okej till katter? Till hundar är det ju ajabaja. Andra tips som kräver rätt low effort från min sida tas också tacksamt emot.

I övrigt är vi ute och går i sele 30-80 min 2-4 ggr/vecka, leker med leksaker etc. De leker även en del med varandra men ungkatten blir lite väl intensiv när hon har överskottsenergi och då vill den äldre inte leka (no shit). Men hade gärna haft något som gör att de är igång mer under dagen och vänder deras dygn.

Bonusbild på odjuren 😁
 

Bifogade filer

  • 20240423_213311.jpg
    20240423_213311.jpg
    177,8 KB · Visningar: 59
Följer! Har också en liten rastlös odåga här hemma som behöver aktiveras 😅
Jag har en sån här som han leker med ibland, och har nu köpt en förlängning på Facebook som jag ska hämta nästa vecka. Hoppas han kommer tycka den är kul!

IMG_3577.jpeg
 
Följer! Har också en liten rastlös odåga här hemma som behöver aktiveras 😅
Jag har en sån här som han leker med ibland, och har nu köpt en förlängning på Facebook som jag ska hämta nästa vecka. Hoppas han kommer tycka den är kul!

Visa bifogad fil 144134

Den såg ju kul ut! Jag tog fram tunneln jag haft undanlagd och den var också poppis. Bara fel tid på dygnet :angel:

Har även en boll som rullar runt av sig själv men upplever att de tröttnat lite på den. Den är rolig en stund. Tror den rör sig för långsamt 😅
 
Någon som har koll på det här med laserpekare för katt? Om det är okej så har jag hittat flera tidsinställda och som även finns app till mobilen man kan styra. Det tror jag hade varit poppis, hon blir helt galen när det rör sig solkatter :D
 
Den såg ju kul ut! Jag tog fram tunneln jag haft undanlagd och den var också poppis. Bara fel tid på dygnet :angel:

Har även en boll som rullar runt av sig själv men upplever att de tröttnat lite på den. Den är rolig en stund. Tror den rör sig för långsamt 😅
Bor du göteborg kan du få en sån bana av mig.
 
Någon som har koll på det här med laserpekare för katt? Om det är okej så har jag hittat flera tidsinställda och som även finns app till mobilen man kan styra. Det tror jag hade varit poppis, hon blir helt galen när det rör sig solkatter :D
Laserpekare klassar jag personligen som en absolut no-no av samma anledning som för hunden. Den bygger stress och ingen tillfredsställelse.
Då skulle jag hellre köpa ett par syrsor och släppa loss i vardagsrummet. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 807
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp