Bukefalos 28 år!

Antistatisk spray?

caradan

Trådstartare
Vad eller vilken använder ni?
När jag ska klappa mina nya missar så ger jag de stötar vilket såklart gör att de inte vill prata med mig 😢
Så jag söker tips på hur jag kan få de och mig att vara mer antistatiska utan att använda nått som är farligt för dom.
 
Vad eller vilken använder ni?
När jag ska klappa mina nya missar så ger jag de stötar vilket såklart gör att de inte vill prata med mig 😢
Så jag söker tips på hur jag kan få de och mig att vara mer antistatiska utan att använda nått som är farligt för dom.
Vad har du för material i dina kläder ? :)
 
Jag hade använt en antistatspray som är till för katter. Att lägga till olja i en päls som inte schamponeras regelbundet blir sällan bra...

K9 nano mist och Anju bi phase är tex två produkter som brukar vara populära bland de som har preppraser.
 
Jag hade använt en antistatspray som är till för katter. Att lägga till olja i en päls som inte schamponeras regelbundet blir sällan bra...

K9 nano mist och Anju bi phase är tex två produkter som brukar vara populära bland de som har preppraser.
Vad skulle hända? Att den blir för fet? Det behövs verkligen jättelite och jag började med kokosolja i håret samtidigt som jag slutade använda schampo. Har även använt kokosolja i hundpäls för att hunden skulle fälla mindre, vilket hade märkbar effekt. Märkte inte av några problem trots att hunden aldrig schamponerades.
Har alltså ingen erfarenhet av kattpäls och olja så menar inte att argumentera här utan är nyfiken. (Och lite försiktigt skeptisk till kemiska produkter.)
 
Vad skulle hända? Att den blir för fet? Det behövs verkligen jättelite och jag började med kokosolja i håret samtidigt som jag slutade använda schampo. Har även använt kokosolja i hundpäls för att hunden skulle fälla mindre, vilket hade märkbar effekt. Märkte inte av några problem trots att hunden aldrig schamponerades.
Har alltså ingen erfarenhet av kattpäls och olja så menar inte att argumentera här utan är nyfiken. (Och lite försiktigt skeptisk till kemiska produkter.)

Jag har ingen erfarenhet av kokosolja i kattpäls, men katters och hundars päls skiljer sig en hel del åt. Typ av päls gör såklart också stor skillnad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
31
· Visningar
1 130
Senast: Idahoe
·
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
338
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
586
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 300
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp