Bra hörlurar

Silver Girl

Trådstartare
Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara superkvalitet. Men vad ska jag tänka på så de ändå är ganska bra?

Inte in-ear då jag får ont efter 20-30 min av de jag har nu och de går ju inte prova i förväg så går ju inte att veta om andra blir bättre.
 
Å andra sidan finns UrbanEar Plattan II och jag gillar de också, men sonys är bekvämare förstås om man lyssnar många timmar i rad. Ljudet i UrbansEars är dock riktigt bra till priset, även kvaliteten tycker. Jag köpte ett par JBL och de är väldigt breda i bågen, vilket jag tycker är både smått obekvämt och fult, mycket bas i ljudet om man gillar det (jag gör inte) och lite för plastiga, och förstås, jag tappade dem en gång i golvet och blue toothen slutade fungera så får använda dem med sladd nu. UrbanEars har jag tappat utan problem och de är nog 7-8 år gamla. Har ett par av samma märke med sladd som är 10 år där kuddarna är slitna men annars fungerar de perfekt så jag är supernöjd även med dem.

https://www.amazon.se/Urbanears-Plattan-Bluetooth-Hörlurar-Pulver/dp/B07711SD5R?th=1
 
Å andra sidan finns UrbanEar Plattan II och jag gillar de också, men sonys är bekvämare förstås om man lyssnar många timmar i rad. Ljudet i UrbansEars är dock riktigt bra till priset, även kvaliteten tycker. Jag köpte ett par JBL och de är väldigt breda i bågen, vilket jag tycker är både smått obekvämt och fult, mycket bas i ljudet om man gillar det (jag gör inte) och lite för plastiga, och förstås, jag tappade dem en gång i golvet och blue toothen slutade fungera så får använda dem med sladd nu. UrbanEars har jag tappat utan problem och de är nog 7-8 år gamla. Har ett par av samma märke med sladd som är 10 år där kuddarna är slitna men annars fungerar de perfekt så jag är supernöjd även med dem.

https://www.amazon.se/Urbanears-Plattan-Bluetooth-Hörlurar-Pulver/dp/B07711SD5R?th=1
Får jag titta närmare på. Inte helt förtjust i att beställa från amazon, så ska se om de finns någon annanstans.
 
För dyrt för något som kommer användas max någon gång i veckan.
Tänkte det, men kunde inte låta bli att rekommendera ändå ifall du känner dig lite sugen. ;) De ÄR riktigt bra! :) Kolla efter begagnade? Har förstått att vissa byter hörlurar lika ofta som underkläder för att ha senaste modellen. Vet inte varför men....
 
Vill kunna ha dem de få gånger jag flyger eller åker tåg också och hur blir det med ljudet då? Risk att de som sitter bredvid också hör vad man lyssnar på? Måste man höja ljudet mycket för att höra på ett högljudt flygplan?
Och de verkar sitta över nacken precis där jag oftast har tofs.
För flyg framförallt, och tåg i mindre utsträckning skulle jag absolut tycka att det är värt att satsa på exempelvis Sonys WH-1000XM5, men kolla även på WH-1000XM4, lite billigare eftersom det är "förra" generationen. Har visserligen inte testat just dessa, men har XM2 privat, och XM5 på jobbet, samt att min särbo fick ett par XM3. Skulle säga att XM2 funkar att ha på i flera timmar, även om mina XM5 är skönare. XM3 ligger någonstans mellan, och antar att XM4 ligger där också.
 
Vill kunna ha dem de få gånger jag flyger eller åker tåg också och hur blir det med ljudet då? Risk att de som sitter bredvid också hör vad man lyssnar på? Måste man höja ljudet mycket för att höra på ett högljudt flygplan?
Och de verkar sitta över nacken precis där jag oftast har tofs.
Jag har alltid håret uppsatt. Får bara ha tofsen lågt så den inte tar i bågen.
Man kan stoppa in öronproppar om man vill minska ljud utifrån. Då ökar ljudet i ”öronen”. Ljudet går ju via käkbenet.
Jag har dom på mitt ganska högljudda jobb utan problem.
Jag har frågat andra om dom hör mitt ljud och hittills har inget hört nått. Då får man nog höja så högt så det är skadligt för öronen.
 
För flyg framförallt, och tåg i mindre utsträckning skulle jag absolut tycka att det är värt att satsa på exempelvis Sonys WH-1000XM5, men kolla även på WH-1000XM4, lite billigare eftersom det är "förra" generationen. Har visserligen inte testat just dessa, men har XM2 privat, och XM5 på jobbet, samt att min särbo fick ett par XM3. Skulle säga att XM2 funkar att ha på i flera timmar, även om mina XM5 är skönare. XM3 ligger någonstans mellan, och antar att XM4 ligger där också.

Jag har XM4 och tycker att de är mycket skönare än XM5 (som var det andra alternativet när jag köp mina), men jag misstänker att de ändå är lite onödigt dyra för TS?
 
Vill kunna ha dem de få gånger jag flyger eller åker tåg också och hur blir det med ljudet då? Risk att de som sitter bredvid också hör vad man lyssnar på? Måste man höja ljudet mycket för att höra på ett högljudt flygplan?
Och de verkar sitta över nacken precis där jag oftast har tofs.

Ska du ha på flygplan och andra bullriga miljöer så behöver du noice cancelling. Jag tycker att over ear är bekvämast då de inte alls trycker örat och har ett par från Sony som kostade ca 1700 kr.

Gå till Kjell & co och berätta vad du vill ha och i vilken prisklass så får du prova hur de känns och även lyssna lite.

Men när det gäller noice cancelling så får man vad man betalar för. Jag kan utan problem lyssna på ljudbok på flyget på rätt låg volym med mina. Men jag hör ju flygmotorerna. Han jag pratade med på Kjell & co berättade att han hade ett par för 4000 kr. De filtrerade bort ljudet från flygmotorerna helt! Men jag är nöjd med mina! De är tillräckligt bra! Min dotter köpte några för 1000-lappen som hon är nöjd med.
 
För flyg framförallt, och tåg i mindre utsträckning skulle jag absolut tycka att det är värt att satsa på exempelvis Sonys WH-1000XM5, men kolla även på WH-1000XM4, lite billigare eftersom det är "förra" generationen. Har visserligen inte testat just dessa, men har XM2 privat, och XM5 på jobbet, samt att min särbo fick ett par XM3. Skulle säga att XM2 funkar att ha på i flera timmar, även om mina XM5 är skönare. XM3 ligger någonstans mellan, och antar att XM4 ligger där också.

Jag har XM4 och tycker att de är mycket skönare än XM5 (som var det andra alternativet när jag köp mina), men jag misstänker att de ändå är lite onödigt dyra för TS?
Fortfarande aningen för dyra, men håller de många år kanske ändå värt det.
 
Men när det gäller noice cancelling så får man vad man betalar för. Jag kan utan problem lyssna på ljudbok på flyget på rätt låg volym med mina. Men jag hör ju flygmotorerna. Han jag pratade med på Kjell & co berättade att han hade ett par för 4000 kr. De filtrerade bort ljudet från flygmotorerna helt! Men jag är nöjd med mina! De är tillräckligt bra! Min dotter köpte några för 1000-lappen som hon är nöjd med.
Jag störs inte av att höra flygplanet i bakgrunden bara jag ändå hör det jag vill lyssna på. Och det är inte varje år jag reser så långt att det är något jag skulle använda. Vid kortare resor läser jag hela resan men vid längre vill jag kunna variera.
Vad har du och dottern för modeller?
 
Jag störs inte av att höra flygplanet i bakgrunden bara jag ändå hör det jag vill lyssna på. Och det är inte varje år jag reser så långt att det är något jag skulle använda. Vid kortare resor läser jag hela resan men vid längre vill jag kunna variera.
Vad har du och dottern för modeller?

Jag köpte mina för nåt år sen. Minns inte vad det är för modell. Men det är Sony, over ear (eller around ear) och de kostade ca 1700 kr. Dotterns köptes i februari i år och det är de här. Jag har själv inte provat dem nån längre tid men hon är nöjd och hon är rätt känslig för ljud runt omkring.

1000004320.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har tappat bort mina bluetooth-hörlurar som jag verkligen gillade, och nu behöver jag köpa nya. Jag har tittat lite på sådana som...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: warg
·
IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 792
Senast: Enya
·
IT & mobiler Finns detta utan att det blir svindyrt? Ett absolut max för min budget är 2000 kronor och det är nästan i överkant. Har ett par...
Svar
14
· Visningar
1 289
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
584
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp