Bukefalos 28 år!

Bra mat att köpa med sig från matbutik?

cherie

Trådstartare
Ska besöka en vän som fått bebis nu idag, det blev bestämt väldigt hastigt och vi bor i olika städer så jag hann inte laga lite mat som jag hade tänkt mig. Istället får det bli nödlösning och köpa med mig lite mat från matbutik - men vad ska man köpa? Mackor man grillad kyckling och annat smått och gott? Vill helst att de ska vara lite matigare liksom...
 
Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag tänkte också på plocka-själv-sallad, som Kethets skrev. Annars tycker jag grillad kyckling lät bra och gott =) Med potatissallad till kanske och så något gott bröd från affärens bake-off kanske =)


//r
 
Sv: Bra mat att köpa med sig från matbutik?

Jag älskar att köpa mat i delikatessdisken på matburiker :D Om du åker förbi en matbutik som har sådan vill säga. Köp t ex rökt makrill, räkor, aioli (fast det kan man lätt göra själv), lyxig potatisgratäng på lösvikt, en bit lax, painriche, någon god ost och så lite grönsaker och vindruvor. Det brukar inte bli dyrt heller, ta lite av varje istället. Rökt makrill t ex räcker med en att dela på om man köper räkor och annat också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 236
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 177
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 651
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp