Bukefalos 28 år!

Den älskade trädgården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där varje dag och ser till att de aldrig torkar ut.

Även idag, när orken egentligen inte finns för något, så har jag varit där och tittat. Jag gjorde t.o.m. en liten inspelning och la upp på Insta. Inte för att någon kommer bry sig men det är mer för min egen skull.

Jag har också gått förbi min äkta kvitten idag och noterade att den börjat grönska. Vilken glädje. Rapporterade till mamma.

Gick och tittade till mina andra träd. Inget verkar dött.

Trädgården ger mig glädje när inget annat gör det. Idag har jag legat i sängen till långt efter lunch för jag har inte orkat göra något. Samtidigt som jag ser fram emot att få prover tagna för att kunna utröna vad som är fel, helst så fort som möjligt, så vill jag å andra sidan inte alls få prover tagna. Det är så fruktansvärt skrämmande. Jag vill inte alls, men orkar inte vara så trött heller. Jag har massor jag skulle vilja göra men som inte blir av för att jag är trött. Det kan bli lite här och lite där på sin höjd. Entrerabatten är i alla fall rensad och gödslad. Jag har också börjat rensa lilla finrabatten, som inte är så fin längre sedan jag fick in kvickrot i den. Kommer gräva upp en del plantor och kasta för att bli av med kvickrotsrötterna.

Kommande vecka blir det i alla fall ingen provtagning. Jag har AFU både måndag och tisdag. På onsdag ska jag träffa min kontaktperson för första gången. Torsdag är visst röd dag. Har ingen aning om vad det är då. Fredag är klämdag och mitt boendestöd har semester.

Skulle vilja bli pigg nu på en gång.
 
Senast ändrad:

Hypotyreos kan ge ont i leder och muskler som symptom. Sa läkaren något om det?
Nej, det gjorde han inte. Jag har ju ingen generell smärta i lederna, men ländryggen vill inte vara med i matchen efter minsta lilla ansträngning. Det värker då även i höfterna.
Gör fina bilder i huvudet av dina katter, din trädgård, dina blommor. Mera katter! Älskliga och fina. Träng ut alla andra tankar med dem. Vänligt men bestämt.

Ok, jag vet ju att det inte är jätteenkelt men testa. Fina bilder av dina älskade katter i huvudet! De är med dig hela tiden.
Ja, jag brukar försöka tänka på annat när jag måste göra något jobbigt. Bra om jag då också kan prata med någon om något trevligt.
 
Nej, det gjorde han inte. Jag har ju ingen generell smärta i lederna, men ländryggen vill inte vara med i matchen efter minsta lilla ansträngning. Det värker då även i höfterna.

Ja, jag brukar försöka tänka på annat när jag måste göra något jobbigt. Bra om jag då också kan prata med någon om något trevligt.
Är det någon tröst så i 99% av fallen så är ländryggssmärta något som svarar jättebra på träning. Jag vet att du i dag där du är nu inte känner att det går att få till. Men det kanske en dag i framtiden kan vara annorlunda
 
Gick bilen bra?
Nej. Den rasade på hemvägen.

Är det någon tröst så i 99% av fallen så är ländryggssmärta något som svarar jättebra på träning. Jag vet att du i dag där du är nu inte känner att det går att få till. Men det kanske en dag i framtiden kan vara annorlunda
Fast jag har ju aldrig lyckats med träning trots att jag försökt flera gånger. Jag har aldrig ens klarat av att borsta tänderna regelbundet. Mina svårigheter med exekutiva funktioner går inte över.
 
Nej. Den rasade på hemvägen.


Fast jag har ju aldrig lyckats med träning trots att jag försökt flera gånger. Jag har aldrig ens klarat av att borsta tänderna regelbundet. Mina svårigheter med exekutiva funktioner går inte över.
Nej men du kanske har andra verktyg och andra möjligheter i framtiden.
 
Nej men du kanske har andra verktyg och andra möjligheter i framtiden.
Jag har svårt att se hur. Just nu har jag kontakt med arbetsterapeut och hittills har vi inte kommit någonstans. Jag skriver upp i en app vad jag ska göra och sen gör jag ändå inte vad som står att jag ska göra.
 
Jag har svårt att se hur. Just nu har jag kontakt med arbetsterapeut och hittills har vi inte kommit någonstans. Jag skriver upp i en app vad jag ska göra och sen gör jag ändå inte vad som står att jag ska göra.
Jag förstår det nu är svårt att se. Men man vet inte vad framtiden bär med sig. T ex kanske du i framtiden har andra möjligheter att gå till sjukgymnast eller prioriterar någonting annorlunda.
 
Jag förstår det nu är svårt att se. Men man vet inte vad framtiden bär med sig. T ex kanske du i framtiden har andra möjligheter att gå till sjukgymnast eller prioriterar någonting annorlunda.
Inte ens när jag prioriterat yogan har den blivit av. Mina bristande exekutiva funktioner handlar inte om prioritering.

Och jag vet inte hur jag skulle kunna få möjlighet att gå till sjukgymnast regelbundet.
 
Inte ens när jag prioriterat yogan har den blivit av. Mina bristande exekutiva funktioner handlar inte om prioritering.

Och jag vet inte hur jag skulle kunna få möjlighet att gå till sjukgymnast regelbundet.
Igen - det kan vara annorlunda i framtiden vilka möjligheter du har. Det kan ingen veta idag, utan låt det bero. Men lagra någonstans i bakhuvudet att nästan all värk i ländryggen svarar positivt på träning. Och ta fram den informationen om/när den blir aktuell.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Igår hade jag boendestödet här. Jag hade inte tänkt över vad vi skulle göra. Det gör jag aldrig. Utan jag ser allt som behöver göras och...
2
Svar
26
· Visningar
1 763
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har länge undrat hur man får fler människor i sitt liv. Det är något jag verkligen behöver. Förlusten av min familj och att jag rent...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 395
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit en soffpotatis. Jag bara sitter och sitter. Eller så ligger jag i soffan. Jag sover ofta runt 11 timmar per dygn. En pigg...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag trodde jag skulle må lite bättre idag än vad jag gjorde igår kväll, men det känns ungefär samma. Idag känner jag möjligen mer...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp