Den siarlösa ulvleken

Ja nu undrar man ju över heffa lite. Och ja jag förstår om man vill kolla mer på de som hängde på också, inklusive mig själv.
 
Nu hände det ju ändå lite mer i röstningen, så jag går ändå tillbaka till det jag tänkte från början, att fio var den som var mest skum igår och med tanke på hur rösterna hamnade där LenaH troligen fick lyans dolda röst. Kanske för att rädda fio då hon var en av de som tidigt fick två röster. BSF kom så sent så frågan är om det hanns reagera på det och Harrysen tycker jag betett sig mindre misstänkt än fio.
Och sen dels tror jag faktiskt att det blir lättare att läsa ut något av dagens röstning om vi faktiskt får veta fios roll.

Gabby_Ossi röstar på fio
Den här rösten känns ganska skavig för mig för den kom efter att fio i princip avslöjat att hon är bybo, visst hon kunde ha bluffat men kändes inte jättetroligt. Vet dock inte om den var nödvändig för att eventuellt rädda Heffa?
 
Jag håller fast vid att @Blacksmithfarm känns skummast för mig -men det är såklart mycket baserat på hennes två röster på mig
Inte så lätt att veta något säkert i denna leken utom vart man har sig själv ju

Jag känner också att det kom väldigt snabba röster på fio idag. Jag reagerade på det.
 
DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19 fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på fio


fio 5
qitis 1
BSF 2
Kilauea 1
Heffaklumpen 3


De som röstar på Fio är alltså:
Heffaklumpen, Kilaulea, Jfrelin, Glimra och Gabby_Ossi plus eventuellt en dold röst.

Vet inte om alla röster på Heffa gör henne skum, själv tyckte jag ju också Fio var skum så jag fattar ändå rösten.Men väldigt många hängde på.
 
Den här rösten känns ganska skavig för mig för den kom efter att fio i princip avslöjat att hon är bybo, visst hon kunde ha bluffat men kändes inte jättetroligt. Vet dock inte om den var nödvändig för att eventuellt rädda Heffa?
HM. Utan den skulle alltså Fio haft 4 röster (öppna) och Heffaklumpen 3 och det skulle vara mer jämt.

Edit: Försökte räkna ut hela scenariot som skulle kunnat utspela sig men min hjärna stängdes av :D Får återkomma imorgon om jag inte blir käk.
 
Jaha. Bevisligen hade jag fel om fio (förlåt fio!).

Jag förstår att ni är misstänksamma mot mig men alla eventuella svar på frågor får vänta tills imorgon för min hjärnkapacitet är slut för dagen för lääänge sedan, så det lär ändå inte bli något sammanhängande svar från mig ikväll.

Jag vet dock vart jag har mig själv. Så jag kan i alla fall säga att jag med säkerhet vet att Gabby_Ossi inte försökte rädda en lyakompis.

Det som gör mig fundersam är de som hoppade på röstningen mot fio. Det kom många röster snabbt där som jag tyckte var väldigt följsamma. Så det är i alla fall där jag tänker börja leta imorgon.
(Jag orkar inte säga något om "om jag lever" för jag misstänker att ulvarna tycker att jag är ett lätt offer inför morgondagen och inte vill käka mig inatt ändå nu 🤷🏻‍♀️)
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på
fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas


DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19
fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på
fio
Fio lynchas bybo


postar denna så den finns
Behöver fundera lite-återkommer med reflektioner i god tid innan natt -dl för jag känner mig inte alls säker på att vara kvar efteråt. Sedan kan jag ju tänka helt av banan för det men vill ändå skriva något så kan folk bilda sig en uppfattning utifrån det hur dumt den än kan tyckas 😅
 
Vill bara lägga nåt mer inlägg inför natten.
Jag, jfrelin och Glimra följde efter heffas röst på fio.
Vi kan ju nu tydligt se att övriga röster inte kan ha varit ett räddningsförsök mot fio, eftersom hon var bybo.

Utöver harrysens röst på mig så säger det dock inget om andras roller.
Lobelia och qitis röstar på BSF, det var dock 10 min emellan så dom borde ha sett varandras röster.
Vet dock inte om det gör dom goda eller onda.

Röstar på heffaklumpen gör Niyama, goda fio och cirkus. Som övrigt så säger det inget om deras roller, frågan är vart det ställer heffaklumpen själv. Hon känns lite uppgiven efter lynchningen, spel för gallerierna eller nöjd ulv är dock frågan?
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på
fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19
fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på
fio
Fio lynchas bybo



håller med det flera sagt att det lite väl snabbt trillade in röster på fio så fort Heffaklumpen lagt sin där.
Gabby_Ossi s sticker ut lite tycker jag iom att hon kommenterade det, men senare när röster på andra lagts ändå la sin röst på fio, som spiken i kistan.
Heffaklumpen är väl den som i det läget är den enda som Gabby_Ossi kan ha räddat med sin röst. Om jag räknar rätt. Jag tycker ju att Heffaklumpen har resonerat logiskt, så jag vill inte att hon ska vara ond, men det ser ju inte bra ut.

Men det kan såklart vara så att ulvarna sitter i baksätet med popcorn och låter goda trassla till det för sig själva. De har ju guldchans att gömma sig i denna leken.

Glimra sticker ut lite, när det nu visat sig att fio var god. Hon röstade på fio båda DLen, tredjerösten i båda DLen. Men, det räcker liksom inte för att jag ska sätta henne som säkert ond eller så.

Jag är lite rädd att jag fastnar i qitis pga DL 1, men jag håller inte med om att jag skulle vara såå skum som hon vill få det att verka. Är vi två goda som hakat upp oss, eller är q ond? Jag vet inte.

Lite tankar från mig i alla fall.
 
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm

20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF

Ser jag mönster som "inte finns"? I DL 1 är det inte långt mellan rösterna, men ändå, det är Lobelia och qitis som röstar på mig i samma ordning i båda DLen... noterar det men vet inte vad det betyder, om det betyder ngt.
 
@Niyama , dvs jag vet ju att hon röstar fel. Jag vet vart jag har mig själv, så Harrysen röstar galet där. Men det säger ju ändå inget om andras roller, att hon röstat på mig.
Svårt förklara och trött igår när jag skrev det.
 
Jag tycker det är lite märkligt med alla röster som rasade in på fio, varför kom det inte lika många på q?
 
Nu känns det ju mindre bra men jag kände mig heller inte säker, tyckte bara inte att någon annan var mer suspekt.
 
Ser jag mönster som "inte finns"? I DL 1 är det inte långt mellan rösterna, men ändå, det är Lobelia och qitis som röstar på mig i samma ordning i båda DLen... noterar det men vet inte vad det betyder, om det betyder ngt.
Intressant notis.
Fast frågan är om q skulle vara så tydlig om hon är svart får och Lobelia är i lyan?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 380
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 972
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 895
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp