Bukefalos 28 år!

Dr Smile tandställning?

Otherside

Trådstartare
Nån här som gjort tandkorrektion via Dr Smile? Istället för Invisalign?

I det här fallet vill de slipa en aning i framtandens kant för att ge plats för tanden att passa in i sin nya position - förstör inte det emaljen och gör väg för problem?
 
Nån här som gjort tandkorrektion via Dr Smile? Istället för Invisalign?

I det här fallet vill de slipa en aning i framtandens kant för att ge plats för tanden att passa in i sin nya position - förstör inte det emaljen och gör väg för problem?
Jobbar inte med dr smile men invisalign och jo du avverkar ju emalj, tror det bredaste vi har slipat är 0,5mm mellan tänderna. Det är klart det blir en avverkan men inget som förstör, syns eller skapar problem. Tanken är ju att när tanden är flyttad till sin nya position så är ju den lilla skapade glipan stängd igen med normal kontakt mellan tänderna :)
 
Nån här som gjort tandkorrektion via Dr Smile? Istället för Invisalign?

I det här fallet vill de slipa en aning i framtandens kant för att ge plats för tanden att passa in i sin nya position - förstör inte det emaljen och gör väg för problem?
Man gör IPR (Interproximal reduction) med Invisalign också. Det är standard i den typen av behandling. Känns lite konstigt när de "sandpapparar" men jag tycker inte det är inte obehagligt. Jag har inte ens reflekterat över att det skulle vara något som förstör.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 512
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 382
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp