Bukefalos 28 år!

Dum fråga om tvättmaskin…

Fibusen

Trådstartare
När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat hundfiltarna, drog igång 90 grader för att få bort alla beläggningar och den har nu gått i 20 minuter (programmet typ 2 timmar) och den är fortfarande iskall. Jag har aldrig tänkt på det utan startat en maskin sen gått tillbaka när den varit klar ett tag, och då har ju tvätten varit sval. Men nu tänker jag att den kanske är trasig och inte värmer vattnet ens? Eller ska jag ha is i magen och det snart blir varmt? Hur fungerar det? 😅
 
När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat hundfiltarna, drog igång 90 grader för att få bort alla beläggningar och den har nu gått i 20 minuter (programmet typ 2 timmar) och den är fortfarande iskall. Jag har aldrig tänkt på det utan startat en maskin sen gått tillbaka när den varit klar ett tag, och då har ju tvätten varit sval. Men nu tänker jag att den kanske är trasig och inte värmer vattnet ens? Eller ska jag ha is i magen och det snart blir varmt? Hur fungerar det? 😅
Om jag ska gissa så sköljer den först i kallt.
Sedan tror jag de värmer men lär väl ske lite gradvis, och bara går upp i 90 grader en stund och sen sköljer i kallt igen.
Är nog väldigt svårt att säga när just detta sker.

Hur du ska ta reda på om den värmer utan att sitta där 2h har jag ingen aning om 🙈.
Eller jo, slänga in nåt i ylle som du inte vill ha kvar på vanligt program och se om det krymper. Men det känns ju inte som en så säker metod.
 
När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat hundfiltarna, drog igång 90 grader för att få bort alla beläggningar och den har nu gått i 20 minuter (programmet typ 2 timmar) och den är fortfarande iskall. Jag har aldrig tänkt på det utan startat en maskin sen gått tillbaka när den varit klar ett tag, och då har ju tvätten varit sval. Men nu tänker jag att den kanske är trasig och inte värmer vattnet ens? Eller ska jag ha is i magen och det snart blir varmt? Hur fungerar det? 😅

Kör jag maskinen på 60 eller varmare känns det på locket (har toppmatad) efter ett tag.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 819
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 434
Senast: cf234k
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp