Bukefalos 28 år!

Ser ut som duvselfies. :D
Charmör tar en selfie:
Charmörselfie.jpg

Vingen ut och allt! :D
 
Gruppbild!
120 duvor.jpg


De tycker inte om när folk kommer för nära och ställer sig och tittar på dem. Idag var de extra nerviga, så det blev en hel del flaxande. De tar några varv i luften då, tills de känner sig trygga med att komma ner igen. Så passade på att ta en bild av hela gänget.

Var ju orolig att de skulle flyga fram till folk hejvilt i början när de fick för sig att jag är någon typ av fågelställning att sitta på, men de är verkligen rädda om sig. Väldigt skönt att se ändå. Känner mig ju lite dum som ens oroade mig, klart de är smartare än så! :o
 
Det här en supermysig duva, som på något sätt bröt benet för ett bra tag sen. Syntes och märktes så tydligt att den hade ont och var medtagen, den höll helt plötsligt avstånd, ville inte att jag närmade mig och låg helst ner. Så jobbigt när man inte kan göra något annat än att förtvivlat titta på och försöka få i den näring.
Brutenfot.jpg


Sen såg jag den inte på ett tag och befarade att den strukit med. (Den har säkert varit där men det är inte så lätt att urskilja vem som är vem i duvmyllret.) Men sen fick jag syn på den igen! Den höll sig fortfarande undan men jag var så himla glad över att den klarat sig och nu verkade den inte ha ont längre, även om benet läkt helt skevt såklart.
Benbrott02.jpg


Och idag så satte den sig i handen igen! Lyckan över att den verkar må okej och börjar bete sig som den gjorde innan olyckan, alltså! :love:
Lillsöt2.jpg

Den listade också snabbt ut att det lättaste sättet att sitta i handen var att bara lägga det brutna benet rätt i handen på mig och låta mig hålla mjukt runt det så att det blev lite stabilare för den. Så himla söt duva! :heart
 
Rödluvan fick en kyss idag:
Puss21738.jpg


En mindre trevlig sådan, men de insåg snart att det räckte till dem båda.

Hon är egentligen ganska märklig, de andra röda är jätteförsiktiga, de skulle aldrig äta ur handen om jag så högg av den och la den någonstans och många av de fläckiga är väldigt avvaktande jämfört med resten.

Rödluvan är både vitfläckig och röd men flyger alltid rätt upp i handen. Minus och minus blir plus, eller nått?!
 
Vart kommer alla förbannade trådar ifrån!? Är det kläder?

Idag tog jag loss tråd från en stackare som hade fått hela foten totalförstörd av någon typ av plasttråd, så himla onödigt och tråkigt. Textiltrådar hinner förstöra foten med, men de bryts åtminstone ner tillslut och är lättare att få bort. Tror aldrig jag ska få loss allt men det har gått varenda gång hitintills även om det tar tid.

Har fått bort tråd från en hel del nu men det är fortfarande flera kvar. En av de skygga har fastnat i en gumminsnodd, vilket ser riktigt farligt ut även om själva foten verkar okej än så länge. Skrämmer upp dem när jag fångar en så kan tyvärr bara lossa en per dag. Ska hålla utkik efter den imorgon för den skulle kunna fastna i vad som helst som det är nu.

Funderar på om jag kan märka dem med lite ofarlig färg, typ spraya eller dutta en liten prick färg på stjärten med något så att jag lättare kan se vilka som behöver fångas och klippas loss bland alla grå. Och så kan jag tvätta bort färgen när jag väl fångat dem. Det är iofs bara de skyggare det skulle behövas med och kan tänka mig att det skulle vara nästan lika svårt att märka dem som att fånga dem. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp