Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

  • M

  • KD

  • L

  • C

  • V

  • MP

  • S

  • F

  • AfS

  • PP

  • Övr

  • Blankt

  • Kommer ej rösta


Resultat syns endast efter röstning.

Smoothi

TrÄdstartare
En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni som vanligt att strunta i det? I skrivande stund Àr det typ 120 partier som anmÀlt sig hos Valmyndigheten. Men jag kan ju inte ta med alla. Hur kommer ni att rösta? Det som Àr spÀnnande Àr om Folklistan kommer in och KD Äker ut. DÄ mÄste vÀl Ebba fÄ sparken?
 
Provade tvÄ valkompasser och de blev vÀl som vanligt.

IMG_6694.jpeg


Det blir C som Àr första alternativ utanför Tidökartellen.
 
Jag kommer rösta pÄ MP, gillar Bah Kuhnke och tycker att de Àr en otrolig viktig röst i EU. Har varit lite inne pÄ V ocksÄ och gillar verkligen Jonas Sjöstedt men nÀr jag gjort valkompassen har jag fÄtt mer gemensamt med MP sÄ lÄter det styra lite.
 
De flesta valkompasser jag gjort har gett MP högst, tÀtt följt av V och sedan C lite lÀngre ifrÄn. Kommer dock inte rösta pÄ MP, det blir troligen V.

NÀr jag gjort kompasser som visar enskilda sittande parlamentariker/kandidater sÄ matchar mina Äsikter med Abir Al-Sahlani bÀttre Àn med C i stort. Vilket kÀnns helt rimligt dÄ jag redan innan valkompasserna insett att jag hÄller med om hennes hjÀrtefrÄgor (om vi bortser ifrÄn fördelningspolitiken). Vilket lett till den kanske lite ovanliga funderingen att vÀlja mellan V och en kandidat hos C. Dock toppar hon ju inte listan, och som det Àr nu sÄ ser det vÀl ut som att C inte kommer fÄ tvÄ personer i parlamentet som nu, och jag Àr verkligen inte pepp pÄ Emma Wiesner. Vidare sÄ skulle Àn del av mig kunna tÀnka mig att rösta pÄ Piratpartiet eftersom att jag tycker att integritetsfrÄgor Àr viktigare Àn nÄgonsin. Jag Àr helt enkelt frihetlig vÀnster, antar jag.
 
KÀnner att jag mÄste lÀsa pÄ mer om alla partigrupper, nÄgon som vet nÄgon bra sida med sammanfattning, video eller liknande att ta del av?
 
De flesta valkompasser jag gjort har gett MP högst, tÀtt följt av V och sedan C lite lÀngre ifrÄn. Kommer dock inte rösta pÄ MP, det blir troligen V.

NÀr jag gjort kompasser som visar enskilda sittande parlamentariker/kandidater sÄ matchar mina Äsikter med Abir Al-Sahlani bÀttre Àn med C i stort. Vilket kÀnns helt rimligt dÄ jag redan innan valkompasserna insett att jag hÄller med om hennes hjÀrtefrÄgor (om vi bortser ifrÄn fördelningspolitiken). Vilket lett till den kanske lite ovanliga funderingen att vÀlja mellan V och en kandidat hos C. Dock toppar hon ju inte listan, och som det Àr nu sÄ ser det vÀl ut som att C inte kommer fÄ tvÄ personer i parlamentet som nu, och jag Àr verkligen inte pepp pÄ Emma Wiesner. Vidare sÄ skulle Àn del av mig kunna tÀnka mig att rösta pÄ Piratpartiet eftersom att jag tycker att integritetsfrÄgor Àr viktigare Àn nÄgonsin. Jag Àr helt enkelt frihetlig vÀnster, antar jag.
Har gjort en kompass och dÄ blev det exakt lika för SD och M. Det som Àr lite synd men sÄ klart förklarigt Àr ju att Folklistan inte finns med i kompasserna. Men jag gillar att dom vill avskaffa asylrÀtten dÄ den idag Àr totalt förlegad. SÄ mycket mer vet man ju inte om F . Sen tror jag att Alice har gjort bort sig. Hon har velat fram o tillbaka med invandringen och Àr mao inte att lita pÄ.
 
Har gjort en kompass och dÄ blev det exakt lika för SD och M. Det som Àr lite synd men sÄ klart förklarigt Àr ju att Folklistan inte finns med i kompasserna. Men jag gillar att dom vill avskaffa asylrÀtten dÄ den idag Àr totalt förlegad. SÄ mycket mer vet man ju inte om F . Sen tror jag att Alice har gjort bort sig. Hon har velat fram o tillbaka med invandringen och Àr mao inte att lita pÄ.
Det lÄter lite mÀrkligt ÀndÄ, SD och M skiljer sig ju Ät ganska mycket pÄ EU-nivÄ?


Och folklistan mÄste ju kÀnnas lite som ett lotteri att rösa pÄ, de kommer ju tex. tillhöra olika partigrupper om flera mot förmodan skulle komma in. Och hÄller vÀl med om KD trots att jag inte alls Àr mÄlgruppen, fast de verkar ju samtidigt Äkt upp snÀppet mer i de senaste mÀtningarna.
 
KÀnner att jag mÄste lÀsa pÄ mer om alla partigrupper, nÄgon som vet nÄgon bra sida med sammanfattning, video eller liknande att ta del av?
Jag gjorde ett bra test, som visade partigrupper ocksÄ och om man stÀllde in kunde man dessutom se hur mycket av ens Äsikter som stÀmde in med parlamentariker frÄn andra lÀnder. Men bara för det kommer jag inte pÄ vilken det var... Äterkommer om jag gör det, haha.
 
https://valkompass.svt.se/eu-2024/


1714994955474.png


Inga direkta överraskningar förutom att jag fick mest MP som jag inte röstar för i svenska val och inte heller komma rösta pÄ i EU valet. Intressant att jag fick L ovanför S. Men gissar att det Àr pga motvilja mot elektronisk övervakning och liknande frÄgor.
 
Det lÄter lite mÀrkligt ÀndÄ, SD och M skiljer sig ju Ät ganska mycket pÄ EU-nivÄ?


Och folklistan mÄste ju kÀnnas lite som ett lotteri att rösa pÄ, de kommer ju tex. tillhöra olika partigrupper om flera mot förmodan skulle komma in. Och hÄller vÀl med om KD trots att jag inte alls Àr mÄlgruppen, fast de verkar ju samtidigt Äkt upp snÀppet mer i de senaste mÀtningarna.
Om de ens vÀljs in av partigruppen!
 
https://valkompass.svt.se/eu-2024/


Visa bifogad fil 144693

Inga direkta överraskningar förutom att jag fick mest MP som jag inte röstar för i svenska val och inte heller komma rösta pÄ i EU valet. Intressant att jag fick L ovanför S. Men gissar att det Àr pga motvilja mot elektronisk övervakning och liknande frÄgor.
KÀnner kanske att det Àr lite talande att @sjoberga fick V högre upp Àn just S. Och att det Àr just MP, V och C för mig i de flesta kompasser- inte S emellan.
 
De flesta valkompasser jag gjort har gett MP högst, tÀtt följt av V och sedan C lite lÀngre ifrÄn. Kommer dock inte rösta pÄ MP, det blir troligen V.

NÀr jag gjort kompasser som visar enskilda sittande parlamentariker/kandidater sÄ matchar mina Äsikter med Abir Al-Sahlani bÀttre Àn med C i stort. Vilket kÀnns helt rimligt dÄ jag redan innan valkompasserna insett att jag hÄller med om hennes hjÀrtefrÄgor (om vi bortser ifrÄn fördelningspolitiken). Vilket lett till den kanske lite ovanliga funderingen att vÀlja mellan V och en kandidat hos C. Dock toppar hon ju inte listan, och som det Àr nu sÄ ser det vÀl ut som att C inte kommer fÄ tvÄ personer i parlamentet som nu, och jag Àr verkligen inte pepp pÄ Emma Wiesner. Vidare sÄ skulle Àn del av mig kunna tÀnka mig att rösta pÄ Piratpartiet eftersom att jag tycker att integritetsfrÄgor Àr viktigare Àn nÄgonsin. Jag Àr helt enkelt frihetlig vÀnster, antar jag.
integritetsfrÄgor har Àven det blivit en viktig frÄga för mig det sista.
 
Det lÄter lite mÀrkligt ÀndÄ, SD och M skiljer sig ju Ät ganska mycket pÄ EU-nivÄ?


Och folklistan mÄste ju kÀnnas lite som ett lotteri att rösa pÄ, de kommer ju tex. tillhöra olika partigrupper om flera mot förmodan skulle komma in. Och hÄller vÀl med om KD trots att jag inte alls Àr mÄlgruppen, fast de verkar ju samtidigt Äkt upp snÀppet mer i de senaste mÀtningarna.
Jag gjorde kompassen pĂ„ AF. Om det nu var 50/50 Ă€r det dĂ„ Folklistan som Ă€r aktuell för mig đŸ€”. Men jag gillar hur Emanuel resonerar
 
SÄ kan det absolut vara. Undrar hur det kommer pÄverka valet i Sverige nÀsta gÄng (om vi kan fÄ en valdebatt som handlar om nÄgot annat Àn invandring och invandrare).
Det tror jag inte. SÄ lÀnge som gÀngkriminella fÄr hÄlla pÄ som dom gör sÄ lÀnge kommer det Àmnet att vara högaktuellt. Dessutom kommer KI under 2028 att presentera hur mycket invandringen kostar
 

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Den hÀr sommaren har varit vÀldigt intensiv, stundtals riktigt jÀkla stressig rent av, sÄ att jag kÀnt att fortsÀtter det pÄ det viset...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Magiana
·
Övr. Barn ÅngestnivĂ„n stiger hĂ€r i mammahjĂ€rtat nĂ€r 6-Ă„ringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgĂ€nge/boende med bĂ„da...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
38 779
Senast: Bellami4
·
B
HÀstvÄrd Ska försöka skriva det hÀr sÄ kortfattat som möjligt sÄ att ni lÀttare kan lÀsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 000
Senast: Iso
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp