Bukefalos 28 år!

Flytta ut ur sommarstugan

Tilly_85

Trådstartare
Nu är sommaren slut på riktigt och vi flyttar hem från stugan 🍁🍂🍂

Men hur gör vi med maten då? Tänker mest kryddor och saker till att baka feks havregryn, mjöl etc. Kan sånt bli kvar? Eller är det bättre att ta med sig hem/ge bort? Vi har det i sina förpackningar med plast runt eller i glasburkar med lock. Vi ska ha lite underhålls värme med ca 10 grader på här i vinter. Hur gör ni andra? ☺️☺️
 
Jag låter det vara kvar. När vi öppnar upp igen på våren så kollar jag status om det är något som blivit dåligt, men det har inte hänt de senaste 15 åren...
Bra, tät förvaring - torrt där dom står - underhållsvärme på ca 12 grader. Så har vi ;)
 
Plåtlåda att lägga sånt i brukar vara bra - men bra att ha är det om man kommer dit lite oplanerat. Alltid bra med lager av torrvaror och konserver.
Annars får det väl åka med.

Ah, smart! Kan skaffa nån lite större plåtlåda till nästa år, säkert bra att kunna ha till lite mindre saker samlat i nån sån också 👍
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Vi har sånt kvar i glas-/plåtburkar. Vi tömmer bara kyl och frys. Det står sig ju till nästa år.

Ja, tänkte också på å ha det i glas burkar. Min man menar att det blir dåligt pga av lägre temperatur och att det blir gammalt, men det låter helt fel i mina öron ☺️ iaf det som är "torrt" borde väl hålla sig bra?
 
Nu är sommaren slut på riktigt och vi flyttar hem från stugan 🍁🍂🍂

Men hur gör vi med maten då? Tänker mest kryddor och saker till att baka feks havregryn, mjöl etc. Kan sånt bli kvar? Eller är det bättre att ta med sig hem/ge bort? Vi har det i sina förpackningar med plast runt eller i glasburkar med lock. Vi ska ha lite underhålls värme med ca 10 grader på här i vinter. Hur gör ni andra? ☺☺
Vi sparar mindre mängder i täta plåtlådor, plastlådor och glasburkar. Jag vill dock hålla ner det som finns på en rimlig nivå och se till att ha det uppskrivet vad som finns för att inte släpa med i onödan på våren eller stå utan. :)
 
Nåja - är där rent brukar det klara sig. Torka ur med ättika det sista man gör och ställ en kopp med ättika så brukar det gå bra.

Men se de där små fyfotingarna de är illistiga och äter sig igenom listen vid dörren.
 
Nåja - är där rent brukar det klara sig. Torka ur med ättika det sista man gör och ställ en kopp med ättika så brukar det gå bra.

Men se de där små fyfotingarna de är illistiga och äter sig igenom listen vid dörren.

Bra tips 👍☺️☺️

Ja, det är otroligt vad dom kan, söta är dom ju också. Men in i huset/i maten behöver dom inte komma 😅
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 575
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 964
Senast: Hyacinth
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 354
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 354
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp