Bukefalos 28 år!

Gnällfia?

Nebraska

Trådstartare
Jag har haft min bil inne för en reparation. Nu visade sig att de slarvat och jag måste åka dig igen för en enkel fix. Är jag gnällig om jag tycker jag borde få någon form av kompensation? Och vad är rimligt? Det kostar ju mig både tid och pengar med ett återbesök. Det är främst tiden jag är sur över förstås.
 
Jag har haft min bil inne för en reparation. Nu visade sig att de slarvat och jag måste åka dig igen för en enkel fix. Är jag gnällig om jag tycker jag borde få någon form av kompensation? Och vad är rimligt? Det kostar ju mig både tid och pengar med ett återbesök. Det är främst tiden jag är sur över förstås.
"Min" verkstad tar inte betalt om problemet jag lämnade in bilen för inte är helt fixat (dvs en justering av redan gjort arbete) och jag hade inte förväntat mig nån annan typ av kompensation.
 
Jag svarar som @Gnist och lägger till att jag hade bett om lånebil om jag blev utan bil under dagen och hade förväntat mig att slippa betala för soppan om jag hade nyttjat den som normalt (inte dra till Gekås asså)
 
Jag svarar som @Gnist och lägger till att jag hade bett om lånebil om jag blev utan bil under dagen och hade förväntat mig att slippa betala för soppan om jag hade nyttjat den som normalt (inte dra till Gekås asså)
Glömde skriva det, får alltid lånebil kostnadsfritt när jag lämnar in bilen, såvida de inte kör in den ganska direkt och fixet går kvickt. Har aldrig behövt fråga ens.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 876
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 541
Senast: Blyger
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 348
Senast: Wille
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp