Bukefalos 28 år!

Helt okej skaljacka.

Jag tänker på stormbergs kläder generellt. Jag köpte endel där på blackfridayrean förra året. Inget av plaggen är särskilt fina längre. Noppiga, trasiga dragkedjor, stroppar som gått av osv. Hade jag inte köpt det på rean så hade jag reklamerat men nu var det bra priser och då deras kundtjänst är så otrevlig så släpper jag det istället för att tjafsa med dem. Men, synd är det, för bara några år sedan var kvalitén en helt annan.

Synd, för deras priser är ju inte så höga, och på nätet ser det ju bra ut, men bra att veta så behöver man inte slänga ut pengar i onödan.
 
Är det någon som har någon koll på hur stormbergs och revolution races jackor är?
Beställde nyligen en jacka på Stormbergs https://www.stormberg.com/se/hasseltangen-jacka-dam, jag tror jag betalade knappt halva priset. Den är lätt bekväm och jag tror den är vattentät men det har inte regnat mer än några droppar, den verkar andas men lite osäker. Hade jag betalt fullt pris så hade jag nog varit besviken på kvaliten, tyget känns lite plastigt, men nu är jag jättenöjd.

Snabb leverans
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Ja jag är jättebesviken! Kläderna var bra förr men nu verkar det som att de tummar på kvalitén.
Jag blev ganska ställd när jag kommenterade designen på ett par byxor. Svaret jag fick var typ - inte vårt ansvar men jag ska meddela designavdelning. Som om det vore ett annat företag. Inte konstigt.
 
Jag hade inte varit rädd för att kolla på begagnade märkesjackor också. Många köper nytt varje säsong och de jackor jag hittat begagnat har varit som nya men för mer (mindre? Säger man mer eller mindre?) än halva priset :)
 
Jag blev ganska ställd när jag kommenterade designen på ett par byxor. Svaret jag fick var typ - inte vårt ansvar men jag ska meddela designavdelning. Som om det vore ett annat företag. Inte konstigt.
Ja det är så tråkigt att det har blivit så. Jag köpte nästan alltid mina kläder där förr men slutade ett tag när det var sådant krångel med återbetalningar. När jag testade igen i höstas så var kvalitén skit. Kundtjänst ska vi bara inte tala om. Inget trevligt kundbemötande där inte!
 
Jag hade inte varit rädd för att kolla på begagnade märkesjackor också. Många köper nytt varje säsong och de jackor jag hittat begagnat har varit som nya men för mer (mindre? Säger man mer eller mindre?) än halva priset :)
Mindre än, du syftar i ditt exempel på det du betalar och det är mindre än hälften av vad varan ursprungligen kostat. Men många säger fel så i framtiden kommer kanske båda formerna anses vara riktiga.
 
Jag blev ganska ställd när jag kommenterade designen på ett par byxor. Svaret jag fick var typ - inte vårt ansvar men jag ska meddela designavdelning. Som om det vore ett annat företag. Inte konstigt.
Ja det är så tråkigt att det har blivit så. Jag köpte nästan alltid mina kläder där förr men slutade ett tag när det var sådant krångel med återbetalningar. När jag testade igen i höstas så var kvalitén skit. Kundtjänst ska vi bara inte tala om. Inget trevligt kundbemötande där inte!

Synd när det blir så, speciellt om det är ett märke man tidigare gillat :(
 
Mindre än, du syftar i ditt exempel på det du betalar och det är mindre än hälften av vad varan ursprungligen kostat. Men många säger fel så i framtiden kommer kanske båda formerna anses vara riktiga.

Förlåt trådkap TS

Detta är intressant och jag håller med dig att "mindre än" är det logiska MEN om man tänker sig halva priset är 50% så är "mindre än halva priset" exempelvis 40% (dyrare alltså) medan "mer än halva priset" kan vara 60% (billigare alltså med 60% rea än halva priset-rea)

:D
/Seabaz dricker vin
 
Synd när det blir så, speciellt om det är ett märke man tidigare gillat :(
Verkligen. Jag använder ofta tunna fleecejackor för lager på lager och de där tunna smidiga de har har jag inte hittat på något annat ställe till vettigt pris så dem lär jag sakna. Utan hel dragkedja finns överallt men inte med hel dragkedja vilket är vad jag behöver och vill ha. Hade jag bortsett från miljöaspekten hade jag nog köpt dem ändå när de rear dem. 29,90 köpte jag mina för, ordinarie pris var 299 kr men när de inte ens höll en säsong känns det inte värt det ändå. Annat jag har köpt där har jag mest köpt för att det har varit bra priser, någon toppenpassform tycker jag inte att deras kläder någonsin har haft generellt så det går att hitta på andra ställen men visst är det tråkigt att det har blivit så dålig kvalité. Vi behöver knappast mer sopor. Det låter ju annars bra att de klimatkompenserar fullt ut men hjälper det ens om kläderna ändå inte håller en hel säsong?
 
Didriksons! Helt klart bäst tycker jag, hela familjen har ytterkläder därifrån 😅 Deras kvalitet är super, tycker den är lika bra på vuxenstorlekarna som på barnstorlekarna och de har passerat fem barn utan att gå sönder något alls (vinteroverall, skalkläder och regnkläder).
 
Är det någon som har någon koll på hur stormbergs och revolution races jackor är?

Har inte provat jacka därifrån men både jag och maken har byxor från Revolution race och är så nöjda och imponerade! Verkligen prisvärda! Är sugen på en skaljacka därifrån också så hoppas de är lika bra där :)
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Förlåt trådkap TS

Detta är intressant och jag håller med dig att "mindre än" är det logiska MEN om man tänker sig halva priset är 50% så är "mindre än halva priset" exempelvis 40% (dyrare alltså) medan "mer än halva priset" kan vara 60% (billigare alltså med 60% rea än halva priset-rea)

:D
/Seabaz dricker vin
mer än halva priset i rabatt - mindre än 50% betalt.
"betalade mindre än halva priset" betalade mindre än 50%
 
Har haft en Didriksons i nästan 10 år, nu börjar dragkedjan ge upp. Så med tanke på hur länge den hållt så skulle jag inte tveka på att köpa en i samma märke som efterträdare.
Uhip har jag inte varit jättenöjd med i stallet, dock de äldre modellerna men de har varit alldeles för dåliga för det dyra priset att jag inte blivit ett dugg sugen på att prova någon nyare modell (som blivit ännu dyrare).
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Vad tror ni om mckinley då? Får upp reareklam om en av deras skaljackor, google vet ju vad jag sökt på :cautious: :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 914
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 543
Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp