Bukefalos 28 år!

Hur är två-åringar?

Sv: Hur är två-åringar?

min lilla madam på 2 år och 3 månader har en vilja utav stål och är ett redigt busfrö. Det har kommit sista månaderna med explosion. Hon är mest envis på dagis enl personalen, hon vet vad hon vill.... och har börjat manipulera och spela ut oss. Igår senast var hon ganska söt :love: hon ville ha nått som hon inte fick ha då började hon gråta krokoliltårar, ta sig för armen :rofl: och säga "aj, Lova har ont" :love: Och får hon inte viljan fram med pappa så ropar hon på mamma och vice versa.
Hon har blivit mer busig, springer, hoppar, klättrar, mer frammåt, vill sällan åka vagn, men ibland bli buren eller åka på axlar... men mest gå.. ("kan själv" vill inte hålla handen)...
Vad mer? Pratar mer, berättar saker, sjunger mkt... drar egna slutsatser....
 
Sv: Hur är två-åringar?

*kl*

lägger till....

Lova är också avklädd mest hela tiden (men hon ogillar vara utan blöja *suck* potträningen går inte så bra....
haft en lång mamma-period nyss och även varit jätteledsen vid lämning på dagis (som gått över på två röda då man gått utanför dagisdörren :rofl: )
 
Sv: Hur är två-åringar?

Mina små vill också vara nakna mest hela tiden!
Däremot är de duktiga på att gå på pottan, ena tjejen är helt torr (går upp på natten och tar av sig blöjan för att kissa) medan den andra är torr dagtid men blöt nattetid.

Det är en otroligt rolig ålder, de funderar så mycket- speciellt på morgonkvisten pratar de otroligt mycket. Nu i morse hade min ena tjeja en lång utläggning om att hon skulle lägga sig på natten och sedan vakna upp med bröst (eller "bröster" som hon säger)! Den andra var övertygad om att hon skulle jobba med små knivar när hon börjar gå på sitt jobb!
Var får de allt ifrån?!:love:
 

Liknande trådar

Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 095
Senast: EmmaW
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 493
Senast: ako
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 619
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp