Bukefalos 28 år!

Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

R

ramada

Japp precis som det låter kommer vi att få ett nytt hus levererat i block till vår tomt första eller andra veckan i Maj....:D
Det är så spännande!!

Har för tillfället ingen kamera hemma så jag fotade planritningen med mobilen, lite taskigt jag vet men håll till godo snart kommer jag börja lägga ut bilder på det fortskridande bygget.

Har ni några spontana kommentarer på själva planlösningen?
Alla väggar invändigt kommer vi att sätta upp själva, vi kommer i princip bara få själv skalet hemlevererat, men vad tycker ni ser det beboeligt för de närmsta 100 åren??:)

 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

Whoaw - placeringen av badkaret var klockren.
Jag vill också flytta in i ett nytt hus - men jag skulle ha det helt inflyttningsklart - bara att möblera.
Inga eländiga byggplatsboenden igen.
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

Äntligen nån med lite åsikter iaf... ;)

Ja vi funderade på först nyckelfärdigt, men sedan insåg vi att vi tjänar så pass mycket på att göra allt invändigt själva och dessutom har vi okej hyra då vi hyr av svärmor och svärfar, plus att sambon då jobbar åt svärfars byggföretag.

Och i och med att vi bygger innerväggarna själva så kan vi flytta nån vägg om vi ändrar oss i sista minuten eller så inte heller dumt...

Förhoppningsvis kommer grävaren om några veckor...
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

Vilket företag och hus är det. Har varit inne väldigt länge på att köpa ett sånt hus. Men det blev att vi ska bygga ut ett befintligt hus istället.
Planlösningen på ditt hus är helt underbart!
gillar öppna planlösningar.
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

:love: Inte ett dugg avis :cry: *svär tyst*

Jag vill oxå :cry:
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

De lämpade sig så fint att här i lilla Ullånger finns det en fabrik för färdigfabricerade hus som heter Skidst* H*s länk: HUS

Råkar bara ligga 200 meter rakt nedanför vår tomt så det blev ganska givet, eller tjaa inte första gången vi var till mäklaren och fick kostnadsförslaget för allihop utan grund... :eek: utan vi avtalade fram ett hyfsat pris.

Vårt hus finns inte i deras sortiment utan jag satt själv och fnulade på en invändig planlösning och när jag fått ihop rummen ungefär så lämnade vi min fina skiss till dem så gjorde dom verkliga mått av alltihopa och jag fick 4 fasader ritade med fönster utplacerade och allt...:idea:

Den öppna planlösningen är ju både för att jag älskar all rymd det ger, och vi ska ju dessutom ha en kamin som både hjälpvärme och mysfaktor..:d
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

Ser jättefint ut :) Det enda jag sakna är en mindre toalett med dusch... det hade jag velat ha :)
 
Sv: Jag bara måste få skriva av mig!!! NYTT hus!!

Jo vi var faktiskt inne på att ha en duschkabin i tvättstugan också... men vi resonerade sambon å jag att det ska inte behövas i och med att det blir både dusch,badkar och toalett där inne och sedan ett spabad ute....:love:
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 402
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp