Jag tycker också att Habinas röst var märklig. Om det hade funnits en möjlighet till det så hade jag trott att Habina var förtrollad, faktiskt. Å andra sidan vet jag inte om det är ulvigt för den sakens skull. Bara för att jag inte förstår den så tycker inte jag att det är ulvigt.
Och just därför reagerar jag nu på både Dramatik, Caisa och Niyamas röst på Habina. Varför skulle det vara ulvigt för att någon resonerar något haltande?
Drama känns rätt så aggressiv när man läser igenom leken. Vad det beror på? Vet inte. Det känns som att det är när hon blir ifrågasatt som det är känsligt. Kan vara så att hon blir osäker (rädd?) när någon ifrågasätter hennes spel på grund av att hon har något att dölja?
Jag tycker då det är ulvigt att lägga en röst på någon man skriver att man tycker resonerar vettigt ändå.
Och ang. aggressiviteten. Det var enbart för att jag är trött på att få höra om och om igen från samma(?) spelare att jag drar saker ur sammanhanget och förvränger dem. Det är inte första leken liksom och nu blev det nog. Jag blir gärna ifrågasatt, men jag vill inte bli anklagad för saker om och om igen när det enda jag gör är att skriva utifrån min synvinkel. Visst, ingen behöver hålla med men jag vill inte bli dumförklarad för det.