Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 395
  • Visningar Visningar 59 265
Jag tycker också att Habinas röst var märklig. Om det hade funnits en möjlighet till det så hade jag trott att Habina var förtrollad, faktiskt. Å andra sidan vet jag inte om det är ulvigt för den sakens skull. Bara för att jag inte förstår den så tycker inte jag att det är ulvigt.

Och just därför reagerar jag nu på både Dramatik, Caisa och Niyamas röst på Habina. Varför skulle det vara ulvigt för att någon resonerar något haltande?

Drama känns rätt så aggressiv när man läser igenom leken. Vad det beror på? Vet inte. Det känns som att det är när hon blir ifrågasatt som det är känsligt. Kan vara så att hon blir osäker (rädd?) när någon ifrågasätter hennes spel på grund av att hon har något att dölja?

Jag tycker då det är ulvigt att lägga en röst på någon man skriver att man tycker resonerar vettigt ändå.

Och ang. aggressiviteten. Det var enbart för att jag är trött på att få höra om och om igen från samma(?) spelare att jag drar saker ur sammanhanget och förvränger dem. Det är inte första leken liksom och nu blev det nog. Jag blir gärna ifrågasatt, men jag vill inte bli anklagad för saker om och om igen när det enda jag gör är att skriva utifrån min synvinkel. Visst, ingen behöver hålla med men jag vill inte bli dumförklarad för det.

Vidare till Lynch #2, som i sin helhet ser ut så här:

Också här är grönmarkerade de bortplockade Goda spelarna.
Hel grön rad för deras lagda röster, röster på dem är bara deras namn grönt.
Här är också tidsstämpeln för när rösten lades med.

Röstlängd: (20)
17:34 Kinder röstar Dramatik
20:04 (Habina röstar Vira)
20:23 Peppar röstar Jeffery
20:58 Dramatik röstar Habina
21:06 CaisaLundblad röstar Habina
21:17 Niyama röstar Habina
21:25 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:27 Jeffery röstar Habina
21:35 Vira röstar Habina
21:37 Mumorsan röstar dramatik
21:37 Cirkus röstar Vira
21:39 Hedinn röstar Dramatik
21:39 Habina ändrar till CaisaLundblad
21:44 Con röstar Habina
21:47 Puff röstar Jeffrey
21:48 glömmerallt röstar Kinder
21:49 Matmissbrukaren röstar Capricciosa
21:52 SvartaAnkan röstar Habina
21:59 SookieS röstar Jeffrey

Röster: (18)
7 Habina
3 Dramatik
3 Jeffery
2 CaisaLundblad
1 Vira
1 Capricciosa
1 Kinder

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Outofservice

I denna omröstning finns inte alls samma anspänning som i den inledande lynchen. Det drog iväg ganska snabbt med Habina i en säker ledning. 21:35 lägger Vira den femte rösten på henne om vi har följande, för storbonden och Goda sidan mörka ställning:
5 Habina
1 Dramatik
1 Jeffery
1 CaisaLundblad
1 Vira

Visserligen återstår det elva röster, men de kvarvarande Ulvarna kan bara tillbakalutat avvakta och åse hur många i den Goda sidan knuffar sin storbonde över kanten. (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.)
Habina ändrar i detta läge (21:39) sin röst från Vira till CaisaLundblad, som på så sätt får sin andra röst. Med de tre andra rösterna som dimper in samtidigt - eller mellan Viras röst och Habinas ändring blir röstsammanräkningen såhär:
5 Habina
3 Dramatik
2 CaisaLundblad
1 Jeffery
1 Vira

forts...

Jag håller på och läser igenom leken, igen, och reagerar på hur Jeffery ständigt talar om hur lyan tänker angående lyncharna. Det är något i det som jag verkligen inte gillar. Kanske för att de lyor jag varit med i inte diskuterat hur vi ska styra lynchen så att någon god ryker. Det är ju rätt vanligt (typ 98% av lyncherna) som de goda lynchar andra goda.

Sedan att jag inte hänger med i hur han tänker stor del av tiden är en annan sak. Jag sitter mest: "men vad menar han egentligen? Vad är det han vill ga sagt och varför? :arghh: .

Jag håller på och läser igenom leken, igen, och reagerar på hur Jeffery ständigt talar om hur lyan tänker angående lyncharna. Det är något i det som jag verkligen inte gillar. Kanske för att de lyor jag varit med i inte diskuterat hur vi ska styra lynchen så att någon god ryker. Det är ju rätt vanligt (typ 98% av lyncherna) som de goda lynchar andra goda.
Jag ber så våldsamt mycket om ursäkt för att jag, som nybörjare i Bukefalos Ulvlekar, inte riktigt vet vad som försigår i en Ulvlya här. Men att Ulvarna sitter med armarna i kors medan de Goda arbetar, är det inte just exakt det du säger ovan, något jag också säger i mitt inlägg #502, om andralynchen?

"Visserligen återstår det elva röster, men de kvarvarande Ulvarna kan bara tillbakalutat avvakta och åse hur många i den Goda sidan knuffar sin storbonde över kanten. (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.)"

Sedan att jag inte hänger med i hur han tänker stor del av tiden är en annan sak. Jag sitter mest: "men vad menar han egentligen? Vad är det han vill ga sagt och varför? :arghh: .
Jag ber så våldsamt mycket om ursäkt för att jag, som nybörjare i Bukefalos Ulvlekar, inte talar det språk som är kutym att använda.
Blir det för besvärligt får du väl rösta ut mig.

Senast ändrad:
Jag tänker rösta nu, för jag ska iväg sedan och är inte säker på om jag kommer hinna rösta sen. Bättre att vara på säkra sidan.

Dramatik röstar på Cirkus

Eftersom jag inte alls känner igen Cirkus i denna spelomgång. Hon ger mig ulvvibbar, och det brukar hon verkligen inte göra annars. Hela diskussionen om vem Habina tros ha siat kändes märklig då jag upplevde det som att Cirkus tryckte på väldigt om att Habina skulle siat Vira som ond. Det resonemanget tyckte inte jag höll utan jag håller det som mer troligt att Habina isf siat Jeffery. Nu har visserligen Cirkus sagt att hon insåg det felaktiga, men jag tycker ändå att sättet hon diskuterade på och tryckte på om Vira kändes mycket märkligt för att vara Cirkus.

Jag ber så våldsamt mycket om ursäkt för att jag, som nybörjare i Bukefalos Ulvlekar, inte riktigt vet vad som försigår i en Ulvlya här. Men är det inte just exakt det jag säger i mitt inlägg #502, om andralynchen?

"Visserligen återstår det elva röster, men de kvarvarande Ulvarna kan bara tillbakalutat avvakta och åse hur många i den Goda sidan knuffar sin storbonde över kanten. (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.)"

Jag ber så våldsamt mycket om ursäkt för att jag, som nybörjare i Bukefalos Ulvlekar, inte talar det språk som är kutym att använda.
Blir det för besvärligt får du väl rösta ut mig.

Gällande första delen: Du behöver inte be om ursäkt för hur du leker och hur du har upplevt ulvlekar. Det är bara det att den uppfattningen skiljer sig från den jag har här. Men ATT vi har olika synpunkter gör att jag reagerar på dig. Du uttrycker dig på ett sätt som är väldigt annorlunda än vad de jag är van att leka med gör. Vilket i sig inte är något negativt, alls. Jag tror egentligen bara att det är bra att jag tvingas tänka utanför mina boxar. :P

Jag tycker fortfarande att du talar om hur lyan tänker. Även om du kanske inte menar det så. Och just det bekymrar mig en del och gör att jag reagerar på dig.

Angående sista delen: att jag inte förstår hur du menar beror inte på att du inte kan uttrycka dig utan på att jag inte har min hjärna påsatt, det kan jag (tyvärr :p ) inte lasta dig för.

Bumpo: Känns för tillfället neutral mot god, men jag behöver se betydligt mer av henne innan jag vet var jag har henne.

CaisaLundblad: Här är jag inte så säker alls på var jag har henne, men tankarna finns om att hon kan ingå i lyan. Mest för att jag tror att röstningen första dagen kan ha utfallit som den gjort delvis för att rädda Caisa. Inte säker, men en känsla jag har.

Capricciosa: Här behöver jag kolla igenom inläggen lite mer för jag har ingen aning om var jag har Capricciosa just nu.

Cirkus:
Känns ond, se mitt röstinlägg.

Con: En spelare jag behöver se betydligt mer aktivitet ifrån.

Glömmerallt:
Vet inte var jag har denne heller, väldigt neutral för mig just nu.

Hedinn: Röstar märkligt på mig. Vet inte var jag har henne.

Jeffery:
Åt det goda hållet just nu då jag tror att Habina kan ha siat denne som god.

Kinder: Åt det goda hållet för tillfället, trots diskussionerna vi haft/har.

Matmissbrukaren: Här reagerade jag på ändrad spelstil vilket MM förklarat med att hon försöker tänka mer på sin attityd, vilket är bra i så fall. Neutral för tillfället.

Mumorsan: Neutral mot ondare hållet då jag tycker hon verkade vilja få mig att framstå som om jag hade något att dölja. Kanske i hopp om att fler skulle följa efter med tanke på att jag legat högt upp i röststatistiken båda dagarna. Känns lite som om hon tycker jag är ett lätt byte.

Niyama: Här börjar jag känna att Niyama går mot den onda hållet. Vet inte varför riktigt, bara en känsla. Jag får läsa igenom Niyamas inlägg sedan och se vad hon skriver under dagen.

Peppar: Neutral för tillfället, behöver nog se mer även av denna spelare. Har dock röstat på Jeffery två dagar i rad, vilket ev. kan vara anmärkningsvärt beroende på vad som skrivs under dagen.

Puff: Noll koll. Behöver se betydligt mer aktivitet härifrån.

SookieS: Likadant här, noll koll och vill se mer från SookieS innan jag kan uttala mig.

SvartaAnkan: Har väl skrivit en del, men jag känner inte att jag kan placera denne heller åt något särskilt håll än. Neutral för tillfället.

Vira: Känns neutral mot god för tillfället. Mycket för att hon skriver mycket som jag håller med om hittills. Vi verkar ha lite samma tankar om en del.

Jag tycker då det är ulvigt att lägga en röst på någon man skriver att man tycker resonerar vettigt ändå.

Och ang. aggressiviteten. Det var enbart för att jag är trött på att få höra om och om igen från samma(?) spelare att jag drar saker ur sammanhanget och förvränger dem. Det är inte första leken liksom och nu blev det nog. Jag blir gärna ifrågasatt, men jag vill inte bli anklagad för saker om och om igen när det enda jag gör är att skriva utifrån min synvinkel. Visst, ingen behöver hålla med men jag vill inte bli dumförklarad för det.

Okej, jag förstår varför du reagerar så hårt men för mig ser det ut som att du har något att dölja när du reagerar så. Att du blivit dumförklarad vet jag ingenting om, det har jag inte sett i leken. Jag kan ju bara skriva och rösta enligt hur jag uppfattar saker, eller hur? Jag vet ju som inte vilken sida du står på.

Okej, Dramatik så tycker jag också på något sätt känns skum. Hon, var med och, lanserade teorierna om Corpse som var god. Jag kan i och för sig förstå hur hon tänkte eftersom även jag röstade på Corpse i första röstningen. Dag två diskuterar hon ihärdigt med Kinder och verkar inte vilja förstå vad Kinder srev/menade. Jag reagerade visserligen också på det kinder skrev angående sida på de som röstade på Drama dag ett men inte alls lika starkt som Drama gjorde. Under dagen idag så har drama kommit med många tankar och funderingar som jag tror att jag måste läsa ytterligare några gånger. Men just nu känns hon neutral med lutning åt god.

Jag tycker fortfarande att du talar om hur lyan tänker. Även om du kanske inte menar det så. Och just det bekymrar mig en del och gör att jag reagerar på dig.
Har Bumpo spelat schack nån gång? Vill man bli det minsta framgångsrik där, bör man fundera på hur sina motståndare resonerar.

Okej, Dramatik så tycker jag också på något sätt känns skum. Hon, var med och, lanserade teorierna om Corpse som var god. Jag kan i och för sig förstå hur hon tänkte eftersom även jag röstade på Corpse i första röstningen. Dag två diskuterar hon ihärdigt med Kinder och verkar inte vilja förstå vad Kinder srev/menade. Jag reagerade visserligen också på det kinder skrev angående sida på de som röstade på Drama dag ett men inte alls lika starkt som Drama gjorde. Under dagen idag så har drama kommit med många tankar och funderingar som jag tror att jag måste läsa ytterligare några gånger. Men just nu känns hon neutral med lutning åt god.

Ditt inlägg ser lite motsägelsefullt ut när du först skriver att jag känns skum, för att sedan avsluta med att jag är neutral mot god.

Okej, jag förstår varför du reagerar så hårt men för mig ser det ut som att du har något att dölja när du reagerar så. Att du blivit dumförklarad vet jag ingenting om, det har jag inte sett i leken. Jag kan ju bara skriva och rösta enligt hur jag uppfattar saker, eller hur? Jag vet ju som inte vilken sida du står på.

Jag förstår att det kan se så ut, därför ville jag förklara. Och du får givetvis tro vad du vill om mig, jag kan inte göra annat än att förklara saker som du tycker verkar konstiga. Och alla skriver ju utifrån hur de uppfattar saker, inget fel med det. :)

Sen förstår jag inte vad du menar med att jag reagerade starkt? Jag såg en felskrivning och ifrågasatte den. För det har ju hänt förr att ulvar gjort just så. Men det redde vi ut hyffsat fort hur det låg till. Skulle jag inte ifrågasatt menar du? Och det lustiga var ju att Kinder trots mitt påpekande inte såg sin egen felskrivning utan bara direkt drog på stora växlar om hur ond jag var.

Ditt inlägg ser lite motsägelsefullt ut när du först skriver att jag känns skum, för att sedan avsluta med att jag är neutral mot god.
Du känns skum, men inte ond skum. Jag tycker att du resonerar vettigt, oftast, och verkar leta onda. Men jag tycker ändå att du kommit med en del skumma saker. Men inte så mycket att jag tycker att du verkar ond för det. Blev det mer förståligt?

Sen förstår jag inte vad du menar med att jag reagerade starkt? Jag såg en felskrivning och ifrågasatte den. För det har ju hänt förr att ulvar gjort just så. Men det redde vi ut hyffsat fort hur det låg till. Skulle jag inte ifrågasatt menar du? Och det lustiga var ju att Kinder trots mitt påpekande inte såg sin egen felskrivning utan bara direkt drog på stora växlar om hur ond jag var.
Jag tyckte att du reagerade starkt. Alltså TYCKTE. Jag tycker inte att du inte skulle ha reagerat utan snarare att det var bra att du gjorde det. Det gör ju det om inte annat enklare för oss andra som inte har samma tid till leken att förstå hur de övriga deltagarna tänker.

Har Bumpo spelat schack nån gång? Vill man bli det minsta framgångsrik där, bör man fundera på hur sina motståndare resonerar.
Ja, jag har spelat schack, men jag är inte bra på det. Jag har tydligen inte det strategiska tänkandet. Vilket är en nackdel i ulvlekar. Jag är alltid sist på bollen med att fatta saker och ting. Jag har lekt med tanken att ändra mitt sätt att leka och börja göra noggranna noteringar vid sidan av leken men jag orkar likson inte göra det. Det är ju bara en lek och på skoj.

Glömmerallt tycker jag känns sjukt beige och undanglidande. Är det bara jag som har haft svårt att se henne i leken? Jag vet verkligen inte var jag har henne alls.

Con har jag inte heller någon större uppfattning om. Hon känns neutral och som om hon letar onda men ändå. Hon är sjukt beige hon också.

----------------------

Jag måste strax rösta eftersom jag ska tillbaks till jobbet om ca 30 minuter. Jag vet verkligen varken in eller ut just nu. Alla känns neutrala (typ) och ingen sticker ut. Jag måste nog läsa igenom leken från n-dl idag en gång till....

Cirkus poppar mer och mer upp på min misstankelista. Det är flera små saker som hon skriver som pingar på min ulvradar. Tex i inläggi#481 skriver hon att hon tror att Habina har siat Vira men jag kan inte se något i det habina skrivit som lutar åt det.

jag förstår inte heller vad det är Vira har gjort som Cirkus tycker är så ulvigt. Jag tyckte att Cirkus röstinlägg/teoriinlägg igår inte var entydigt på VARFÖR hon reagerat på vira.

Cirkus känns rent allmänt som att hon glider med och hakar på någon här, lämnar vaga misstankar kring sig men inte riktigt reder ut varför hon tycker som hon gör.

Eftersom jag har tidsbrist idag också, ska jobba mellan 16:30 och 20:30, så tänker jag rösta redan nu. Är det så att jag har möjlighet att komma in under kvällen och jag tycker att det har kommit upp nya saker så kanske jag ändrar röst. Men det är långt i från säkert att jag kan lägga någon större tid på leken mer i kväll.

bumpo röstar på Cirkus baserat på ovanstående.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 880
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka