Bukefalos 28 år!

Så ställer sig SVT till kritiken från Veterinärförbundet

I ett öppet brev till SVT kritiserar Sveriges Veterinärförbund kommentatorerna i sändningarna av världscupfinalen i dressyr. Nyhetschef och ansvarig utgivare Johanna Bäckström Lerneby på SVT Sport besvarar kritiken.
– Jag tycker inte att vi viftade bort problemet.
 
Ha, jag har mailat SVT i den här frågan och fick till svar att de minsann inte tänker sluta sända ridsport, vilket jag inte ens hade berört eller ”krävt” och att ”så här kan det bli ibland att vi tycker olika och att det inte är fel” 🙄 de skrev också att det minsann inte fanns ngt olagligt i ridsporten.
Jag menade på att detta inte handlar om en åsikt åt det ena eller andra hållet, utan kunskap om hästens anatomi från veterinärer och att man inte kan vifta bort det som att vi tycker olika. Dessutom hänvisade jag till djurskyddslagen som säger att hästar inte får åsamkas smärta vid träning och tävling.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I ett öppet brev till SVT kritiserar Sveriges veterinärförbund kommentatorerna i sändningarna av världscupfinalen i dressyr. De menar...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sveriges veterinärförbund har skickat ett öppet brev till SVT där man kritiserar SVT:s rapportering under världscupen i dressyr – som...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I ett öppet brev framför Sveriges veterinärförbund idag svidande kritik mot SVT:s bemötande av frågor om hästvälfärd i...
2
Svar
29
· Visningar
3 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp