Seger för Kittel i Grand Prix Special vid ”Lilla Aachen”


Är den enda jag har sett med Patrik Kittel och Jovian, har bara sett 1/3 men den delen ser enligt min utsago bra ut, hästen är mestadels över lod, dock rätt mkt sporrar i piafferna tex.
 

Är den enda jag har sett med Patrik Kittel och Jovian, har bara sett 1/3 men den delen ser enligt min utsago bra ut, hästen är mestadels över lod, dock rätt mkt sporrar i piafferna tex.
Det är för låg kvalitet för att man ska se så mycket men tycker det ser ut som om den gapar konstant.
 
Det är för låg kvalitet för att man ska se så mycket men tycker det ser ut som om den gapar konstant.
Jag kunde inte se förutom i ryggningen, men då tyckte jag mer att den tuggade lite på bettet och inte gapade av obehag. Det finns saker jag inte gillar med ritten men överlag ändå en av PKs trevligare ritter, tycker jag!
 
Jag gissar att han passar sig noga nu en tid efter alla skriverier och den kritik som riktar sig mot honom och hans ridning. Är väl :devil: att det ska behövas rubriker för att hästarna ska ridas mindre oschysst.
Just nu så kan han inte göra rätt antar jag. Antingen rider han för hårt eller så vågar han inget annat.
 
I mångas ögon har han varit körd ända sen förra gången med Scandic. Har sagt att alla förtjänar en andra chans, men det fick jag visst äta upp.
All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.
 
All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.
Jag har inte skrivit att han försöker bättra sig. :grin:
 
Jag har inte skrivit att han försöker bättra sig. :grin:
Det var så jag uppfattade detta, jag trodde du menade att han red hästen bättre när han enligt dig rider mindre oschysst. Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat det. Hur menar du med mindre oschysst då? Inte kan du mena att han inte förändrat ridningen eller är hårdare mot hästen?


Jag gissar att han passar sig noga nu en tid efter alla skriverier och den kritik som riktar sig mot honom och hans ridning. Är väl :devil: att det ska behövas rubriker för att hästarna ska ridas mindre oschysst.
 
All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.
Har vi något enda belägg för att Kittel försöker förbättra sig? Det hade ju krävt att han insett att han har gjort fel först, och det visar han väl inga tecken på?
 
Har vi något enda belägg för att Kittel försöker förbättra sig? Det hade ju krävt att han insett att han har gjort fel först, och det visar han väl inga tecken på?
Men Kittel har ju sagt i intervjuer att han har insett att han tränade hästar fel förut, att han anammade lite mer hur hoppryttare tränar sina hästar för att göra hästarna mindre stressade och mer trygga.

Visst det säger ju ingenting om ridningen i sej självt men det tycker jag ändå visar på att han erkänt att han har tränat fel innan.
 
Men Kittel har ju sagt i intervjuer att han har insett att han tränade hästar fel förut, att han anammade lite mer hur hoppryttare tränar sina hästar för att göra hästarna mindre stressade och mer trygga.
Nu har han ju blivit fotograferad i år situationer som inte var särskilt smickrande för hans ridning. Jag tänker främst på den blå tungan. Har han förbättrat sig nu de senaste veckorna, då?

(Jag läser sällan sådana intervjuer, de är så ointressanta. Vill jag lära mig något om hästar, finns det bättre saker att läsa.))
 
Just nu känns det som att ingenting som dessa ryttare gör någonsin kommer accepteras oavsett hur dom rider eller vilka åtgärder dom gör. Rider dom korrekt och bra så är det för att dom är rädda och "passar sig" för att rida så dåligt som dom "egentligen vill" göra eller så rider dom bara dåligt oavsett.

Hade varit kul att veta vad folk tycker krävs för att dessa ryttare ska kunna få fortsätta rida övht? Eller krävs det att dom lägger ner helt? Är det det som folk vill? För oavsett vad dom säger så låter det bara för folk att "dom bara säger det som krävs" osv. Ja, jag tycker också många ryttare säger saker och ting bara för att det låter rätt, det är svårt att veta vart dom står ibland.

Och nej, jag stöttar ingen misshandel eller dålig ridning men om man nu utgår ifrån en faktiskt okej ritt och bra träningsmetoder så verkar dessa ryttare vara körda oavsett nu.
 
Nu har han ju blivit fotograferad i år situationer som inte var särskilt smickrande för hans ridning. Jag tänker främst på den blå tungan. Har han förbättrat sig nu de senaste veckorna, då?

(Jag läser sällan sådana intervjuer, de är så ointressanta. Vill jag lära mig något om hästar, finns det bättre saker att läsa.))
Vad jag läste så tog även en annan fotograf foton från tävlingen och på dom fotona så fanns det inga blåa tungor. Så vilken fotograf ska man tro på? Och varför ska man tro på vissa men inte på andra? Sen som sagt, jag har dock inte sett hans ridning där fotona på dom blåa tungorna fanns så jag kan inte uttala mig om det.

Om det inte är den blåa tungan för många årsedan som du pratar om när han faktiskt höll på med rollkur också. Då red och tränade han dåligt och nej, jag stöttade ingenting av det han gjorde på den tiden.

Och den intervjun var ingen tidning det var bara en intervju på en tävlingsplats nånstans. Och knappast i "jag ska lära alla att rida" syfte utan det var bara en fråga till honom hur han tränar sina hästar och hur och varför det går bättre än det hade gjort.
 
Vad jag läste så tog även en annan fotograf foton från tävlingen och på dom fotona så fanns det inga blåa tungor. Så vilken fotograf ska man tro på? Och varför ska man tro på vissa men inte på andra? Sen som sagt, jag har dock inte sett hans ridning där fotona på dom blåa tungorna fanns så jag kan inte uttala mig om det.

Om det inte är den blåa tungan för många årsedan som du pratar om när han faktiskt höll på med rollkur också. Då red och tränade han dåligt och nej, jag stöttade ingenting av det han gjorde på den tiden.

Och den intervjun var ingen tidning det var bara en intervju på en tävlingsplats nånstans. Och knappast i "jag ska lära alla att rida" syfte utan det var bara en fråga till honom hur han tränar sina hästar och hur och varför det går bättre än det hade gjort.
Det delades video på ritterna i tråden som vi hade, där man tydligt kunde se att hästen gick med munnen öppen typ konstant OCH att tungan var blå. Vad mer behöver du?
 
Det delades video på ritterna i tråden som vi hade, där man tydligt kunde se att hästen gick med munnen öppen typ konstant OCH att tungan var blå. Vad mer behöver du?
Som sagt, och som jag skrivit många gånger, jag tycker inte ritten är bra men färgen på tungan har jag inget att säga om. Det är som sagt svårt att avgöra färger på det sättet. Det var dock inte Kittel jag såg rida, det var nån annan. Och det var som jag skrev Kittel som jag inte hade sett.

Och igen eftersom vi är i denna tråden nu, vad finns det för något som ryttarna övht kan göra för att kunna fortsätta tävla alls? Vad krävs det att dom säger? Vad krävs det att dom gör? Det räcker uppenbart inte med filmer osv på bra ridning eller träning osv. Folk hittar skit i precis allting dom lägger ut och i allting dom gör.

Ingenting i dressyren kommer att bli bättre för att vi attackerar dessa enskilda ryttare i allt dom gör till och med när faktiskt ridningen är helt okej.

Det är ju domare och systemet som inte fungerar, att inte direkt när dom ser en sådan som på den framridningen med öppen mun konstant bara blåsa av den ryttaren. Överdomaren borde meddelats att hästen inte var bekväm på framridningen direkt och inte låtit ekipaget starta alls.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnor som Patrik Kittel och Therese Nilshagen saknades. Då klev Maria von Essen och Invoice fram och säkrade svensk seger i...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev en tredjeplats när Patrik Kittel för första gången tävlade Bohemian. Ekipaget fick 71,652 procent i den trestjärniga Grand...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Therese Nilshagen blev bästa svensk när det reds Grand Prix i Aachen. Vann gjorde Jessica von Bredow-Werndl som var oslagbar med sin TSF...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sex ekipage tog sig till omhoppning i Jönköpings lilla Grand Prix över 1,45-hinder. Det blev en uppgörelse mellan de tre sista ekipagen...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp