Bukefalos 28 år!

Sticken en!

Maira

Trådstartare
Har ni sett något liknande!!!??? Den var stor, ca 15 cm.

image_zps9e917c1d.jpg
 
Sv: Sticken en!

den ser inte svensk ut,bortsett från färgen har den väldigt runda tår. Jag kan inte minnas att någon svensk art har så runda tår.
Svenska groddjur är fridlysta, men den ser så udda ut att jag hade fångat den och kontaktat någon för artbestämning. r
 
Senast ändrad:
Sv: Sticken en!

den ser inte svensk ut,bortsett från färgen har den väldigt runda tår. Jag kan inte minnas att någon svensk art har så runda tår.

håller med, ser ut som en regnskogsgroda av nåt slag. I sådan fall är det bättre att fånga in den (utan att röra den dock!)
 
Sv: Sticken en!

Passerade den i ett våtmarksområde, naturreservat. Den har säkert gett sig iväg nån annanstans vid det här laget. :(

Den låg väldigt stilla fast jag kom nära med kameran. Som tur var såg hunden den inte.

Tyckte också att den såg väldigt annorlunda ut med de runda tårna och färgen?
 
Senast ändrad:
Sv: Sticken en!

Jag tror den kan va kall, kanske är lite mer färgfull annars.

Är alldeles för dålig på grodor för att uttala mig tvärsäkert. Men nä jag tror inte att den är svensk
 
Sv: Sticken en!

Ja fötterna ser ju väldigt plastiga ut.
Sen ligger detta under lek och tjatter...bara en tanke jag fick :D

Nej nej, jag luras inte, däremot funderar jag på om jag blivit lurad. :p

Tycker också den ser plastig ut nu när jag tittar på bilden. Är för långt hemifrån annars hade jag gett mig iväg!

Jag tyckte den rörde lite på huvudet och ögonen, men det kan ju varit inbillning. Konstigt som jag sa att jag kunde gå så nära och fota...

Ps. Drog upp bilden så jag kunde titta förstorat på fötterna, det måste vara en plastgroda! :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Sticken en!

Är övertygad om att det är en plastgroda :p
Tittar man på bakfoten, så är den helt stel...

Vilka roliga männisor det finns :D
 
Sv: Sticken en!

Snacka om att bli lurad. Jag dom var skitnöjd över att jag lyckades smyga fram och fotografera den. :o
 
Sv: Sticken en!

jag hoppas verkligen att den är av plast!

Jag vet hur mycket folk som faktiskt håller grodor i Sverige och många har också många olika sorter och tanken på att det skulle börja dyka upp sådana i skogen gör mig en aning nervös :crazy: inte för att dom är så himla farliga eller så utan för att man vet hur mycket skada arter som inte gör hemma här kan göra.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
342
Senast: vilde
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 409
Senast: Rie
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 854
Senast: vilde
·
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp