Bukefalos 28 år!

Terrängträning

Klubbisen

Trådstartare
Hej! Jag undrar ifall någon vet vart man kan åka och träna terräng runt västra Götaland/Halland helst nära Göteborg eller Kungsbacka.
Antingen för tränare eller bara en bana där man kan hoppa lite, behöver inte vara så höga hinder utan hinder på kanske 50-60 och något högre :) Ska helst finnas bank!
Sedan undrar jag även om någon vet hur höga terränghindren brukar vara ifall man hoppar derby? Skulle verkligen bli jätte tacksam för svar.
//Klubbisen
 
Hej! Jag undrar ifall någon vet vart man kan åka och träna terräng runt västra Götaland/Halland helst nära Göteborg eller Kungsbacka.
Antingen för tränare eller bara en bana där man kan hoppa lite, behöver inte vara så höga hinder utan hinder på kanske 50-60 och något högre :) Ska helst finnas bank!
Sedan undrar jag även om någon vet hur höga terränghindren brukar vara ifall man hoppar derby? Skulle verkligen bli jätte tacksam för svar.
//Klubbisen
Jag kan bara svara på derbyfrågan, där är inga regelrätta terränghinder utan bara banhoppningshinder av naturkaraktär. Det kan alltså vara en stenmur med banhoppningsbommar över, banhoppningsbommar av björkvirke, mm. De hindren är så stora som klassen anger, men de är alltså inte fasta (inte den övre delen iaf, de undre 2/3-arna kan vara det).

Exempelbilder:
maxresdefault.jpg

135645.jpg


/Lady_S
 
Clareberg har terrängträningar på bana med nästan bara små hinder. Askim borde väl ha också eftersom dom kör Pay & Cross på 60 cm. Annars finns ju Forf i Falkenberg, Hermanstorp och Tranemo inte alltför långt bort.
 
Ang derby och om du kanske är ponnyryttare så brukar inte hindren vara så svåra, vet ju att det finns ponnyderbyn både i Alingsås och på Grevagården. Kanske kan du kolla på youtube om du hittar nån film därifrån?
 
De har ju haft P&J med derby i Sjövik utanför Alingsås. Ganska små och trevliga hinder men allt beror ju på vad man jämför med. Det finns ju olika typer av derbyn. Den i Sjövik har haft vanliga hinder men 3 hinder är av fälttävlanskaraktär.

Här är en film på bangången filmad från en drönare där man ser vilka hinder som finns med.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: zarmino
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 981
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 618
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 615
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp