Bukefalos 28 år!

Tömkörning?

T

Tomaten

Har funderat på att göra de me "min" häst, men jag vet inte vad jag behöver för grejer?
Några allmäna tips?
:bow:
 
Till tömkörning använder jag sele av något slag, ett träns med bortplockade tyglar och ett par tömmar. Har i nödfall tömkört med sadel också, men endast i nödfall och aldrig med mina egna hästar. Endast när annan hästägare så önskat.

Om du bara ska tömköra och inte senare köra in/köra hästen så räcker det med en longerjord tycker jag, fast bäst är ju att ha någon form av sele så att man har dubbla tömringar så att säga.

/Hippo
 
Tycker det är skit svårt hon bara flackar hit och dit.Har nu en duktig massör som hjälper mig .Vilken skillnad. :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson och Catch Me Not S levererade en sista runda som inte lämnade något åt slumpen. Den 18-årige valacken är i sitt livs...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
951
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
27
· Visningar
2 351
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me! Gärna med bra plantor för vettiga...
Svar
7
· Visningar
273
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp