Bukefalos 28 år!

Vad ge till 70-åring?

Islandshästryttare

Trådstartare
Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det mesta av upplevelser går också bort till följd av det. Har gett korg med delikatesser på några tidigare födelsedagar så skulle vilja ge något annat särskilt eftersom personen fyller jämnt. Men kommer verkligen inte på något..Hen har det mesta och lite till till hemmet så där är inget som behövs. Känns helt hopplöst. Ide någon?
 
Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det mesta av upplevelser går också bort till följd av det. Har gett korg med delikatesser på några tidigare födelsedagar så skulle vilja ge något annat särskilt eftersom personen fyller jämnt. Men kommer verkligen inte på något..Hen har det mesta och lite till till hemmet så där är inget som behövs. Känns helt hopplöst. Ide någon?
En fotosession kanske? Antingen ta foton av släkt och/eller vänner och ge bort, eller fotografering MED släkt och vänner? :)
 
Beroende på budget, kock som kommer hem och lagar en middag för några personer som hen bestämmer själv.

Alt. Köp en middag från ett riktigt fint ställe

Tack för tips ska inte förkasta innan jag iallafall kollat priser för kock som kommer hem och lagar middag. Misstänker att det kan bli lite i överkant för vår budget men ska kolla upp det iallafall. Middag från något fint kanske också kan vara ett alternativ.
 
En fotosession kanske? Antingen ta foton av släkt och/eller vänner och ge bort, eller fotografering MED släkt och vänner? :)

Kanske borde gå att hitta någon fotograf som kan komma hem och ta foton. Hen är tyvärr inte så rörlig, hälsotillståndet varierar dag till dag och har svårt att ta sig iväg några längre stunder. Men lägger detta på listan över ideer, tack för tips! :)
 
Kanske borde gå att hitta någon fotograf som kan komma hem och ta foton. Hen är tyvärr inte så rörlig, hälsotillståndet varierar dag till dag och har svårt att ta sig iväg några längre stunder. Men lägger detta på listan över ideer, tack för tips! :)
Vi tog några sista gruppfoton bara ute på gräsmattan med gammelmormor när vi nått sex levande generationer. Det är rätt häftiga bilder att ha, både för henne i huset och för oss som efterlevande sedan. :)
 
En digital fotoram kanske? Fungerar bäst om det finns wi-fi i huset men går även utan. Vi köpte till hem utan wi-fi och packade då upp ramen i förväg och laddade den med bilder från alla i familjen och la sen ner den igen i kartongen. Den rullar nu på med bilder hemma hos vederbörande och blev väldigt uppskattad! När jag kommer på besök så delar jag nätverket från min telefon och då kommer det uppdateringar från appen (som alla familjemedlemmar har) med nya bilder.
 
Jag tycker du fått många bra förslag; fotografering/foton, massage/fotvård, böcker...

Jag tänkte också på typ netflix eller tidningsprenumeration kanske?
Eller något till uteplatsen om hen kan gå ut lite så iaf?
 
Tack för alla förslag :) Fotoram kan vara något att fundera på om vi skulle ge en fotosession så skulle man kunna ge det som steg två i presenten kanske. Massage kan vara lite svårt att hitta rätt hen är väldigt skör i kroppen och får lätt ont . Har också svårt att ligga i olika positioner några längre stunder så att ligga stilla på en massagebänk kan tyvärr vara svårt. Lyxig fotvård kan däremot fungera.

Känner att det kanske kan funka bra med ett ihopllock av presenter till exempel fotvård, något abonnemang m.m. Pussel får jag fundera lite på om det fungerar med hens syn eventuellt kan det göra det och då är såklart pusselmatta givet att få till. Ljudböcker kan absolut vara bra eftersom hen har lite svårt att orka läsa längre stunder i taget. Vet att hen tycker det är svårt att få röd tråd i böcker numera för hen inte orkar läsa så länge åt gången och tappar fokus. . Då är ju faktiskt ljudböcker perfekt. Då kan jag också ge någon fin choklad som del av paketet fin choklad uppskattar hen mycket. Att få sitta och lyssna på en ljudbok och äta fina praliner kan ju verkligen vara något hen kan uppskatta ! Blir det inte fotograf så ska jag ändå fundera på fotoram .

Stort tack för alla bra förslag! Buke kan man lita på! :)
 

Liknande trådar

Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 557
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 361
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 655
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp