Bukefalos 28 år!

Vad gör man i Algarve?

Elo

Trådstartare
Ska besöka Algarve (utgår från Albufeira) över påsklovet. Försöker hitta saker att göra, men hittar mest bara 'åk båt för att titta på grottor' saker och typ jätteudda grejer som 'valla getter'. Men har Buke några förslag på vad man kan göra i Algarve?

Jag gillar gamla saker. Och att titta på/uppleva saker. Dock ej förtjust i båtar...
 
Jag har bara varit i Faro. Det fanns någon typ av äldre bebyggelse där som var mysig, kommer inte ihåg vad den kallades, och jag skulle ha kunnat sitta vid havet och bara stirrat. Gå längs stranden liksom 😍
 
Ska besöka Algarve (utgår från Albufeira) över påsklovet. Försöker hitta saker att göra, men hittar mest bara 'åk båt för att titta på grottor' saker och typ jätteudda grejer som 'valla getter'. Men har Buke några förslag på vad man kan göra i Algarve?

Jag gillar gamla saker. Och att titta på/uppleva saker. Dock ej förtjust i båtar...
Jag kanske är negig, men tycker nog inte det finns jättemycket intressant att se och göra där? Men kanske promenerar man, tar en kaffe, badar och chillar. Spelar golf om man är svensk pensionär ;) Det är fin natur, härligt väder, men kanske inte dödsspännande!
 
Jag kanske är negig, men tycker nog inte det finns jättemycket intressant att se och göra där? Men kanske promenerar man, tar en kaffe, badar och chillar. Spelar golf om man är svensk pensionär ;) Det är fin natur, härligt väder, men kanske inte dödsspännande!

Inga krav på spännande! Det är inte riktigt min stil.

Men hittade bla utgrävningar och museum från romartiden som verkar intressant. Men mer måste det väl finnas?
 
Inga krav på spännande! Det är inte riktigt min stil.

Men hittade bla utgrävningar och museum från romartiden som verkar intressant. Men mer måste det väl finnas?
Vi har nog olika definitioner av spännande - i min platsar kul museum och utgrävningar absolut! Har bara varit några få gånger på Algarve, så har säkert missat massor, men tycker inte det finns så mycket att se alls :) därav sträcker sig mina rekommendationer till att strosa runt och ta en kaffe typ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 930
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 116
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp