Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i solen lutad mot stallväggen och njuter av livet 😍
1000021422.jpg
 
Nä, jag kommer iväg ändå. Är nog bra att jag är där hela veckan så både försäkringskassan och min rehabkoordinator får se hur jag är efter en hel vecka + efter arbetet så får de åtminstone se hur slut mitt huvud är.
 
Bytte p-stav och tog cellprov på 20 min. 👍😅 Vi hann även prata en del, frågan är ju om det här kanske blir min sista p-stav och sen klimakteriet men vi får se, just nu känns det helt problemfritt med p-stav så vi får väl se om tre år. :)
Oj vad snabbt. Jag bytte p-stav för ett tag sen och då tog det 25 minuter enbart för att försöka få ut den 😅
 
Lagat tanden
Hämtat ut paket på Ica och handlat. Nu väntar jag på att bedövningen ska släppa så jag kan äta min köpta sallad
 
Pratade med min diabetesläkare, som går i pension :( han hade fått mina provsvar. BS ligger nästan för lågt. Han frågade om jag hade känningar. Eh, jo ofta på morgnarna och ibland på dagen/natten. Förklarade att jag försöker gå ner i vikt och har tagit bort kolhydraterna. Fick en liten föreläsning om att i politik, religion eller kost är det dåligt med extremism. Lagom av allt. Inklusive kolhydrater. Fungerar på hur LCHF diet fungerar med diabetiker. Ska vara försiktig så jag inte drabbas av keto-någonting. Brukar inte äta lunch :bag: och trots te med socker i så ligger jag på 3.7.

Levaxin 75 går inte längre under högkostnad så han skriver ut 25 och 50 så när jag tar 75 tar jag 50+25 istället (tips till alla som tar levaxin). Av någon anledning är mitt blod (hemoglobin) dåligt, 93, och jag ska prata med primärvården. Han tyckte det var bättre än att bara köpa järntillskott. Det kan också ha något att göra med min diet.

Njur och levervärlden var sådär och jag fick order om att sluta äta ipren igen. Vilket jag visste. Så det får bli bara alvedon igen.

Är så jäkla trött på min skitkropp.
 
Pratade med min diabetesläkare, som går i pension :( han hade fått mina provsvar. BS ligger nästan för lågt. Han frågade om jag hade känningar. Eh, jo ofta på morgnarna och ibland på dagen/natten. Förklarade att jag försöker gå ner i vikt och har tagit bort kolhydraterna. Fick en liten föreläsning om att i politik, religion eller kost är det dåligt med extremism. Lagom av allt. Inklusive kolhydrater. Fungerar på hur LCHF diet fungerar med diabetiker. Ska vara försiktig så jag inte drabbas av keto-någonting. Brukar inte äta lunch :bag: och trots te med socker i så ligger jag på 3.7.

Levaxin 75 går inte längre under högkostnad så han skriver ut 25 och 50 så när jag tar 75 tar jag 50+25 istället (tips till alla som tar levaxin). Av någon anledning är mitt blod (hemoglobin) dåligt, 93, och jag ska prata med primärvården. Han tyckte det var bättre än att bara köpa järntillskott. Det kan också ha något att göra med min diet.

Njur och levervärlden var sådär och jag fick order om att sluta äta ipren igen. Vilket jag visste. Så det får bli bara alvedon igen.

Är så jäkla trött på min skitkropp.

Att äta väldigt ensidigt och snålt i kombination med månatliga blodförluster som kvinnor har ger ofta dåligt näringsstatus inkl järnbrist.
 
Då kan det ju finnas andra källor till blödning som är relevanta att kolla upp via VC. Hoppas du mår bättre snart, järn- och blodbrist gör ju en jättetrött.

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag vet att d-vitamin brist gör en trött och det tar jag tabletter mot (utskrivna på recept). Får väl boka in en tid hos VC och prata med dem. Undrar om de vill ha ytterligare blod eller om det räcker med proverna jag redan tagit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 219
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 726
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 921
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 081
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp