Bukefalos 28 år!

Vad tränar ni just nu?

K

karlsson

Vi har tragglat fot, fot, fot hela vintern och jag kände att nej - nu är det dags att bryta och göra något helt annat ett tag.:crazy: (vi har kommit ganska långt, men nu kände jag att vi fastnat litegrann)

Nu ska vi prova sök och apportering!:banana:
Haha, med min "inte-jätte-föremålsintresserade" hund... Vi får se hur det går, det är i alla fall en utmaning och en rolig aktivitet.:D

Så nu håller vi på med två steg-ett-övningar... Den ena kör vi utomhus och går till som så att hunden ska skickas fram till en orange kon som jag flyttar succesivt längre bort. Den andra håller vi inomhus än så länge... Då är det apporten som gäller. Nu börjar han förstå att han ska göra något med träbiten som ligger där. Oavsett om det är en lekinvit, trampar på den med tassen eller tar den i munnen - allt belönas!

Så vad tränar ni på just nu (eller ska börja med)?
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Själv ligger jag på soffan och käkar praliner alt. förpestar för alla på Buke :p
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

samma här.. men nu har jag fått sittsår i rumpan och 10 kg övervikt. (för att inte tala om TANDVÄRK)

Så nu vill jag ut, ut, ut.. och dricka liv!

Inte förpestar du inte!!
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Vi tränar "framåt" just nu, han är lite het på hanhundar och jag vill kunna hejda anfallet och skicka honom framåt när vi möter andra hundar. Som det är nu så kan jag hejda anfallet, men vid själva mötet går han framför fötterna på mig och sedan hamnar han baklänges färdriktning...... Ibland fungerar det, ibland inte, men det kommer.

Under vintern har vi befäst höger och vänster, backa vid hundmöte, sitt och ligg på fjärrkommando, jag är jättenöjd:bump:
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Just nu tränar vi:bajsa utan att förvänta sig belöning.. (min pappa har skapat två tiggande monster av mina hundar)

Men på allvar längtar jag till jag kan lägga spår.. och funderar starkt på att göra det väldigt snart.
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Jag har +2 kg redan på någon vecka, vet inte riktigt hur jag ska stävja det :p För mycket praliner helt enkelt :bump:
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Sitt och ligg på avstånd, har precis lärt oss att krypa och lite andra konster och så fot då. Väntar på att snön ska försvinna så vi kan börja med spårträningen nån gång...
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Tränar på att gå i snö! Skit snö! Jag har tränat typ 1 gång inne efter det att snön kom. Ska iväg på fredag och köra ett pass till tror jag, förhoppningsvis så kan jag träna en gång till innan första tävlingen den 8 april..
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Fjärrdirrigering (sitt, ligg, stå)

Position i fotgående

Snabba läggande under gång och inkallning
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

vi tragglar vidare med lydnaden. för lokes del innebär det framåtsändande, metallapportering, vittringsapportering och snabbare sättanden i halterna och för minina mest uthållighet och kanske bättre ff efter hoppet. första start för båda blir 1:a april och jag hoppas att loke kan hålla ihop alla bitar och äntligen bli uppflyttad till trean och att minina får sitt LP (och så ska det bli intressant om hon slår poängrekord, det är min tränare som ska tävla henne och han borde inte göra så många förartabbar som jag gör ;)).

nästa helg ska vi dock på freestylekurs, det ska bli himla skoj :)
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Jag har kört mycket lydnad i vinter men bara mer glädje o sen kört han högre i stress för o ökat tempot.

sen angrepps tekniken har förbättrats....
sen försvarsträning har vi kört en hel del...

sen en hel del fys men legat lite på isnu när valpen har kommit.
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

Just nu tränas det mycket på positioner, inkallning och "fritt följ". Det innebär att jag har med henne till stallet och tränar. ;):D
Hon ska hålla sig vid mina fötter vid allt jag gör. Fungerar helt kanon! 1,5 h i stallet och hon viker inte från min sida. Skulle hon hamna för långt bort vänder hon så hon sladdar i vändningen på inkallning.
Hon har nu charmat hela ridskolan snart. :D Dom tycker att hon är så söt när hon hjälper mig att mocka och sedan studsar bredvid mig i stallgången när jag hämtar grejer. När jag borstar och gör klar hästen för träning sitter hon bredvid och håller ett vakande öga på oss. ;)
Trodde jag ALDRIG med min hund som för bara några månader sedan försökte äta alla hästar hon såg och jag gav upp tanken på att någonsin kunna ha med henne i stallet. :o

Sen försöker vi få in positionen, hon är typisk småhund och hamnar för långt fram. *suck* Så vid varje inkallning ska hon sätta sig i rätt position och först då får hon berömet. Fungerar.. sådär. Hamnar lätt med rumpan lite för långt ut men det blir bättre och bättre. :bow: Och sen har hon den fula vanan att börja studsa när hon blir för ivrig.

Jag är glad att jag aldrig tänkt tävla. :D
 
Sv: Vad tränar ni just nu?

jag tränar mest mig själv känns det som...
Att det skulle va så svårt att ha hund!! Vi tragglar med inkallning och fotgående och så positionen såklar det går riktigt illa... men de andra två funkar bättre och bättre....
Jag måste bli bättre på att va tydlig med vad jag menar bli mer exakt i mina korrigeringar och bli bättre på att se och berömma även ansatser till att göra rätt...
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: Krumben
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 944
Senast: Brie
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp