Bukefalos 28 år!

Världens bästa nagellack eftersöks

Alltid haft samma problem, tills jag såg tipset (kan ha varit här på buke) om Depends 7 day starter kit. Har för första gången målade naglar som ser fina ut i över en vecka!! Sånt halleluja moment första gången. :D Seche vita m.fl. brukar göra att hela alltet ramlar av som flera skrivit, men med detta har jag hittills aldrig upplevt det.

7391715017708.png
 
Alltid haft samma problem, tills jag såg tipset (kan ha varit här på buke) om Depends 7 day starter kit. Har för första gången målade naglar som ser fina ut i över en vecka!! Sånt halleluja moment första gången. :D Seche vita m.fl. brukar göra att hela alltet ramlar av som flera skrivit, men med detta har jag hittills aldrig upplevt det.

7391715017708.png
Den fungerar ok på mig också. Något sämre än Sallys miracle gel. Och tog mer tid så gav upp på den. 😂
 
Den fungerar ok på mig också. Något sämre än Sallys miracle gel. Och tog mer tid så gav upp på den. 😂

Det har jag inte testat! :) Jag orkar inte alltid köra hela proceduren utan använder ofta bara överlacket ovanpå vilket färgat som helst, håller inte riktigt lika länge då men en arbetsvecka iaf.
 
Jag kör Essies underlack, sen två lager Essie Gel Coture och avslutar med Gel Coture överlack (vit flaska). Sitter lätt i en vecka och tas bort med vanligt ”ta-bort-nagellacksmedel” 🙂
 
Jag har i perioder tyckt att det är kul med nagellack men aldrig orkat upprätthålla att fixa med det, eftersom det bara tar någon dag innan det är fult, särskilt mycket sliter det ju i stallet. Nu har min kompis introducerat mig till Depends gellack som man gör hemma med ledlampa och jag är hooked! Behöver inte vänta på att det ska torka, och håller sig snyggt i typ 2 veckor (trots stallet varje dag). Nackdelen är att lacken inte säljs i Sverige pga rapporter om allergier så det är förmodligen inte så nyttigt. Jag beställer från Norge och har inte fått någon allergisk reaktion men är också noga med att inte måla utanför nageln.
 
Depends 7-day är oväntat bra faktiskt. De behöver inget speciellt ljus eller något utan man lackar det som vanligt, kostar 35 kr/st på typ ICA.

Det viktigaste är att dina naglar är rena innan. Om du kan plocka av "hela nageln" låter det som att det kanske dels är någon sorts fett under, samt att du målar för tjockt/för många lager.

Tvätta händerna noga innan, du kan också ta lite aceton/nagellacksborttagning på en rondell innan och dra över naglarna. Baslack är bra men inte nödvändigt. Jag har essies 3-in-1 (tidigare nourish me).

Lacka inte mer än två lager, tre kan funka om det är ganska tunt. Avsluta med ett topplack. Jag har poshe men seche vite funkar lika bra.

På mig håller depends lack i ca 1,5 vecka innan det liksom börjar lossna stora tjok men efter en vecka börjar kanterna bli lite nötta. Jag skriver mycket på tangentbord dock så det skaver topparna en del.

Vill du få det att hålla längre kan du måla topparna lite med nytt överlack efter ett par dagar men det är inget jag orkar göra själv, men det gör skillnad.
 
Alltid haft samma problem, tills jag såg tipset (kan ha varit här på buke) om Depends 7 day starter kit. Har för första gången målade naglar som ser fina ut i över en vecka!! Sånt halleluja moment första gången. :D Seche vita m.fl. brukar göra att hela alltet ramlar av som flera skrivit, men med detta har jag hittills aldrig upplevt det.

Måste fråga - kör du detta under färgen alltså? Som en sorts förbehandling?

Jag har hårda naglar tackolov. Mitt enda "lyxproblem" är att färgen vill på att flagna i topparna efter ca 5 dagar, men med tanke på att jag har häst och jobbar inom industri med både tangentbordknattrande och jobb ute i anläggning så ska jag inte alls klaga. Men jag är mån om att hålla naglarna en viss längd, börjar de flagna sig vilket sker periodvis, så är det kört och det tar skitlång tid innan de växer ut igen.

Jag har underlack (har både haft Depend och Seche Vite), valfri färg, och så Seche Vite överlack.
 
@Gnist Jag har en spricka som går längs med nageln (tänk en hovspricka som kommer från kronranden), tror du att geltop-lacken kan hjälpa till att hålla ihop den? Jag har mest bara försökt att hålla nageln kort, men jag har dragits med den här sprickan i säkert ett år... :down:

Mvh,
Lady_S
Jag svarar även om frågan inte var till mig och hoppas det är ok :) Har dragits med sådana samt lyckats bryta av naglarna lodrätt mitt på nageln så där så man inte kan riva av den avbrutna biten utan att riskera blodbad.
För mig har Kiss and Broadways silk repair kit räddat mig varje gång. Det funkar så att du lägger en supertunn silkesremsa på nageln, målar över med ett lim och sedan fäster allt genom att doppa nageln i ett pulver. Sedan borstar du bort pulvret, buffar bort lite av pulvret med en fil som kommer med, och sedan filar du till tippen på nageln. Det blir som ett skyddande stenhårt hölje över sprickan, och sprickan kan läka under. Sedan kan du låta det vara som det är eller måla över nagellack om du tycker att det ser fult ut.
Lagningen brukar hålla tills nageln i princip växt ut och läkt för mig, 2 månader +.
 
För mig med mjuka naglar funkar de bäst med H&Ms egna lack. Två lager :)

Faktiskt samma här! Har två lager med det röda nu och varken över eller underlack, det har hållit OK. Tror H&M nagellack, och sen ett riktigt bra över och underlack skulle passa mig bra. Ska testa Depend 7 day som @mutant tipsade om!

Jag sitter gärna och fixar och donar med många lager, kan bara slå ihop det med någon film eller serie på kvällen. Men då vill man ju att det åtminstone ska hålla 3-4 dagar. Typ över en hel helg om man fixar på torsdagskvällen.
 
@Vogue Jag har samma problem. Sjukt irriterande när man kan dra loss hela nagellacket på nageln efter bara ett litet tag. :meh: Har upptäckt vissa saker som gör det bättre dock:
- Måla med lite extra säkerhetsavstånd till nagelbanden, jag tror att det är då det uppstår konstiga flikar som gör att jag kan dra loss hela nagellacket.
- Vissa nagellack funkar inte vad man än gör. För mig verkar Essie och H&M funka, även vissa jättebilliga som man kan hitta på stora mataffärer, OPI är värdelöst.
- Hålla efter nagellacken så mycket det bara går. Har jag inte målat med någon färg på 2-3 månader droppar jag i seche vites restore nail polish thinner, då blir nagellacket "som nytt".
- Buffa naglarna lätt innan jag målar.
- Seche vites quick dry top coat när jag är klar, INNAN lacket under torkat helt, det ska vara en aning fuktigt fortfarande.
- I princip inte utsätta naglarna för något som kan skada lacken i 24h efteråt. Till exempel inte öppna schampooflaskan genom att sticka under nageln mm.

Då kan jag ha nagellack i (nästan) en hel vecka :)
 
Faktiskt samma här! Har två lager med det röda nu och varken över eller underlack, det har hållit OK. Tror H&M nagellack, och sen ett riktigt bra över och underlack skulle passa mig bra. Ska testa Depend 7 day som @mutant tipsade om!

Jag sitter gärna och fixar och donar med många lager, kan bara slå ihop det med någon film eller serie på kvällen. Men då vill man ju att det åtminstone ska hålla 3-4 dagar. Typ över en hel helg om man fixar på torsdagskvällen.

Jag också :D de med glitter kan man sitta och kleta med MÅNGA lager så det till slut bara är glitter
 
Jag älskar nagellack, men det sitter inte kvar på mig. Jag har mjuka naglar som jag gissar viker sig en del när jag pysslar och donar och jag gissar att det bidrar till att det skavs av. Min svägerska tipsade om ett lack och överlack som alltid håller en hel vecka för henne. Det höll visserligen typ 2 dagar för mig, vilket är rekord. Men det räcker inte för att jag ska tycka att målandet och pysslandet är värt det. Det tar ju tid!

Finns det något mirakellack? Eller är det kört för mig pga mina mjuka naglar? Jag vill kunna fixa själv och inte behöva gå till salong. Jag har testat shellack på salong och det utlovades sitta kvar 30 dagar och höll typ 2 veckor.

Bonusbild på dagens lack som om jag några timmar redan kommer sörja.

Visa bifogad fil 35181

Vad använder du för remover och vilken procedur har du innan du lägger på själva lacket?

/Lizzie
 
Vad använder du för remover och vilken procedur har du innan du lägger på själva lacket?

/Lizzie

Minns inte namnet på den, kan kolla när jag kommer hem. Har inge direkt procedur utan brukar mest peta in nagelbanden.

Igår tvättade jag naglarna med remover innan (hade gammalt lack kvar), petade in nagelbanden, la två tunna lager underlack från mitten ut mot topparna, sedan två tunna lager med rött nagellack och sen seche vive gel som överlack. Det tog typ 2 h och sen var jag försiktig med händerna hela kvällen. I morse hade 3 naglar skavts av på toppen så fick ta bort allt..

SÅ. SATANS. SUR.
 
Minns inte namnet på den, kan kolla när jag kommer hem. Har inge direkt procedur utan brukar mest peta in nagelbanden.

Igår tvättade jag naglarna med remover innan (hade gammalt lack kvar), petade in nagelbanden, la två tunna lager underlack från mitten ut mot topparna, sedan två tunna lager med rött nagellack och sen seche vive gel som överlack. Det tog typ 2 h och sen var jag försiktig med händerna hela kvällen. I morse hade 3 naglar skavts av på toppen så fick ta bort allt..

SÅ. SATANS. SUR.

Ja, jag förstår verkligen att du blir sur. Längre än så ska ett nagellack sitta - till och med utan överlack etc.

Jag är konsulent för ett svenskt kosmetikföretag för hemförsäljning, och har varit länge. För många år sedan gick jag deras kurser, varav en var just inriktad mot nagelvård. Det jag lärde mig då använde jag mig av fortfarande och lacken sitter minst en vecka - trots stallsysslor, etc.

Steg 1. Ta bort gammalt lack med en nagellacksremover som INTE innehåller aceton eller olja. Man ska absolut inte använda ren aceton!
Steg 2.
Tvätta händerna, smörj in med handkräm.
Steg 3. På med nagelbandskräm, massera in och peta ner nagelbanden.
Steg 4. Gör rent naglarna med nagellacksremover - som inte innehåller aceton eller olja. Det är superviktigt att man får rent naglarna, då dessa ska vara helt fria från fett. Man ska alltså inte heller peta på naglarna med sina fingrar, då fett från fingrarna fastnar på naglarna.
Steg 5. Måla på ett lager nagelförstärkning/baslack - låt torka ordentligt
Steg 6. Måla på två tunna lager nagellack - som får torka ordentligt mellan målningsomgångarna.
Steg 7. När sista lagret lack har torkat ordentligt målar man på ett överlack - om man vill ha det. Låt torka ordentligt.

Om man gör enligt ovan så ska till och med det sämsta nagellacket sitta mer än 12 timmar om man inte gör något totalt galet med händerna under tiden.

Det enda jag kommer på som brister i din procedur är att du borde göra rent naglarna med remover efter att du petat ner nagelbandet. Kolla också upp innehållet i din remover.

Hoppas ovanstående tips hjälper till och lycka till!

/Lizzie
 
Ja, jag förstår verkligen att du blir sur. Längre än så ska ett nagellack sitta - till och med utan överlack etc.

Jag är konsulent för ett svenskt kosmetikföretag för hemförsäljning, och har varit länge. För många år sedan gick jag deras kurser, varav en var just inriktad mot nagelvård. Det jag lärde mig då använde jag mig av fortfarande och lacken sitter minst en vecka - trots stallsysslor, etc.

Steg 1. Ta bort gammalt lack med en nagellacksremover som INTE innehåller aceton eller olja. Man ska absolut inte använda ren aceton!
Steg 2.
Tvätta händerna, smörj in med handkräm.
Steg 3. På med nagelbandskräm, massera in och peta ner nagelbanden.

Steg 4. Gör rent naglarna med nagellacksremover - som inte innehåller aceton eller olja. Det är superviktigt att man får rent naglarna, då dessa ska vara helt fria från fett. Man ska alltså inte heller peta på naglarna med sina fingrar, då fett från fingrarna fastnar på naglarna.
Steg 5. Måla på ett lager nagelförstärkning/baslack - låt torka ordentligt
Steg 6. Måla på två tunna lager nagellack - som får torka ordentligt mellan målningsomgångarna.
Steg 7. När sista lagret lack har torkat ordentligt målar man på ett överlack - om man vill ha det. Låt torka ordentligt.

Om man gör enligt ovan så ska till och med det sämsta nagellacket sitta mer än 12 timmar om man inte gör något totalt galet med händerna under tiden.

Det enda jag kommer på som brister i din procedur är att du borde göra rent naglarna med remover efter att du petat ner nagelbandet. Kolla också upp innehållet i din remover.

Hoppas ovanstående tips hjälper till och lycka till!

/Lizzie

Jag tror att jag har en vanlig remover, utan olja eller aceton. Jag vågar mig nog inte på en så lång procedur, för sannolikt kommer det skavas bort lika snabbt ändå 🙈 Två lager H&M lack höll i 2 dygn nu i helgen, om jag förbättrade det lite den andra dagen där det försvunnit. Och den långa proceduren igår funkade inte alls...

Jag kanske helt enkelt får nöja mig med att det håller nästan två dagar med en enkel procedur, i stället för att bli skitless när jag lagt hela kvällen på det och det inte håller.
 
Jag tror att jag har en vanlig remover, utan olja eller aceton. Jag vågar mig nog inte på en så lång procedur, för sannolikt kommer det skavas bort lika snabbt ändå 🙈 Två lager H&M lack höll i 2 dygn nu i helgen, om jag förbättrade det lite den andra dagen där det försvunnit. Och den långa proceduren igår funkade inte alls...

Jag kanske helt enkelt får nöja mig med att det håller nästan två dagar med en enkel procedur, i stället för att bli skitless när jag lagt hela kvällen på det och det inte håller.

Testa att bara lägga två lager lack, utan under och överlack. MEN var noga med att naglarna är ordentligt rengjorda precis innan du lägger på lacket. Och kolla upp innehållsförteckningen på din remover. Även om det är en vanlig remover så kan den innehålla olja och då fäster inte nagellacket.

/Lizzie
 
Testa att bara lägga två lager lack, utan under och överlack. MEN var noga med att naglarna är ordentligt rengjorda precis innan du lägger på lacket. Och kolla upp innehållsförteckningen på din remover. Även om det är en vanlig remover så kan den innehålla olja och då fäster inte nagellacket.

/Lizzie

Har du tips på nån bra remover?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Träning och hälsa del 12
  • Högtalare

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp