Bukefalos 28 år!

Veganskt/vegetariskt omega 3

KaffeKask

Trådstartare
Hur får man i sig omega 3 om man är vegetarian, eller t o m vegan?
Utan att äta tillskott iform av kapsel/tabletter...
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Jag äter linfröolja och ibland algolja, det sist nämnda är dock tillskott.
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Var hittar ni algolja, jag har frågat på några hälsokoster men de bara glor på mig förvirrat. Eller försöker sälja fiskolja i gelatinkapslar.:cautious::wtf:
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Googla "hampaolja" så ska det dyka upp lite butiker som säljer :) Ska tydligen ha "den rätta" balansen mellan omega-6 och omega-3.
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Meh halla, det är inte kött i så det måste vara vegetariskt??? :D :D
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Den här tråden ska jag följa. Är inte veg men äter inte fisk och borde nog säkra upp det där intaget..
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Jag har kapslar med linfröolja. När jag köpte dem fanns det några olika märken att välja på, men dessa var de enda utan gelatinkapsel.
Hur tänker de? När det förmodligen är mest vegetarianer/veganer som väljer att köpa dem? Det kändes dumt O_o
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Spinner vidare på tråden, jag som inte är vare sig vegetarian eller vegan, men bara totalvägrar fisk av alla sorter (älskar egentligen fisk, men inte tillräckligt för jag ska vilja fortsätta efter vissa omständigheter...), vad lämpar sig bäst för mig då?

Linfröolja? Hampolja? Och hur mycket ska jag ta? Varje dag? Osv....
 
Sv: Veganskt/vegetariskt omega 3

Jag har kapslar med linfröolja. När jag köpte dem fanns det några olika märken att välja på, men dessa var de enda utan gelatinkapsel.
Hur tänker de? När det förmodligen är mest vegetarianer/veganer som väljer att köpa dem? Det kändes dumt O_o

Varför måste du köpa olja i kapslar?
Jag häller olja på maten, i sallad, över pasta.
Oftast är just kapslade oljor ganska så mycket dyrare än att köpa en flaska.

KL
Hittade bra tabell här på oljor och omega-3 och omega-6. Jag tycker den ser tillförlitlig ut; LÄNK
 

Liknande trådar

Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Nahar
·
Mat För ganska lång tid sedan frågade jag min familj om de vill äta svenskt julbord i jul eller bara vanlig god mat. Äldste sonen vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 617
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 167
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp