Dasspapper

Brukar köpa ICA Bad & Toalett när de har extrapris på en hel bal ibland.

Får jag slut däremellan köper jag på Lidl, det "rosa" paketet som ska vara extra mjukt, det är väldigt bra.
 
Senaste numret av Råd & Rön har testat toalettpapper avseende uppsugningsförmåga, materialstyrka, pris per 10 m eftersom det varierar hur hårt en rulle är rullad så st/pris säger väldigt lite, hur snabbt det löser upp sig när det väl är nerspolat och om det innehåller optiskt vitmedel.

Topp tre är:
  1. Lambi Toalettpapper classic
  2. Coop Mjukt och lent
  3. Serla Smart
Testet visar att toalettpapper i tre lager av nyfiber generellt är bättre än papper i två lager av returfiber. De dyraste produkterna hamnar i topp, med undantag av Hempurs bambupapper, som är allra dyrast och får ganska låga betyg. Bäst i test är Lambi Toalettpapper Classic, som kostar 2,80 kronor per tio meter. Trean i tabellen, Serla Smart i returfiber, kostar bara 1,85 kronor per tio meter och utnämns därför till Bra köp.
 
Senaste numret av Råd & Rön har testat toalettpapper avseende uppsugningsförmåga, materialstyrka, pris per 10 m eftersom det varierar hur hårt en rulle är rullad så st/pris säger väldigt lite, hur snabbt det löser upp sig när det väl är nerspolat och om det innehåller optiskt vitmedel.

Topp tre är:
  1. Lambi Toalettpapper classic
  2. Coop Mjukt och lent
  3. Serla Smart
Testet visar att toalettpapper i tre lager av nyfiber generellt är bättre än papper i två lager av returfiber. De dyraste produkterna hamnar i topp, med undantag av Hempurs bambupapper, som är allra dyrast och får ganska låga betyg. Bäst i test är Lambi Toalettpapper Classic, som kostar 2,80 kronor per tio meter. Trean i tabellen, Serla Smart i returfiber, kostar bara 1,85 kronor per tio meter och utnämns därför till Bra köp.
Finns det toapapper med optiskt vitmedel? Så himlans onödigt.
Kan förstå om en del extra känsliga kanske vill ha nyfiber, men det känns också som en rätt onödig användning för det om det inte finns ett påtagligt behov.
Fortsätter hålla mig till Serla. Och håller tummarna för att TS hade otur med någon batch ur produktionen, eller att förändringen inte är något som jag kommer reagera på...
 
Finns det toapapper med optiskt vitmedel? Så himlans onödigt.
Kan förstå om en del extra känsliga kanske vill ha nyfiber, men det känns också som en rätt onödig användning för det om det inte finns ett påtagligt behov.
Fortsätter hålla mig till Serla. Och håller tummarna för att TS hade otur med någon batch ur produktionen, eller att förändringen inte är något som jag kommer reagera på...
Rullarna som är tillverkade av returpapper kan innehålla optiskt vitmedel eftersom det är en hel del kontorspapper.
 
Har utedass och kör med Katrin verkstadsrulle. En rulle brukar räcka ett år - till allt från skithusbehoven till kökshantering. Har rulle stående centralt och tar med och fördelar ut när så behövs. Håller bra, även om det råkat yra in snö på pappret. Det jag uppskattar med är att inte tillverkaren har bestämt hur stora eller små bitar jag tar.
 
Köper numera Kirklands på Costco. Jättenöjd. Använt Serla i många år, men efter att jag haft lite väl bra fart på magen en period insåg jag att det är rätt hårt mot huden 🫣 Använde Lambi ett tag, men testköpte Kirklands och är nöjd. Köps på bal med 40 rullar, så det står toalettpappersrullar nästan överallt hemma 😅
 
Jag har problem.
Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper
1. Papper som slutar existera när det blir blött så man sitter med saker i handen man inte vill ha där.
2. Papper som inte suger upp vätska
3. Luddande papper
4. Sandpapper
Så länge jag kan minnas har jag köpt Särlas toapapper då det haft de egenskaper jag sökt. Nu har det här skitit sig eller snarare försvunnit i ett moln av ludd. Varje gång jag går på dass numera så får jag plocka luddtussar ur röva.
Nu har jag 7 rullar kvar av 18 packet och inser att det är dags att fundera på alternativ, annars lär jag köra min vanliga prokrastinering och stå där med samma problem och 2 rutor papper i badrummet.
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett papper som uppfyller mina krav, som jag tycker är rätt lågt ställda.

Jag brukar också köpa Serla och gillar deras papper. Bra kilopris, inge onödig luft i rullarna, (haft) perfekt hållbarhet som du säger.

Tyvärr har jag småbarn (som torkar sig själv... leker med tossipappret...) och deltidsjobbar så kombinationen har inneburit att jag provat andra märken.

1. Coop änglamark, helt ok, påminner om Serla tyvärr även i pris.

3. Icas eget märke (inte basic), blir ganska blött men håller ihop.

2. Coops eget märke (inte xtra), mycket luft i rullarna, blir ganska blött men håller ihop.
 
Har utedass och kör med Katrin verkstadsrulle. En rulle brukar räcka ett år - till allt från skithusbehoven till kökshantering. Har rulle stående centralt och tar med och fördelar ut när så behövs. Håller bra, även om det råkat yra in snö på pappret. Det jag uppskattar med är att inte tillverkaren har bestämt hur stora eller små bitar jag tar.

Inget dömande, men låt mig gissa, du eldar skittunnan sen? För det där kan ju aldrig kompostera 😂 verkstadspapper... slarvpelle till min man kan slänga det där runt om kring sig och till våren plockar man upp "hela" papper från gården.
 
Har utedass och kör med Katrin verkstadsrulle. En rulle brukar räcka ett år - till allt från skithusbehoven till kökshantering. Har rulle stående centralt och tar med och fördelar ut när så behövs. Håller bra, även om det råkat yra in snö på pappret. Det jag uppskattar med är att inte tillverkaren har bestämt hur stora eller små bitar jag tar.
Det där lät som om det fallerade på två viktiga punkter, sugförmåga och sandpapper. Funkar säkert "skitbra" men jag avstår
 
Det där lät som om det fallerade på två viktiga punkter, sugförmåga och sandpapper. Funkar säkert "skitbra" men jag avstår
Inget dömande, men låt mig gissa, du eldar skittunnan sen? För det där kan ju aldrig kompostera 😂 verkstadspapper... slarvpelle till min man kan slänga det där runt om kring sig och till våren plockar man upp "hela" papper från gården.
Det fungerar för mig och håller ihop.
Nä elda det gör jag inte! Det ska ju ändå stå tillräckligt innan det grävs ner. Är ju inte hela rullar som går den vägen, utan det som är torkat i häcken med, blir inga mängder på en person på ett år.
 
Inget dömande, men låt mig gissa, du eldar skittunnan sen? För det där kan ju aldrig kompostera 😂 verkstadspapper... slarvpelle till min man kan slänga det där runt om kring sig och till våren plockar man upp "hela" papper från gården.
Jag använder toapapper till det mesta även i köket (utom sådant som är både mycket och blött) eftersom vanligt hushållspapper komposteras märkbart sämre.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
På senaste tiden använder jag Coops Nice and Soft.

Det är på ny pappersmassa. (Fiffi tycker inte om returpapper)

Annars föredrar jag Lambi.
 
Jag har problem.
Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper
1. Papper som slutar existera när det blir blött så man sitter med saker i handen man inte vill ha där.
2. Papper som inte suger upp vätska
3. Luddande papper
4. Sandpapper
Så länge jag kan minnas har jag köpt Särlas toapapper då det haft de egenskaper jag sökt. Nu har det här skitit sig eller snarare försvunnit i ett moln av ludd. Varje gång jag går på dass numera så får jag plocka luddtussar ur röva.
Nu har jag 7 rullar kvar av 18 packet och inser att det är dags att fundera på alternativ, annars lär jag köra min vanliga prokrastinering och stå där med samma problem och 2 rutor papper i badrummet.
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett papper som uppfyller mina krav, som jag tycker är rätt lågt ställda.
Jag hade noterat samma sak, men nog inte blivit lika irriterad som du, men började tänka mer på det sedan jag läst denna tråd.
Men nu har jag öppnat ny förpackning och den första rullen är tillbaka som de brukar vara, dvs luddfri. Jag köper 6-pack om det kan spela in.
 

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 507
Senast: YorkWann
·
N
Träning Måste skriva av mig och få råd om någon orkar läsa... När vi köpte D-ponnyn sa dåvarande ägarna att det hade varit en del problem...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: jessivega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp