Den siarlösa ulvleken

Denna dagen har gått i ett.

Jag inser att det är väldigt troligt att goda röstar på goda men tror att någon/(mer än en?) röst på Fio är av ulvarna. Svarta fåret gömmer sig eventuellt i rösterna där?

Skulle kunma vara så att Heffa är god och att ulvarna passade på att 1: haka på 2: försöka upp henne som ond och lutade sig tillbaka.
Eller är hon ond. Jag kan inte räkna ut om förstarösten på Fio eller de som kom efter är mest misstänkta.

Sen hade jag själv Fio som misstänkt och det känns inte så bra.

Har också noterat att Kilauea röstat på två goda hittills och var ((ovanligt?) snabb att haka på att rösta på Fio igår.
Jag har röstat på dig och en god. Hade jag trott du var god första DL hade jag inte röstat på dig ;). Tillägg: nu vet jag inte. Måste kolla igenom dina inlägg mer för att ev bilda mig en uppfattning.

Och jag är osäker på hur mycket jag kommer hänga här, då jag behöver sova mer innan jobbet inatt.

Gör jag det enkelt för mig nu? Kanske, men det skaver ändå lite för mig när jag börjar se mönster.
Om q vore god, varför inte haka på och " stötta" mig? Som ulv vore det väl utmärkt? Mina röster har lagts tidigt, så möjlighet har funnits.

Nu ser jag att Jfrelin röstar där idag, vet inte var jag har henne, förutom att jag i alla fall inte kan se J som fårulv.

Blacksmithfarm röstar återigen på qitis
Men om både du och q är goda (säger inget om vare sig nån av er, svårt i denna lek), vad gör att just q borde följa dig. Goda/vi har ju jättesvårt att hitta varandra i denna lek tycker jag.

Uppenbarligen har goda varit uppe för lynch så varför skulle onda följa just dig?
Jag undrar varför man som som god ska veta vem man ska följa, förutom nån man tycker haft vettiga tankar.
 
Just nu fastnar jag lite på att BSF tycker q borde följa hennes röst. Förstår faktiskt inte varför. Känns skumt.
 
Alltså jag vet varken in eller ut känner jag 😅

Men nu har Q fått två röster på sig och jag tycker inte att Q är skum. Det tycker jag iofs typ aldrig, så min Q-radar är väl helt trasig. Eller så fick den aldrig någon elsladd och fungerar inte pga det. Hur som så är den väldigt ur-funktion och jag ser inte det skumma i Q 😅

Däremot så dyker hon upp i mer än en potentiell lya för mig (enligt tidigare teoriinlägg #422) och jag tycker ändå att @Blacksmithfarm har en poäng i det där med att ingen har hakat på hennes röster mot Q i någon DL, medan fio och LenaH som var goda fått mer än en röst på sig. Men samtidigt vet jag inte om det kanske bara är ett sammanträffande/folk har haft någon som varit mer misstänkt?

Jag undrar dock vad du tänker om Harrysen då @Blacksmithfarm? Tänker du dig att Harrysen är god? (Hon fick röst nummer 3 och 4 i ordningen i DL1)


Edit: Råkade skriva 2 istället för 3 så rättade till det.
 
Senast ändrad:
Vad tyder på att hon är fåret menar du? Känns ju rätt orimligt att jaga en enda person då också?
Beror ju på. Tänker fåret kanske vill visa sig genom att rösta på en som är god utan att följa röster på andra lagda av ulvar eller på goda ? För att inte avslöja sina lyakompisar om den blir upptäckt ?
Eller är det orimligt tänkt ? BSF verkade ju lite frustrerad nästan över att inga följdröster kommit på mig innan i leken? Eller om det var cirkus som skrev något åt det hållet möjligen ?
 
Jag har röstat på dig och en god. Hade jag trott du var god första DL hade jag inte röstat på dig ;). Tillägg: nu vet jag inte. Måste kolla igenom dina inlägg mer för att ev bilda mig en uppfattning.


Men om både du och q är goda (säger inget om vare sig nån av er, svårt i denna lek), vad gör att just q borde följa dig. Goda/vi har ju jättesvårt att hitta varandra i denna lek tycker jag.


Jag undrar varför man som som god ska veta vem man ska följa, förutom nån man tycker haft vettiga tankar.
håller med om att man inte vet om/vem man ska följa eller gå på eget.

Jag brukar ändå tro (även om det växlar ofta) att nån är mer eller mindre god/ond, nu har jag inget känner jag 😫
 
Beror ju på. Tänker fåret kanske vill visa sig genom att rösta på en som är god utan att följa röster på andra lagda av ulvar eller på goda ? För att inte avslöja sina lyakompisar om den blir upptäckt ?
Eller är det orimligt tänkt ? BSF verkade ju lite frustrerad nästan över att inga följdröster kommit på mig innan i leken? Eller om det var cirkus som skrev något åt det hållet möjligen ?
Det ligger kanske något i det där om att fåret vill visa sig så utan att outa Ulvarna. 🧐
 
Det var inte specifika inlägg utan igår kändes det (i början av röstningen) som att "alla" visste att fio var ond fast det omöjligt kunde vara så. Nu känns det som BSF jagar Q orimligt mycket, som om hon siat Q som ond men så kan det ju inte heller vara. Det är tredje dagen hon röstar på Q liksom.
Ah, då hänger jag med! Jag trodde att du syftade på specifika inlägg och började fundera på om jag hade missat något.

Men ja, jag håller med om att det är lite... skumt att BSF röstar på Q för tredje dagen i rad. Men vet inte om/vad det säger om BSF.
 
Beror ju på. Tänker fåret kanske vill visa sig genom att rösta på en som är god utan att följa röster på andra lagda av ulvar eller på goda ? För att inte avslöja sina lyakompisar om den blir upptäckt ?
Eller är det orimligt tänkt ? BSF verkade ju lite frustrerad nästan över att inga följdröster kommit på mig innan i leken? Eller om det var cirkus som skrev något åt det hållet möjligen ?
Jag börjar bli trött men alltså fåret har väl massa goda den kan rösta på?
 
Just nu fastnar jag lite på att BSF tycker q borde följa hennes röst. Förstår faktiskt inte varför. Känns skumt.
Men det sa hon väl inte? Hon sa väl att om Q är god så är det konstigt att ingen har hakat på hennes röster på Q? Dvs att ingen av alla oss andra hakat på rösten mot Q.

Eller jag förutsätter att det var så hon menade i alla fall, för det känns ju helt orimligt att hon skulle tycka att Q ska rösta på sig själv?
 
Jag undrar varför man som som god ska veta vem man ska följa, förutom nån man tycker haft vettiga tankar.
Fast BSF tyckte ju att nån ond borde följa henne om Q är god. Men jag tycker det resonemanget är jättekonstigt med tanke på att goda uppenbarligen varit uppe för lynch ändå. Varför skulle onda följa just BSF mot just Q?
 
Fast BSF tyckte ju att nån ond borde följa henne om Q är god. Men jag tycker det resonemanget är jättekonstigt med tanke på att goda uppenbarligen varit uppe för lynch ändå. Varför skulle onda följa just BSF mot just Q?
Tack ! det var precis det jag menade att det kändes som hon nästan var frustrerad över att ingen följt hennes röster på mig tidigare
 
Det lär inte varit breaking news för lyan att fio och/eller BSF skulle ha relativt hög risk att bly lynchad igår. Så jag ser det inte som helt osannolikt att lyan kan ha suttit och väntat på att någon annan ska lägga första rösten, för att sedan haka på relativt snabb
Varför då? Hur vet du att de väntade på att någon annan skulle lägga första rösten på nån av just dom? Vet du att bsf är god?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 382
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 973
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 896
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp