Den siarlösa ulvleken

Med det sagt kom jag på en tanke jag hade förut: rösterna på LenaH dag 1. Om LenaH är god vill jag väldigt gärna ha henne vid liv. Är hon ond kan man lyncha henne senare och vanligtvis är man ändå inte säker på någons ondska dag 1. Cirkus och Jfrelin röstade på LenaH. Jfrelin hakade även på mot fio. Cirkus har känts ganska anonym och inte jagat mig som hon brukar.

Fattar att Jfrelin inte har tid/ork med leken men röstningen är misstänkt. Röstningen igår mer till cirkus fördel tror jag.
 
Nähä. Jag tror ju att om ulvarna får korn på en god q kommer de göra vad de kan för att få henne misstänkt.
Det tror jag faktiskt stämmer @cirkus. Kan de ha trott att jag var fåret möjligen?
I så fall skulle det kunna vara så att @Blacksmithfarm kanske också är god ?
Men å andra sidan gäller väl samma sak för dig @cirkus :p du borde också vara död egentligen:D
Men du röstade på LenaH i första dl och heffa igår. Jag har faktiskt inte fått några ondvibbar direkt av heffa i denna leken och jag kan ha fel såklart men så känns det efter ha läst hennes tankar och teorier genom leken ändå måste jag säga. Och om nu även heffa är god så kanske du helt enkelt ligger bättre till att vara fåret i ulvarnas ögon numera ?
(Självfallet vet jag inget alls i denna leken utan detta är spekulationer och teorier !)
Så kanske har ulvarna haft svårt att hitta fåret och valt käk lite efter det?
Det känns ändå inte orimligt tycker jag
 
Varför då? Hur vet du att de väntade på att någon annan skulle lägga första rösten på nån av just dom? Vet du att bsf är god?
Jag skrev inte att jag vet att de väntade på att någon skulle lägga en förstaröst på någon av dem, jag skrev att "jag ser det inte som helt osannolikt att lyan satt och väntade". Varför just BSF eller fio? Pga utfallet i DL1 där båda två hade tre röster var i tråden men LenaH dog, så det såg ut som att någon av dem kunde blivit räddad. Vilket vi nu vet att fio inte blev (räddad alltså), men det visste vi inte innan DL2, eller vet/visste du mer än vad jag vet/visste?

Angående om jag vet att BSF är god så frågade Niyama ungefär samma fråga tidigare vilket jag svarat på på här (citatet nedan). Tror att det kan vara svaret på din fråga också :)
Inte nödvändigtvis, men jag ser att det kan tolkas så. Det var slarvigt formulerat av mig. Jag har visserligen funderat över om det var så att det var tre goda uppe för lynch i DL1 och att lyan helt enkelt hade kalas, men det är inget som jag vägt över till åt något håll om.

Vad jag menade var att eftersom fio och BSF var de som fick tre röster i tråden i DL1 så hade de båda två relativt stor risk att bli lynchad i DL2. Men jag ser att formuleringen "fio/BSF" förutsätter att båda två är goda, så BSF borde inte varit med alls i den meningen. Det jag ville framföra var i alla fall bara att både fio och BSF hade ungefär lika stor risk att bli lynchade i DL1.

Om det makes sense? Får inte riktigt till formuleringen i ord just nu.
 
Önskar att det inte röstas i sista minuten idag men ja jag vet, jag har inte röstat och vet inte hur jag ska rösta heller. Lutar dock åt att inte vilja rösta på varken BSF eller Q för det känns som det kan vara två goda som hakat upp sig på varann och om nån är ond så vet jag inte vem och det finns fler onda ändå.
 
Jag som sa att jag inte skulle ha så mycket tid för leken idag har nu suttit klistrad här i närmare 3h :meh: :banghead: Med andra ord så är det hög tid att jag sätter fart med allt jag måste göra... och eftersom vi har sena matvanor här hemma så äter vi oftast middag samtidigt som DL är, eller precis innan. Därför kommer jag att lägga min röst redan nu även om jag sannolikt kommer hinna in något igen innan DL.

Jag tror, enligt teorier i inlägg #370 och #422 att det gömmer sig åtminstone en ulv bakom rösterna på fio igår. Glimra blev käk inatt och var bybo, så hon var god. Jag vet vad jag har mig själv. Det lämnar Kilauea, Jfrelin och Gabby_Ossi kvar. Och alla är ju misstänkta pga lite olika sätt, även om de har gemensamt att de följde min röst på fio igår.

Jfrelin tycker jag ju, som sagt, ändå gjorde ett försök till att få med en egen teori i röstmotiveringen. Även om det trots det var en ganska enkel röst, i mina ögon. Samtidigt har hon varit väldigt anonym i leken men det var hon i förra leken också om jag inte minns fel och då var hon ju god. Så jag tänker att jag kanske avvaktar med att rösta på Jfrelin i alla fall just nu.

Så just nu står det mellan Kilauea och Gabby_Ossi. Och jag känner att jag har dålig koll på båda två och vet inte riktigt vem jag ska rösta på. Men nu när jag läste om G_Os röstmotivering från igår så ser jag att hon ändå byggde upp sin röst utifrån tidigare teorier hon hade skrivit, så även om det hade kunnat vara en rent avgörande röst (enligt teori i inlägg #422), så känns den inte lika följsam nu. Därför blir det såhär att Heffaklumpen röstar på Kilauea nu pga (se citatet):
Sen har vi Kilauea, Jfrelin, Glimra och Gabby_Ossi som följde min röst på fio igår. Glimra blev käk inatt, så då har vi Kilauea, Jfrelin och G_O kvar. Jag upplever att framför allt Kilauea var väldigt snabb på att haka på min röst på fio och jag tycker att det var en väldigt enkel röstmotivering också (har den inte ordagrant i huvudet men jag tolkade den som att den mer eller mindre var baserad på min röst/teori). Därför funderar jag på om vi kanske har en ulv här? Det lär inte varit breaking news för lyan att fio och/eller BSF skulle ha relativt hög risk att bly lynchad igår. Så jag ser det inte som helt osannolikt att lyan kan ha suttit och väntat på att någon annan ska lägga första rösten, för att sedan haka på relativt snabbt.

Och som vanligt så är jag öppen för att ändra röst om något mer misstänkt uppstår. Men nu måste jag verkligen sätta fart IRL...
 
Ja, menade inte att hon är dålig 😅 utan mer att det är väl flera på hennes nivå liksom? Och hon lever väl ofta till slutet?
Nope. Det gör jag oftast inte om jag inte är siad som god :angel:
Tror jag har världsrekordet i att bli lynchad i DL1 här på buke (oftast som god men ibland ond !) möjligen utmanad av @Kilauea 😅
 
Ja, menade inte att hon är dålig 😅 utan mer att det är väl flera på hennes nivå liksom? Och hon lever väl ofta till slutet?
Q är bra- mycket bra, men hon stökar ofta till det med vilda idéer och drar på sig onödiga misstankar, sist fick hon ju cirkus lynchad och betedde sig allmänt skumt för att bli siad. Den sian skulle kunna användas bättre för att leta efter en ond. Det finns dock så många som är duktiga numera att jag inte kan förutse vem som blir käk utifrån det och om de inte blir det sitter i lyan, i synnerhet inte så tidigt i leken.
 
Nope. Det gör jag oftast inte om jag inte är siad som god :angel:
Tror jag har världsrekordet i att bli lynchad i DL1 här på buke (oftast som god men ibland ond !) möjligen utmanad av @Kilauea 😅
Jo minns att du förr ofta lynchades tidigt men hade en bild av att du ofta lever länge nu. Men varför skulle ulvarna vilja käka dig om du ändå så lätt blir lynchad?
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten

DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio

Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo


Röster:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio
Harrysen: fio - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis
Kilauea: Harrysen - fio
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
cirkus: LenaH - Heffaklumpen
Gabby_Ossi: fio - fio
Jfrelin: LenaH - fio
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm

Gårkvällen då.

Första rösten kommer från @Blacksmithfarm på q, samma som hon röstade i DL1. Till viss del hämndröst men med lite övrig teori också, jag köper inte helt resonemangen men visst det är fortfarande tidigt i leken och har inte hunnit hända så jättemycket mer sedan DL1.

Sedan är det ganska mycket diskussioner i tråden innan nästa röst, @heffaklumpen s röst på fio. Med en teori som jag såklart tycker är vettig eftersom jag också röstade där med liknande tankar. Sedan 10 min senare lägger @Kilauea andrarösten på fio, i mina ögon skaver den lite mer. Hon nämner att hon håller med i heffas tankar och att "goda ska samla röster". En formulering som jag ställer mig lite frågande till i en sånhär lek utan någon info. Kilauea kan väl knappast veta om heffa är god i det här skedet? Såvida hon inte är ulv. Det var hon i förra leken och då säger ju min känsla att hon inte borde vara det igen men lotten kan ju faktiskt hamna väldigt skevt ibland.
Sedan en kvart senare kommer @Jfrelin med röst nummer tre. Inte heller jättemycket teoriande men ändå lite egna tankar trots tråkigheter IRL. Sedan kan hon visst vara ulv i alla fall. Ett par minuter senare lägger Glimra också sin röst på fio, nu vet vi ju Glimras roll så inte så mycket att analysera. Både Niyama och Harrysen kommenterar att det verkar lite skumt med alla snabba röster på fio (senare även jag).

@Lobelia kommer in och lägger första rösten på BSF med motivering att någon eventuellt blivit räddad i DL1, hon vill inte gå med i drevet mot fio och får inte ulvvibbar från Harrysen. Sen undrar jag lite om det verkligen fans tid med någon räddningsaktion för BSF då rösterna trillade in ganska sent men okej, hon var ändå den med flest öppna röster förutom fio. 10 minuter senare kommer @qitis in och håller med om att rösterna på fio var "spooky". Hon lägger också sin röst på BSF då hon verkar ha hakat upp sig på q själv. Hon skriver också att det eventuellt är BSF som behövde bli räddad i DL1, BSF och q har onekligen hakat upp sig på varandra behöver inte säga något om deras roller.
I princip samtidigt som q lägger @Harrysen en röst på Kilauea. Hon röstade på fio i DL1 men hade som sagt uttryckt att hon inte gillade drevet redan innan Lobelias röst. Jag håller med om att Kilaueas röst på fio skaver lite så ser inget konstigt med Harrysens röst, det blir visserligen en uddaröst men eftersom både Niyama och jag sagt att vi tyckte rösterna på fio var skumma och Harrysen antagligen inte heller sett qitis röst så fanns det ju många möjligheter att fler skulle kunnat följa efter.

Sedan 20 minuter senare, med 18 minuter till DL och 3 kvar att rösta lägger @Niyama en förstaröst på Heffaklumpen. Med motiveringen att ett röstscenario (Lobelia och Q skulle ha gått ihop och räddat fio) som heffaklumpen nämner inte är troligt. I mina ögon skaver faktiskt Niyamas röst lite, jag har ingen direkt känsla för heffas roll i dagsläget men jag upplever att hon försöker jobba igenom tråden och tar upp olika möjligheter, sedan blir det kanske någon tankevurpa ibland men det tycker jag inte är så konstigt med alla dolda röster. För mig säger det inte så mycket om heffas roll, men jag har kanske samma bias här som för Kilaeua - hon borde inte vara ulv igen osv. Även @cirkus citerar samma inlägg från heffa som Niyama reagerade på och skriver att det skaver. 7 minuter efter Niyamas röst lägger även fio sin röst på Heffaklumpen. Vi vet ju fios roll nu, hon skrev att hon inte tänkte rädda sig själv så vi får väl lita på att hon trodde att heffa var ulv. Ett par minuter efter fios röst lägger cirkus också sin röst på heffaklumpen, enligt sitt tidigare inlägg och för att samla röster.

Eftersom jag inte alls hängde med i vad som var så skumt med att Heffa tänker högt och drar upp olika scenarier, även om de kanske inte är så troliga, så valde jag att lägga min röst på fio då hon enligt mig var mer skum än Heffa. Och Bsf hade jag knappt hunnit fundera över alls.
 
Jag skrev inte att jag vet att de väntade på att någon skulle lägga en förstaröst på någon av dem, jag skrev att "jag ser det inte som helt osannolikt att lyan satt och väntade". Varför just BSF eller fio? Pga utfallet i DL1 där båda två hade tre röster var i tråden men LenaH dog, så det såg ut som att någon av dem kunde blivit räddad. Vilket vi nu vet att fio inte blev (räddad alltså), men det visste vi inte innan DL2, eller vet/visste du mer än vad jag vet/visste?

Angående om jag vet att BSF är god så frågade Niyama ungefär samma fråga tidigare vilket jag svarat på på här (citatet nedan). Tror att det kan vara svaret på din fråga också :)
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.
 
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.
Jag har också tänkt ett tag att bsf i vart fall inte borde vara i lyan -men det har mest varit på känsla (jag uttryckte det imorse innan natt-DL tex )
Men har inte riktigt släppt tanken att hon kan vara svarta fåret
 
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.

Om den som har den dolda rösten var inne och kunde ändra 5 minuter innan DL. Rösterna på BSF kom så sent så jag vågar inte lägga bort henne helt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 974
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 897
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 711
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp