Bukefalos 28 år!

Dessa förbenade strumpbyxor

TeamLundVer

Trådstartare
Har börjat gå en hel del i kjol och trivs verkligen i det så länge jag får ha relativt tjocka strumpbyxor under, se bild.
26261


Efter flera års letade har jag äntligen hittat några som dels går att få i tillräcklig längd (Har 92 i beninnerlängd) med plats för en mer storrumpad individ, de är lagom tjocka och midjan är lagom hög dvs den går inte upp till bysten, de rullar inte ihop sig till en hård ring heller när man sitter ner. Tumme upp på det mesta alltså.

Men, och här kommer verkligen ett stort fett MEN, efter 2 dagars användning så är de så tunnslitna vid foten att det bara är en tidsfråga (läs en användning till) innan de lär gå sönder. Detta kan väl inte vara ok? Jag menar köper jag något för 150-200kr så förväntar jag mig att kunna använda det iaf 20ggr innan det går sönder, minst.

Finns det några strumpbyxor där ute som faktiskt klarar mina krav?

/trött
 
Har börjat gå en hel del i kjol och trivs verkligen i det så länge jag får ha relativt tjocka strumpbyxor under, se bild.
Visa bifogad fil 26261

Efter flera års letade har jag äntligen hittat några som dels går att få i tillräcklig längd (Har 92 i beninnerlängd) med plats för en mer storrumpad individ, de är lagom tjocka och midjan är lagom hög dvs den går inte upp till bysten, de rullar inte ihop sig till en hård ring heller när man sitter ner. Tumme upp på det mesta alltså.

Men, och här kommer verkligen ett stort fett MEN, efter 2 dagars användning så är de så tunnslitna vid foten att det bara är en tidsfråga (läs en användning till) innan de lär gå sönder. Detta kan väl inte vara ok? Jag menar köper jag något för 150-200kr så förväntar jag mig att kunna använda det iaf 20ggr innan det går sönder, minst.

Finns det några strumpbyxor där ute som faktiskt klarar mina krav?

/trött
Jag har gett upp tanken om strumpbyxor och kör leggings
 
Jag kör också med ankelsocka över strumpbyxorna. Har jag finskor typ pumps så finns det minisockar i typ spets som jag drar utanpå, annars är strumpbyxorna trasiga på 1användning. Jag är en extrem strumpslitare och inget håller mer än max 10 ggr.
 
Har börjat gå en hel del i kjol och trivs verkligen i det så länge jag får ha relativt tjocka strumpbyxor under, se bild.
Visa bifogad fil 26261

Efter flera års letade har jag äntligen hittat några som dels går att få i tillräcklig längd (Har 92 i beninnerlängd) med plats för en mer storrumpad individ, de är lagom tjocka och midjan är lagom hög dvs den går inte upp till bysten, de rullar inte ihop sig till en hård ring heller när man sitter ner. Tumme upp på det mesta alltså.

Men, och här kommer verkligen ett stort fett MEN, efter 2 dagars användning så är de så tunnslitna vid foten att det bara är en tidsfråga (läs en användning till) innan de lär gå sönder. Detta kan väl inte vara ok? Jag menar köper jag något för 150-200kr så förväntar jag mig att kunna använda det iaf 20ggr innan det går sönder, minst.

Finns det några strumpbyxor där ute som faktiskt klarar mina krav?

/trött

Jag kör tunna strumpor ovanpå. Kängor äter strumpbyxor.
 
Jag känner mig väldigt dum som trots flitigt strumpbyxanvändande inte kommit på att någon form av låg strumpa skulle kunna skydda strumpbyxfoten. Inomhus har jag alltid något utanpå, socker eller inneskor, men i skor - icke! Ändring! Bättring!
 
Har börjat gå en hel del i kjol och trivs verkligen i det så länge jag får ha relativt tjocka strumpbyxor under, se bild.
Visa bifogad fil 26261

Efter flera års letade har jag äntligen hittat några som dels går att få i tillräcklig längd (Har 92 i beninnerlängd) med plats för en mer storrumpad individ, de är lagom tjocka och midjan är lagom hög dvs den går inte upp till bysten, de rullar inte ihop sig till en hård ring heller när man sitter ner. Tumme upp på det mesta alltså.

Men, och här kommer verkligen ett stort fett MEN, efter 2 dagars användning så är de så tunnslitna vid foten att det bara är en tidsfråga (läs en användning till) innan de lär gå sönder. Detta kan väl inte vara ok? Jag menar köper jag något för 150-200kr så förväntar jag mig att kunna använda det iaf 20ggr innan det går sönder, minst.

Finns det några strumpbyxor där ute som faktiskt klarar mina krav?

/trött
Jag har knästrumpor ovanpå när jag har skor på mig. De blir inte tunnslitna speciellt snabbt. (jag gillar inte att ha nylonstrumpor direkt i kängor eller stövlar heller)

Sedan ser jag att din modell är sådana som går sönder snabbt för mig när de fastnar i saker och drar maskor. Brukar ha släta från Lindex i en storlek för stora och 60+ den helt uppåt 100.
 
Får prova det i morgon, kör ni ankelsockar då?
Jag kör knästrumpor, tycker det blir en fin kant ovanför stöveln, gärna ylle.

Om jag har kängor känner jag mig rustik och har med kurbitsar på också eller tjocka yllesknästrumpor med flätmönster. Men då åker jag skidor, skridskor eller promenerar i skogen, och har täckkjol också, inte på stan :D

Om jag hade korta skor på jobbet skulle jag inte ha knästrumpor utan korta som inte syntes och jag har inte extrastrumpor i högklackat och inneskor. Men jag har alltid stövlar till kjol på höst o vinter.
 
De andra var släta, grå i en ullblandning och det var samma där tyvärr
Mmm rädd att nylon håller mycket mycket bättre. Tjock nylon som sagt, riktigt tjock.

Jag har ett par par som jag haft i mer än ett år.. men de brukar ju inte hålla som jeans direkt i många år.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 653
Senast: Mia_R
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 366
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp