Bukefalos 28 år!

Q

QueenChaos

Vi i vår familj köpte en hund för ca. 3 månader sen.. hon är ungefär ett halvår nu! Men hon är så PIGG.. Det hjälper inte heller om hon får springa av sig.. även om hon har vart ute i 3 timmar hänger hon i kopplet.. stark är hon oxå! Hon är ju helt underbar annars men det är jobbigt när hon blir så dryg...
HJälllp :eek:
 
Ras?
Daglig aktivering?
Hur mycket är hon ensam?

Motion kan sällan trötta ut en hund utan det är hjärnaktivering den behöver. Små leta-övningar, valpspår och liknande brukar trötta ut små valpar fort. Lite vardagslydnad i femminuterspass är också bra.

Så unga hundar som sex månaders valpar ska heller inte motioneras elle promeneras i tre timmar. Det ger inget annat än skador.
 
Ojdå, jag håller med Jadzia, alldeles för mkt motion för en så ung hund.
Det är inte bra för kroppen, den behöver växa ifred.
Sen är det sant att du inte kan trötta ut hunden med promenader, den får bara bättre och bättre kondition.
kan också bli mer och mer stressad, svårt att koppla av osv.
Miljöträning är också bra i lagom doser, bortsett från smö övningar (hjärngympa).Hjärnan blir mkt trött av alla nya intryck.
Läs så mkt du kan om just din ras och se vad den har för speciella behov.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 389
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: Human
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 983
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp