Bukefalos 28 år!

Få håret att växa snabbare och bli tjockare?

Hajfisk

Trådstartare
Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till håret på huvudet? Eller, det utgår jag från att det gör men jag är så ointresserad av skönhet generellt och blir bara överväldigad och irriterad när jag googlar. 😄

Pga just ovan nämnda ointresse är mitt hår rätt misshandlat och slitet och avklippt för att bli av med det värsta. Är ffa nyfiken på om det finns något som får det att växa ut snabbare?
 
Det hade varit intressant för mig också!

Annars har jag hört att det växer snabbare av att toppas. Vet inte om det stämmer, men min lugg växer som ogräs och den klipper jag ju ofta iaf...
 
Mitt hår växte som ogräs när jag slutade behandla det, jag hade min egen hårfärg i nåt år, nu är det ner till tuttarna ungefär.

Vet inte om mitt nyktra liv kan ha bidragit, men min frisör sen flera år tycker min hårkvalitet blivit bättre! Även trots att jag numera bleker upp vissa partier.
 
Det hade varit intressant för mig också!

Annars har jag hört att det växer snabbare av att toppas. Vet inte om det stämmer, men min lugg växer som ogräs och den klipper jag ju ofta iaf...
Jag har aldrig förstått hur det kan stämma. Det växer ju i överkant inte i nederkant :) Så det är nog snarare att om man toppar så kanske håret inte slits lika mycket i nederkant helt enkelt, eller någonting om att det splittras uppåt? om det börjat? (själv tycker jag nog att det blivit längre sedan jag bara struntar i det.)
 
Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till håret på huvudet? Eller, det utgår jag från att det gör men jag är så ointresserad av skönhet generellt och blir bara överväldigad och irriterad när jag googlar. 😄

Pga just ovan nämnda ointresse är mitt hår rätt misshandlat och slitet och avklippt för att bli av med det värsta. Är ffa nyfiken på om det finns något som får det att växa ut snabbare?
Vad är det för serum? Jag har gått från fina över och underfransar till inga underfransar alls och några töntiga över. Jag gjorde en lashlift och väldigt nöjd, men då blir det ju ett periodiskt underhåll och jag gillar ju inte det........
Får jag reda på serumet så ska jag absolut testa även på mitt hår....(som ju ochså gått från hyffsat fint innan barn och allt till tunt, sprött och skört. Öhhh.....att åldras är verkligen inget för veklingar :meh: )
 
Vad är det för serum? Jag har gått från fina över och underfransar till inga underfransar alls och några töntiga över. Jag gjorde en lashlift och väldigt nöjd, men då blir det ju ett periodiskt underhåll och jag gillar ju inte det........
Får jag reda på serumet så ska jag absolut testa även på mitt hår....(som ju ochså gått från hyffsat fint innan barn och allt till tunt, sprött och skört. Öhhh.....att åldras är verkligen inget för veklingar :meh: )
Xlash heter det jag använt. Tog kanske en månad innan det märktes någon riktig skillnad och i början hände det att någon enstaka frans drog iväg och blev jättelång eller växte i en konstig vinkel. 😅 Jag har bara använt på de övre fransarna, tycker det är för svårt att applicera på de nedre...
 
Jag har hört bra om Nioxin från två olika håll. Det är en produktserie som ska stoppa håravfall och göra håret tjockare.

Annars har jag själv bara testat sådana klassiker som att undvika värme, tvätta håret mer sällan, ha ickeslitande frisyrer och äta bra mat. Hade en period för många år sedan då jag skötte håret perfekt och lyckades öka tjockleken med 3 cm på ganska kort tid, men det är ju bara anekdotiskt.
 
Jag provade något schampoo och balsam för något år sedan, men kan inte komma ihåg vad det hette 🤔 Kan inte minnas om det gjorde någon skillnad heller, men så använde jag det inte så ofta som man skulle göra.

En viktig sak att veta om ögonfransserum är att det kan ”smälta” fettet under ögonen när man använder det under en längre tid. Jag har fått sjukt djupa gropar under ögonen pga Xlash 😞 Nu använder jag olaplex istället för jag vill ha mina långa fransar kvar och Xlash slutade funka på mig. Vet inte om olaplex också smälter fett, men nu har jag ju redan groparna så för mig kvittar det
 
Rekommenderar Blowout Professor på Youtube.
Vill du ha längre och tjockare hår handlar det om att få hårstråna att må bra och hålla så de inte går av.

En bra less is more hårrutin är grunden.

Sen kan man komplettera med olaplex nr 3 eller Redken Acidic Bonding Concentrate Intensive Treatment.


Jag ska köra en kur nu med Redken Acidic Bonding Concentrat.

Då ser min rutin vid hårtvätt ut som följande.

1. Redken Acidic Bonding Concentrat i blött hår i 10 min. (Hela håret)

2. Redken Cleansing Creame Schampo (Då jag tvättar håret var 5:e dag, tvättar man oftare kan man använda samma schampo som steg 3.)

3. Redkens Volume Injection schampo
(Volymschampo ger inte volym utan ett volymschampo betyder att de inte tynger ner håret dvs ett schampo som inte gör håret lika ”fett”.)

4. Morroccanoil Weightless Hydrating Mask 5-10 min

5. Pureology color fanatic leave in conditioner (i blött hår, borsta med wetbrush)

Låter håret självtorka

6. Olaplex nr 7 bonding oil i längderna och extra i topparna.


Oljan använder jag varje dag sen.
Leave in sprayen om jag lyckats trassla till håret.
 
Myten om att håret växter snabbare om man toppar det handlar om att sprött hår med kluvna toppar går av och det kluvna hårstrået kan klyvas flera cm upp längs strået där det sedan går av. Om man istället ser till att avlägsna spröda toppar med jämna mellanrum hinner det inte klyvas och kortas av sig själv och därmed kan man uppleva det som att ens hår växer snabbare.
 
Myten om att håret växter snabbare om man toppar det handlar om att sprött hår med kluvna toppar går av och det kluvna hårstrået kan klyvas flera cm upp längs strået där det sedan går av. Om man istället ser till att avlägsna spröda toppar med jämna mellanrum hinner det inte klyvas och kortas av sig själv och därmed kan man uppleva det som att ens hår växer snabbare.
Tillägg på det är att om håret är skadat klyvs topparna ganska omgående igen efter klippning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp