Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Åh! Denna tråd hade jag missat hittills.
@Sel Jag hör att jag kanske borde besöka detta hotell 😁.

Du kan inte ordna en live-kamera på dessa fåglar? 😇

Det booorde typ gå egentligen, jag måste bara komma ihåg hur jag satte upp min pet cam när jag först fick den. 😅 Och i så fall skulle det bli med inloggning, jag vet inte om jag kan dela feeden offentligt, det är överkurs! :D
 
Jag har 70-80% vid kläckandet. Jag har annars problem med att de torkar fast i skalet. Men andra har annat så.....
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna höja fuktigheten mer, det enda jag kan tänka mig är en fuktig svamp eller två. 😅 Men de lär ju torka ut ändå på någon dag?

Jag tror och hoppas att det här ska gå bra!
Ikväll ska jag lysa alla sex för att se att de är okej sedan slår vi av rotationen och hoppas på det bästa. :heart
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna höja fuktigheten mer, det enda jag kan tänka mig är en fuktig svamp eller två. 😅 Men de lär ju torka ut ändå på någon dag?

Jag tror och hoppas att det här ska gå bra!
Ikväll ska jag lysa alla sex för att se att de är okej sedan slår vi av rotationen och hoppas på det bästa. :heart

Jag brukar vecka en typ pizzakartong och vecka den som en solfjäder eller ta en äggkartong och sätta i vattnet eller totalt dränka den i vatten och in. Svampar fungerar inte för mig av någon anledning men kartong gör.
Det är ytan som spelar roll iallafall.

Vill ändå säga att det är många som torrkläcker hela vägen utan mer fukt i slutet. För mig har det inte fungerat.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag brukar vecka en typ pizzakartong och vecka den som en solfjäder eller ta en äggkartong och sätta i vattnet eller totalt dränka den i vatten och in. Svampar fungerar inte för mig av någon anledning men kartong gör.
Det är ytan som spelar roll iallafall.

Vill ändå säga att det är många som torrkläcker hela vägen utan mer fukt i slutet. För mig har det inte fungerat.
Tack, ska prova! :)

Det gjorde de tydligen med ankorna på jobbet. De blev förvånade när jag frågade om tips på hur jag kunde höja luftfuktigheten ytterligare!
 
...och våra alpackapojkar är här! 😁 Klippningen ser gräslig ut men de är hemskt söta!
20240507_161953.jpg
 
Jag vill så gärna börja bygga inhägnaden nu! :D Jag ska fråga vår groundskeeper ungefär hur stor inghägnaden kommer att bli sedan kan jag rita upp en liten karta med vilka plantor jag ska skaffa och var de kan planteras. Jag tror stenhårt på funkior, ormbunkar, några bärbuskar och kanske bambu.
 
Nu har bror min provkört, och jag kan dela min övervakningskamera med ett antal personer (jag är osäker på hur många.) men man måste i så fall skaffa appen "Arenti" och ett konto och ge mig användarnamnet så att jag kan lägga till det, så om man är nyfiken och tycker det är värt besväret är ni välkomna att testa. :D Det är naturligtvis gratis.
Jag säger givetvis till när det börjar röra på sig, än händer ju ingenting på ett par dagar förmodligen.
 
Nu har bror min provkört, och jag kan dela min övervakningskamera med ett antal personer (jag är osäker på hur många.) men man måste i så fall skaffa appen "Arenti" och ett konto och ge mig användarnamnet så att jag kan lägga till det, så om man är nyfiken och tycker det är värt besväret är ni välkomna att testa. :D Det är naturligtvis gratis.
Jag säger givetvis till när det börjar röra på sig, än händer ju ingenting på ett par dagar förmodligen.
Alltså om du inte har söut på de du kan dela med är jag öite sugen. Pmar dig :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vill ändå säga att det är många som torrkläcker hela vägen utan mer fukt i slutet. För mig har det inte fungerat.

Inte för mig heller , jag får tom fukta upp ibland hos hönsen, om det blir ett ägg ( eller då kyckling) efter de andra äggen så lyfter hönan lite på sig och det räcker för att det ska torka. @Sel För din del så ser du ju hur det går, är ju enkelt och fukta extra om du ser att det torkar till.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Inte för mig heller , jag får tom fukta upp ibland hos hönsen, om det blir ett ägg ( eller då kyckling) efter de andra äggen så lyfter hönan lite på sig och det räcker för att det ska torka. @Sel För din del så ser du ju hur det går, är ju enkelt och fukta extra om du ser att det torkar till.
Den ligger stadigt på 67 nu, har varit 60 under rotationen, förhoppningsvis är det tillräckligt. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 025
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp