Bukefalos 28 år!

Hästfilmer

Sv: Hästfilmer

Jaså:p haha det visste inte jag ;)

Det visste inte jag heller förren Cili lade upp en bild på BDB om alla hennes filmer. Så fort jag fick reda på det nya namnet så gick jag in och köpte ett exemplar. Finns nog bara 4 kvar sedan är filmen helt slutsålt (både i svenska butiker samt hos tillverkaren).
 
Sv: Hästfilmer

Hundfilmer:
Balto (baserad på en verklig händelse)
Air buddy
De 101 dalmatinerna

Övrig djur:
Babe (den modiga lilla grisen) + (filmen där de är i New York (tror jag de var)..)
 
Sv: Hästfilmer

Med risk för dubetter:

Hidalgo
Svarta hingsten (alla filmer)
Black beauty (alla filmer)
Running free
Spirit
Ryttare
The young black stallion
Champions
Touching wild horses
The silver stallion
The winter stallion
En häst för Danny
Shergar
National Velvet
Cloud: Vilhästen
Wildfire
I full galopp (trot or not)
The derby stallion
The horse crucified and risen (ingen barnfilm direk, de bränner en levande häst på bål för de tror den är djävulen).
Superzebran (godkänt som hästfilm? ;))
All the pretty horses
The adventures of Ragtime
Two bits and pepper
Vänner för liver
Misty, hästen från havet
Dark Horses- En vän för livet
Monocerus
Ruffian
The long shot

Alla filmer går dock inte att hitta, vissa har utgått helt. Men ja - hästfilmer hela bunten! ;)
 
Sv: Hästfilmer

Kl.

Är det nån som vet vad filmen jag letar efter heter? Såg den för läänge sen. Det jag minns av filmen är att det är en cowboy med en fux(?) som gör lite kul grejer. Hästen kommer med en vissling, kan sätta sig på kommando osv. Minns hans trailer så väl. Det var en utan tak som var målad som hästen. Alltså när hästen stod i trailern så såg de ut som att halva den var tecknad (nedersta delen) och övre delen riktig. Riktigt kul film och jag vill så gärna se den igen men kan inte komma på vad den heter eller hur jag kan hitta den. Har sökt på allt jag kan komma på och nu är ni min sista chans :(. Hoppas någon vet vad det är för film jag menar :)
 
Sv: Hästfilmer

Carino, gick på 70-talet. :love:
Follyfot, oxå en 70-talare.

Visserligen inga filmer utan serier.
 
Sv: Hästfilmer

Nu ska vi se :p
Skriver dem jag sett bara nu.
Dreamer
Ganska seg och rätt förutsägbar, tyckte väl inte den var så jättebra

Seabisquit
Den däremot är bra, kul att den handlar om en verklig häst också.

Long Shot
Grymt bra film! Kul med en hästfilm med dressyrhästar

Flicka den bruna mustangen Lite mysig på något sätt, hästen som spelar Flicka är ju såå fin! :love:

Svarta hingsten- länge sedan jag såg den nu. Men lite av en klassiker ju.

Black Beauty- samma där. En klassiker

Sherdil- Dålig! Hästen är jättesnygg men jag blir så irriterad på huvudkaraktären. Hon beter sig så korkat med hästen.

Stuntryttarinnan- inte sett hela men tycker ändå den är grymt bra. Måste se hela någon dag

Hidalgo
Den är bra, måste se den igen :p

Spirit hästen från vildmarken
Mysig film och kul och se det ur hästens synvinkel

Hmm nu kommer jag inte på fler hästfilmer.

Övriga djurfilmer då

Den otroliga vandringen
Gillar dem filmerna skarpt

Babe den modiga lilla grisen
Grisen är så söööt!

Såg en film för flera år sedan, det var enbart lejon med inga människor alls.
Minns inte namnet men den var riktigt bra.

Hmm minns en film om ett par som tar hand om en lejonhona också, hon växer upp hos dem sedan släpper de ut henne i det vilda igen. När de återvänder dit kommer hon tillbaka. Någon som vet vilken jag menar?
Jättefin film verkligen.

Lassie- klassiker

Air bud (heter den tror jag) hunden som spelar basket, riktigt rolig film.

Marley och jag- vet inte vilket jag grät mest till, boken eller filmen
 
Senast ändrad:
Sv: Hästfilmer

Hmm minns en film om ett par som tar hand om en lejonhona också, hon växer upp hos dem sedan släpper de ut henne i det vilda igen. När de återvänder dit kommer hon tillbaka. Någon som vet vilken jag menar?

Jag vet åtm. ett Youtube klipp som handlar om detta, kanske det du menar? :)
http://m.youtube.com/watch?v=cvCjyWp3rEk
Tror det är det här klippet, fick inte upp det på telefonen...

Övrigt KL

Ååh älskar Flicka den bruna mustangen :love: jättevacker film! Gråter alltid när jag ser den! :angel:
Flicka tvåan var helt ok som underhållning, men tycker det är dumt att de fortsatte på första filmen, det var en story som skulle sluta där och inte fortsättas, dessutom var det en kass fortsättning, de bytte huvudkaraktärer och allt...:banghead:
Dessutom har det ju kommit en tredje film som är fortsättning på Flicka, ännu värre...den var enligt mig en dålig film, väldigt förutsägbar med happy endings och clicheer där flickor galopperar leendes över stock och sten med håret fladdrandes efter sig...hm. Dumt att de fortsatte på första filmen helt enkelt, den är sevärd om nån! ;)
 
Sv: Hästfilmer

Ja, det är lejonet Elsa som George och Joy Adamson tog hand om, filmen är Född fri. Joy mördades för drygt 30 år sedan pga hennes kamp för Afrikas djur och motstånd mot tjuvjakt. Även George mördades 1989. Joy skrev böckerna Född fri och Leva fri som handlar om Elsa, finns en tredje bok som jag inte kommer ihåg namnet på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Joy_Adamson
 
Senast ändrad:
Sv: Hästfilmer

Vet inte om någon har tipsat om dessa än, men isf gör jag det igen! "Flicka" finns tre olika. Jag såg dem för någon månad sedan och jag älskade dem!!
 
Sv: Hästfilmer

Apflickorna! har ej sett den själv men bara hört gott. iofs inte fokus på hästarna utan grupper. sedan finns hästmannen också!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 492
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp